Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد عرب مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت:  همزمان با فرصت اوقات فراغت تابستانی، جشنواره بزرگ ستارگان به صورت مجازی و درقالب برنامه آی‌گپ طراحی شده محتوای ناب در اختیار دانش آ‌موزان قرار می‌گیرد.

او افزود: علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره می‌توانند با نصب برنامه آی‌گپ، از قسمت آی‌لند، آیکون جشنواره ستارگان را انتخاب نموده و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عرب تصریح کرد: از نکات جالب توجه جشنواره ستارگان امکان حضور و همراهی والدین با فرزندان خویش است که می‌توانند مراحل مختلف این مسابقه را در کنار فرزندان خود طی نمایند و در این مسابقه محتوای آموزشی، مهارتی، تربیتی، اعتقادی و درسی در قالب‌های متنوع و جذاب در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان خوزستان ادامه داد: در بسیاری از شهرها، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی بیشتر به ایام سال تحصیلی محدود می‌شود. در حالیکه استفاده از اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان اهمیت دوچندان دارد و  مسئولا ن جشنواره ستارگان نیز با هدف استفاده بهینه از فرصت تابستان، درصدد ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای دانش‌آموزان مستعد هستند.

این مقام مسئول گفت: همچنین با توجه به لزوم سلامت جسمانی دانش‌آموزان و نیز شیوع بیماری کرونا، این مسابقه بصورت صد در صد مجازی پیگیری خواهد شد و در این جشنواره، علاوه بر توجه به مباحث تربیتی، بر مسایل آموزشی و درسی نیز تاکید خاص شده است.

او افزود: برای دانش‌آموزان ۲ نوع محتوا در نظر گرفته شد و نوع اول محتوای آموزشی شامل مهارت‌های فنی، امدادی، هنری و تشکیلاتی و اعتقادی است و نوع دوم محتوای تربیتی و تعاملی است که شامل پویش، چالش‌ها، محتوای انگیزشی، سبک زندگی، مسابقات ذهن برتر، رادیو ستارگان، ستارگان تی‌وی است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

حسین ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این ایده‌ها از شهرستان‌های مختلف استان یزد و حتی خارج از استان در ۴ مقطع دخترانه و پسرانه به دبیرخانه ارسال شده است که ۲ هزار و ۸۰۹ ایده در حوزه زیباسازی، ۸۱۱ ایده در حوزه بازی و ۸۲۷ ایده در حوزه محیط زیست است.

ابوطالبی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۶۰۰ ایده در این رویداد داوری شد، بیان کرد: پیش بینی برای این رویداد با توجه به روال سالهای قبل حدود هزار ایده بود ولی استقبال بیش از ۷ برابری نسبت به سال قبل ما را غافلگیر کرد و مجبور به تغییراتی در روند داوری رویداد شدیم. وی تداوم و استمرار در برگزاری رویداد و همکاری مؤثر بین شهرداری و آموزش و پرورش و همچنین افزایش تجربه تیم اجرایی را از مهمترین عوامل این استقبال عنوان کرد.

وی از جمله اقدامات برای افزایش مشارکت دانش آموزان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با رویداد ایده شو دانش آموزی را حضور در مدارس و برگزاری کارگاه‌های معرفی، کارگاه‌های ایده پردازی و حضور دانش آموزان در قالب اردوهای شهری برای ملموس‌تر شدن نیازها در مدیریت شهر نام برد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد اعلام کرد: امسال برای اولین بار ۵ اردوی دانش آموزی در سطح شهر یزد برگزار شد که دانش آموزان در این برنامه با نگاه دقیق و جستجوگرانه به محیط شهر نیازها را ارزیابی کردند تا بتوانند ایده‌های مورد نیاز و کاربردی را ارائه کنند.

وی رویکرد این رویداد را در ابتدا افزایش توجه دانش آموزان به پیرامون خود در شهر و در وهله دوم جذب ایده‌های بومی و قابل اجرا در شهر یزد عنوان کرد و افزود: در دوره‌های قبل ایده‌هایی از خارج از استان هم به دبیرخانه ارسال شد که قابلیت بومی داشت و حتی در بین برترین‌ها نیز قرار گرفت.

ابوطالبی افزود: بالاترین سطح رسالت این رویداد اجرایی شدن ایده‌های دارای قابلیت است که برخی از ایده‌های دوره‌های قبل در شهر اجرا شده است و این مساله می‌تواند بزرگترین دستاورد شهرداری در بهره مندی از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری باشد.

کد خبر 6087872

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد