Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@01:53:22 GMT

دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۸۶۶

دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای کمک به مردم لبنان، اعلام کرد: یک یا دو محموله کمک‌های پزشکی و دارویی کشورمان به‌اضافه برخی از اقلام دیگر به لبنان ارسال می‌شود؛ در آینده هم برخی کمک‌های زیرساختی برای مردم لبنان انجام خواهد شد که متعاقباً جزئیات آن اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حادثه انفجار عظیم در بیروت گفت: به مردم لبنان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عظیم خواندن این انفجار گفت: برای آن‌ها که در این حادثه زخمی شدند، آرزوی سلامتی می‌کنم.

موسوی ادامه داد: از لحظات اولیه این حادثه با موجی از تأثر و تألم سعی شد با همفکری و هم‌افزایی نوع کمک به مردم لبنان بررسی شود؛ جلساتی هم برگزار شد، آقای ظریف وزیر امور خارجه توانست با همتای لبنانی خودش صحبت کند و بقیه وزرا و مسئولان هم سعی کردند با همتایان خودشان تلفنی صحبت کنند و آمادگی جمهوری اسلامی، دولت و ملت ایران را برای کمک به مردم لبنان اعلام کنند.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای کمک به مردم لبنان، اعلام کرد: یک یا دو محموله کمک‌های پزشکی و دارویی کشورمان به‌اضافه برخی از اقلام دیگر به لبنان ارسال می‌شود؛ در آینده هم برخی کمک‌های زیرساختی برای مردم لبنان انجام خواهد شد که متعاقباً جزئیات آن اعلام خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره ابراز همدردی رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی با مردم لبنان نیز تأکید کرد: این از همان ریاکاری‌ها و دغل‌کاری‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست که همواره سعی کرده‌اند در چنین شرایطی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ اگر آن‌ها واقعاً صداقت دارند، تحریم‌هایی که اخیراً علیه ملت لبنان وضع کردند را بردارند.

موسوی ادامه داد: هیچ‌وقت این دو رژیم برخلاف آنچه اعلام می‌کنند صداقت نداشته‌اند و دولت و ملت لبنان هم این‌ها را شناخته‌اند؛ انشاء الله با کمک دولت‌های اسلامی، مردم مسلمان و سایر کشورهای جهان ثبات و آرامش بر لبنان برمی‌گردد و آن‌ها نیازی به کمک‌های ریاکارانه رژیم نامشروع اسرائیل و آمریکا ندارند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه کسانی ثبات در لبنان را نمی‌خواهند؟ گفت: آن‌هایی که با ملت لبنان دشمن هستند و همچنین با استقلال کشورهای منطقه مشکل دارند، از جمله رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه و حتی کشورهای فرامنطقه‌ای مانند آمریکا، هیچ‌گاه خواهان ثبات در منطقه و به‌طور ویژه در لبنان به‌عنوان یکی از کشورهای تأثیرگذار در منطقه، نیستند.

موسوی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه مستلزم خروج نیروهای فرامنطقه‌ای از غرب آسیاست، افزود: همه آن‌هایی که خواهان منطقه‌ای امن و باثبات هستند باید یک‌صدا فریاد بزنند که کشورهای فرامنطقه‌ای از اینجا خارج شوند و دست از دخالت در امور داخلی کشورها بردارند، چراکه حضور و دخالت آن‌ها باعث بی‌ثباتی در کشورها می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: مردم لبنان هم با توجه به موقعیت و تنوع جمعیتی که دارند همواره خواستار یک لبنان امن و مستقل هستند که متأسفانه شاهد بودیم بدخواهان نگذاشتند این اتفاق در آنجا بیفتد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ما می‌بینیم در همچنین مواقعی کسانی که ثبات را در لبنان نمی‌خواهند، علم دوستی بلند می‌کنند و با دغل‌کاری قصد کمک به مردم لبنان را دارند، اما قطعاً مردم لبنان ماهیت این رژیم‌ها را تشخیص خواهند داد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: لبنان سخنگوی وزارت امور خارجه بیروت محموله کمک های پزشکی کمک به مردم لبنان امور خارجه منطقه ای خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجوه فراملی و فرانظامی عملیات‌ «وعده‌صادق»

به گزارش همشهری آنلاین، محمد لسانی؛ کارشناس فرهنگ و ارتباطات در روزنامه همشهری نوشت؛ واگرایی کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی به‌خاطر موج نفرت امت اسلامی تا سال‌ها ادامه داشت اما ۲عامل باعث کمرنگ‌شدن و رنگ‌باختن این مرزبندی شد؛ اول اجبار و فشار ایالات‌متحده به حکام مرتجع منطقه‌ای و دوم، سرکوب داخلی که حکومت‌های منطقه بر امت اسلامی روا داشتند و از شکل‌گیری تفکر ضدصهیونیستی جلوگیری‌کردند و با ترویج فرهنگ غربگرایانه و سیاست‌های لیبرالی رسما به همگرایی با بلوک غرب می‌اندیشیدند.

در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، ایده «صلح ابراهیم» با کنارزدن نقاب‌ها و همسویی کشورهای عربی با صهیونیست‌ها عملا در مسیر عادی‌سازی‌ روابط تجاری و سیاسی رژیم با کشورهای اسلامی قدم برداشت. این مسئله اگر ادامه می‌یافت منجر به تشکیل بلوک منطقه‌ای با محوریت این رژیم و دست برتر آن در معادلات منطقه‌ای و جهانی می‌شد.

لازمه تشکیل خاورمیانه جدید با طراحی آمریکایی‌ها، فراموشی آرمان آزادی فلسطین و به قهقرا رفتن اسلام ناب‌ محمدی بود.

۲عملیات بزرگ «طوفان‌الاقصی» و «وعده صادق» معادلات را به‌طور کلی عوض کرد. عملیات اول، به نقش گروه‌های جهادی و عملیات دوم، به نقش حکومت‌های مستقل در آزادسازی بیت‌المقدس، قبله اول مسلمانان جهان اشاره کرد که در صورت تشکل، انسجام و استقلال دولت‌های اسلامی و ضربه مقتدرانه، می‌توان قدس شریف را به دامن جغرافیای اسلام برگرداند و دست تعدی و تجاوز را از سر مسلمین در فلسطین دور کرد.

عملیات کوبنده «وعده صادق» یک شوک به امت اسلامی وارد کرد و کاملا محتمل است که موج جریانات اسلامگرا و ضداستکباری‌ای از بدنه جوانان پرشور منطقه شکل بگیرد که اولا علیه حکام دست‌نشانده قیام کنند و ثانیا پی‌ریزی و پایه‌گذاری جنبش‌های جدیدی از مقاومت مانند زینبیون، فاطمیون، حشدالشعبی، انصارالله و حزب‌الله در کشورهای جدید منطقه را شاهد باشیم.

این تحلیل، ناظر به جنبه‌های فرانظامی(فرهنگی-اجتماعی) و فراملی متاثر از عملیات «طوفان‌الاقصی» و در ادامه «وعده صادق» است. طبق پیمایش‌های صورت‌گرفته در کشورهای منطقه، یکی از دستاوردهای عملیات هفتم‌اکتبر یا همان «طوفان‌الاقصی»، تبدیل آمریکا به منفورترین حکومت در میان امت اسلامی است. از سوی دیگر وتوهای متعدد قطعنامه‌های سازمان ملل و ارسال تسلیحات نظامی به اسرائیل از سوی ایالات متحده رسما فضای افکار عمومی کشورهای اسلامی را کاملا ضدآمریکایی کرده است.

عملیات «وعده صادق» را نباید صرفا در بعد نظامی تحلیل کرد بلکه این عملیات باید به‌عنوان یک پارادایم شیفت و تغییر ریل کلان به سمت خاورمیانه جدید، ضدآمریکایی و ضداستکباری در نظر گرفته شود. حمله ایران به رژیم صهیونیستی و شکست هیمنه این رژیم، انگیزه‌ها و امیدها را برای نابودی آن دوچندان کرد. این عملیات را نباید براساس مرزبندی‌های جغرافیایی مرسوم و مدل سنتی تحلیل کرد بلکه توجه به وجوه فراملی و گفتمانی در محاسبه دستاوردهای آن حائزاهمیت است.

در این روزها شاهدیم جریانات ضدصهیونیستی در کشورهای منطقه که بیش از ۱۹۰روز با بی‌توجهی و سرکوب حاکمان خود مواجه شده و به دلسردی و ناامیدی رسیده بودند، تحت‌تاثیر عملیات «وعده صادق» امیدوارانه تلاش می‌کنند تا صدای واحدی در کمک به فلسطین و ضربه به منافع رژیم صهیونیستی از طریق قطع روابط کشورهایشان با اسرائیل داشته باشند.

افکار عمومی کشورهایی مثل ترکیه، عربستان، مصر، اردن و... مطالبه‌گرانه و فعال برای اقدام عملی و تغییر سیاست‌های هم‌سو با بلوک غرب به میدان آمده‌اند.

ارسال مستشاران نظامی، هواپیماها و سامانه‌های راداری برای دفاع از رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه در برابر حمله ایران نشان داد که جمهوری اسلامی فراتر از مرزهای خود به‌عنوان یک قهرمان اسلامی در حال ایفای نقش تاریخی و تمدنی است. همچنین تبدیل آمریکا به شیطان بزرگ و تصویرسازی از رژیم صهیونیستی به‌عنوان دست‌نشانده آمریکا در منطقه، یکی از باارزش‌ترین دستاوردهای عملیات «وعده صادق» بوده است. همین مسئله در محتوای رسانه‌های اجتماعی نیز نمود پیدا کرده است. فیلم‌های متعدد از شادی مردم کشورهای اسلامی، توییت‌ها و هشتگ‌هایی که از اقدام راهبردی ایران تشکر می‌کنند، نشان می‌دهد که عملیات «وعده صادق»، فریاد فروخفته و آرزوی هر مسلمان در مسیر برگشت قدس شریف به دامن اسلام و آزادی مردم فلسطین از ظلم و تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی است. ‌

کد خبر 845101 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ایران و اسرائیل صهیونیسم دفاع - موشک رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • محموله ۲۸ تنی مواد غذایی به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان ارسال شد
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • وجوه فراملی و فرانظامی عملیات‌ «وعده‌صادق»
  • پیام ابراهیم رئیسی به کشورهای منطقه/ عملیات وعده صادق اقدامی محدود بود نه فراگیر
  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه