Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت مثلث توسعه اقتصادی و عملکرد معینهای اقتصادی گناباد که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: گروه بازرسی استانداری به صورت ویژه اقدامات و طرحهای معین های اقتصادی و درصد تحقق آنها را در راستای برنامه های پیش بینی شده، مورد بازرسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: باید ساختمانهای بدون استفاده مدارس و ادارات دولتی در مناطق شهری و روستایی برای انجام فعالیتهای اقتصادی در اختیار معینهای اقتصادی قرار بگیرند و فرماندار گناباد این مساله را از طریق مدیران کل مربوطه پیگیری کندو در صورتی که نتیجه مطلوب کسب نشد مساله را به استاندار اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون به نحو مطلوب از ظرفیتهای موجود برای توزیع عادلانه ثروت در سطح جامعه استفاده نشده است گفت: رهبر معظم انقلاب با دغدغه خاص نسبت به این مساله بر لزوم ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در همه بخشها تاکید دارند.

رزم حسینی  از بیکاری به عنوان کار ناصواب و از اشتغال و تولید و کارآفرینی  به عنوان مهمترین ثواب یاد کرد و افزود: باید از ظرفیتهای منطقه ای و روستاها برای تولید اشتغال و رونق اقتصادی بهره گرفت و با توزیع عادلانه منابع بانکی در جهت توسعه و رونق اقتصادی گامهای موثری برداشت و باید از ظرفیت نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری و رفع مشکلات اقتصادی از طریق ارتباط مستقیم با وزرا و معاونان آنان در سطح ملی حداکثر بهره را گرفت.

وی اتحاد و همدلی و استمرار و پشتکار را لازمه موفقیت در بخشهای مختلف و از جمله فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی دانست و ادامه داد: با حفظ همدلی و وحدت می توان اقدامهای اثربخشی برای توسعه و رونق اقتصادی انجام داد و این مساله رمز ماندگاری هر فعالیت سازنده ای است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی به دنبال توسعه و اشتغال و کارآفرینی و درآمد ثابت در نقاط مختلف هستیم و این کار با استمرار و تلاش خستگی ناپذیر به نتیجه می رسد و مردم از مزایای آنها بهره مند می شوند.

رزم حسینی افزود: شرکتهای بزرگ باید شرکتهای کوچک را در جهت اشتغال و کارآفرینی تحت پوشش قرار داده  و به نوعی انسجام و پیوستگی بین فعالیتهای آنها ایجاد کنند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی هم با اشاره به ثبت اطلاعات سه هزار طرح کسب و کار در سامانه رصد معینهای اقتصادی این استان خواستار نظارت بیشتر فرمانداران بر عملکرد این بخش شد.

علی اکبر لبافی نژاد افزود: ۸۶  فعالیت اقتصادی و کسب و کار متوسط و خرد با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال توسط معینهای اقتصادی گناباد تاکنون در سامانه رصد فعالیتهای معینهای استان به ثبت رسیده است که با تحقق آنها برای ۳۵۷ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۷۲ فعالیت اقتصادی با سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۸۱ نفر توسط نهاد اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است که تعدادی از آنها با مجموع سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۹۰ نفر تاکنون به بهره برداری رسیده است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یکی از معینهای اقتصادی این شهرستان با ۳۳ هسته کار و زندگی در حوزه های پوشاک و دام فعالیت می کند که تا  پایان ۶ ماهه ابتدای امسال به ۱۰۰ هسته افزایش می یابد و در صورت تحقق همه برنامه های معین های اقتصادی حدود ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان محقق می شود.

لبافی با اشاره به وجود چهار هزار نفر بیکار و نرخ بیکاری ۷.۶ درصدی گناباد افزود: اجرای طرحهای مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی ظرفیت خوبی برای اشتغال و کارآفرینی است.

فرماندار گناباد نیز گفت: از مجموع ۱۷۲ واحد صنعتی و معدنی در این شهرستان ۱۵۸ واحد فعال هستند و طی یک سال گذشته چهار واحد تولیدی با پیگیری مسوولان ذیربط به چرخه تولید بازگشتند و از مجموع ۴۳ واحد معدنی ۳۱ واحد با اشتغال ۲۴۸ فعال است و ظرفیتهای معدنی گناباد طی دو سال گذشته از ۲۷ میلیون تن به ۳۴ میلیون تن افزایش یافته است.

حامد قربانی گفت: حفظ و صیانت از اشتغال موجود با توجه به شیوع ویروس کرونا در اولویت اقدامات مسوولان ذیربط قرار دارد و از همه ظرفیتهای موجود در این ارتباط استفاده می شود.

وی با بیان اینکه واگذاری توزیع اعتبارات مشاغل خانگی حوزه استانی مشکلاتی به دنبال داشته است ادامه داد: باید این اختیارات به شهرستانها واگذار شود تا از ظرفیت معینها برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بیشتر استفاده شود.

فرماندار گناباد با اشاره به فعالیت  ۱۰ معیناقتصادی در گناباد گفت: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان خراسان رضوی یکی از معینهای گناباد به صورت علمی به بحث اشتغال وارد شد و توسعه کمی و کیفی اشتغالهای خرد را در دستور کار خود قرار داده است و شرکت مرغداران متشکل به عنوان معین بومی این شهرستان به دنبال ایجاد ناحیه صنعتی روستایی در کلات است و سه میلیارد ریال بدین منظور هزینه کرده و تکمیل زنجیره کشتار مرغ در شهرستان با احداث و تکمیل سردخانه یک هزار تنی را در دست اقدام دارد و تاکنون بستر اشتغال ۱۵ نفر  را فراهم کرده و تکمیل سالن چند منظوره در روستای کلات را در دست اقدام دارد.

قربانی افزود: شرکت کشت و صنعت دامپروری گناباد در زمینه فعالیتهای کشاورزی و و دامداری و از جمله زعفران و گیاهان دارویی و واحد تولیدی کالای خواب حیدر هم در بخش توانمند سازی و کارآفرینی و اشتغال زنان سرپرست خانوار فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد دیگر معین بومی این شهرستان با احداث هشت دامپروی شیری در روستای نوده پشنگ زمینه اشتغال برای هشت نفر را فراهم کرده و  احداث مجتمع های دامپروری را در دستور کار دارد که عملیات اجرایی احداث نخستین مجتمع آغاز شده است.

فرماندار گناباد گفت: بانک قرض الحسنه رسالت دیگر معین اقتصادی گناباد ایجاد  ۲۵۰ هسته کار و زندگی را طی امسال در دستور کار خود دارد که با تحقق آن برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

از مجموع ۱۰ معین اقتصادی که  در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی در گناباد فعالیت دارند ۶ معین بومی و بقیه غیر بومی هستند.

"مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی" که معین‌های اقتصادی در چارچوب آن نقش محوری ایفا می‌کنند طرح ابتکاری علیرضا رزم‌حسینی استاندار این استان برای رشد اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی است که اجرای آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.
نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی در این چارچوب به عنوان "معین اقتصادی" انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود لذا استاندار خراسان رضوی تاکنون در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته تفاهمنامه‌های اقتصادی را با مسوولان محلی و شرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی به عنوان 'معین' امضا کرده است.

تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی شامل ۲۱ درصد در حوزه خدمات و گردشگری ۴۴ درصد در حوزه صنعت و ۳۵ درصد در حوزه کشاورزی است.

در مجموع ۹۸ درصد روستاهای خراسان رضوی زیر پوشش برنامه‌های توسعه‌ای معین‌های اقتصادی رفته‌اند و تاکنون هزار و ۱۴۹ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری با مبلغ ۱۵۳ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۷۱ هزار و ۶۶۰ نفر در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این استان به امضا رسیده است.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و از این محل برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و برای ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد هم سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها علی‌رضا رزم‌حسینی گناباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گناباد گناباد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی معین های اقتصادی فرماندار گناباد معینهای اقتصادی اقتصاد مقاومتی میلیارد ریال معین اقتصادی سرمایه گذاری رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: بخش تعاون یکی از فعال‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است و در راستای شعار سال باید بخش تعاونی تقویت شود، سال گذشته حوزه تعاون روستایی شهرستان همدان در زمینه توزیع میوه و کالاهای اساسی عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی‌ها نقش اساسی در اشتغال‌زایی دارند و اجرای طرح «هر تعاونی یک طرح اشتغال‌زایی»، کمک بزرگی به توسعه و فعال شدن تعاونی‌ها است.

وی افزود: با ارزیابی و برنامه‌ریزی تعاونی‌ها باید تلاش شود زمینه تولید و اشتغال‌زایی را فراهم کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان خاطرنشان کرد: تعامل بخش دولتی، تعاونی و خصوصی کمک بزرگی به توسعه اقتصادی کشور است و باید از ظرفیت‌های خوب همدان در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در تعاونی‌ها استفاده شود.

ربانی‌مهر اضافه کرد: بخش تعاونی از سیاست‌های اصلی و راهبردی کشور در راستای توسعه اقتصادی است، باید از بخش تعاون رفع مظلومیت شود تا بتوان مردم را به مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های بخش تعاون تشویق کرد.

کد خبر 746798

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی