Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر؛ در هفته‌های گذشته و حتی این روزها شاهد برگزاری مراسم عروسی و یا ختم در تویسرکان بودیم و هستیم؛ تعداد این مجالس به ویژه مراسم عروسی به حدی بالا بود که دادستان شهرستان تویسرکان خود به میدان عمل آمد و تأکید کرد مطابق با قانون متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم، تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی، مورد تعقیب قضائی قرار می‌گیرند و با تشکیل پرونده با آنان برخورد قاطعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این اتفاق برگزاری مراسم عروسی در سطح شهرستان تویسرکان به تعداد قابل توجهی کاهش یافت؛ هرچند برخی بی توجه به سلامت خود نه تنها با جان عزیزترین و نزدیک ترین افراد خانواده بازی کردند بلکه زمینه ساز شیوع بیشتر کرونا هم شدند.

شنیده شده چندین داماد و عروس و تعدادی از مدعوین مجالس عروسی تنها یکی دو روز پس از برگزاری مراسم به کرونا مبتلا شده‌اند و این روزها در بستر بیماری با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم می‌کنند.

دادستان شهرستان تویسرکان در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی، به میزان قابل قبولی از شیوع کرونا می کاهد، اما برخی حتی با وجود تعطیلی تالارها، مجالس عروسی و یا ختم را در منزل، پارکینگ و یا باغ‌هایی برگزار کردند و سبب بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا شدند.

علی بهادری اظهار کرد: با توجه به نظر کارشناسان یکی از علت‌های اصلی شیوع بیشتر این بیماری برگزاری مجالس عروسی و ختم بوده بنابراین باید هرچه سریع‌تر با قانون شکنان حوزه سلامت مردم برخورد می‌شد و این گونه با آنانی که مشمول جرم تهدید علیه بهداشت عمومی شدند برخورد قاطع انجام شد.

دادستان شهرستان تویسرکان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۲۰ پرونده قضائی علیه متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت مردم تشکیل شده است، افزود: افرادی که این روزها نسبت به سلامت آحاد مردم بی توجه هستند، بدانند که در برخورد با آنان قاطعانه عمل می‌کنیم و منتظر برخورد قضائی باشند.

کد خبر 4992052

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دادگستری همدان علی بهادری ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند روز خبرنگار کمک مومنانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، یزدان‌پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان و شهرستان دنا گفت: ایستگاه سلامت شهر سی‌سخت جهت خدمات‌دهی به مردم شهر سی‌سخت و گردشگران در راستای هفته ملی سلامت شامل غرفه بهداشت و محیط و بلایا، غرفه بهداشت خانواده و مامایی، غرفه آموزش و تغذیه، غرفه بهداشت روان و غرفه بیماریهای غیرواگیر برپا شد.

هدف از برپایی این ایستگاه، خدمات‌رسانی رایگان به مردم و آموزش و اطلاع رسانی هفته سلامت و آگاهی بخشی عمومی، آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشت روان، آموزش در زمینه بهداشت محیط وبلایا و پیشگیری از سوانح، غربالگری دیابت و فشار خون و افزایش مشارکت مردم در ارتقاء سلامت عمومی می‌باشد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228101 برچسب‌ها مدافعان سلامت

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است