Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@21:23:48 GMT

هیچ رسانه‌ای در دوران شیوع کرونا تعطیل نبوده است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۵۰۳۵

هیچ رسانه‌ای در دوران شیوع کرونا تعطیل نبوده است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد خدادی معاون مطبوعاتی در وبینار رسانه و مسؤولیت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خطرناک‌ترین و سخت ترین مواجهه بشر، مواجهه با موضوع کروناست که با آن آشنایی نداشته است، اظهار کرد: کرونا امروز به دغدغه هرکس که در جامعه زنده است، تبدیل شده است و دو لایه شامل جسمی و روحی دارد؛ جسمی بر بستر تلاش، همت و معرفت کادر درمان مواجه شد و به معنای واقعی کلمه حماسه آفرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: کادر پزشکی و درمان در سخت‌ترین و پیچیده، ناشناخته‌ترین و خطرناکترین شرایط هرچه داشتند و تعلق دنیوی را فدا کردند و به میدان خطر رفتند.

خدادی با اشاره به اینکه امروز بهتر می‌توانیم جامعه پزشکی را درک کنیم، بیان داشت: شاید جفا بوده که این افراد را نشناختیم.

وی اضافه کرد: اگر عشق نباشد به قلم روی نمی‌آوریم. هرجا حادثه و بحران است خبرنگار حاضر است و در کنار هر جریان اورژانسی و فوری و آنی خبرنگاران پذیرفته‌اند که حاضر باشند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه کار پزشکان و خبرنگاران اشتراکاتی دارد، افزود: لذت هر دو گروه در این است که گرهی از انسان‌ها باز شود.

خدادی با بیان اینکه در دوره کرونا هیچ رسانه ای تعطیل نبود، گفت: رسانه‌ها فعالیت خود را افزایش دادند و به محض اینکه صدای کرونا در آمد، خبرنگار موظف به حضور شد.

وی یاد آور شد: ما در معاونت مطبوعاتی ۲۰ روز قبل از ورود کرونا در قم جلسه گذاشتیم و صحبت کردیم و جریان رسانه موفق شد در موضوع آموزش همگانی، تصحیح ادراکات و شک و شبهه و خاموش کردن صدای بی‌هویت‌ها که قصد فریب داشتند، عمل کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه قدرت اصلی ما در رسانه اعتماد است،گفت: ماندگاری رسانه به مقبولیت است نه محبوبیت؛ ضمن اینکه اکنون در رسانه‌ها دچار بحران کمیت شده این و باید از کمیت دور شده و به دنبال کیفیت برویم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع کرونا باید به سه اصل مهم توجه کنیم، افزود: در کرونا باید قرائت‌سازی واحد بپردازیم و به موضوع مرجع سازی و رفتن به منشا اطلاعات درست و همچنین موثق بودن گوینده توجه کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: اکنون بحران اغتشاش یا اختلال اطلاعات داریم و این سم مهلکی است.

خدادی با اشاره به فضای رسانه‌ای در دوران شیوع کرونا، یادآور شد: در فضای کرونا صداهای ناشناخته‌ای که علائم اضطراب و نگرانی می‌کردند را مواجه بودیم. از توصیه‌های تغذیه‌ای تا شو ماندن بیمار در پشت بیمارستان در رشت و یا صداهایی که فریاد می‌زدند و توانایی و شجاعت پزشکان ما را به نگرانی القا می‌‌کردند و همت پزشکان و پرستاران قوی‌دل را به ضعف و ناتوانی و همبستگی اجتماعی را به اختلاف و تشدید در رقابت در جامعه جلوه می‌دادند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه در چهارماهه اول مواجهه با کرونا با یک صدای همدل رسانه‌ای مواجه بودیم، گفت: مهارت رسانه‌ای به رخ کشیده شد و شایعه به کف رفت و شما خبرنگاران با اغناء و تبیین و اطلاع‌رسانی اقدامات خوبی انجام دادید مانند اینکه مردم در سیزدهم نوروز به پارک‌ها نرفتند و حتی جریمه نشدند و شما موفق شدید در بستر رسانه این موضوع را انتقال دهید و در تاریخ ثبت شد.

خدادی با اشاره به نقش ارزنده خبرنگاران در دوران شیوع کرونا در کشور افزود: شما خبرنگاران موفق شدید ظرف 24 ساعت یک‌ونیم میلیون از مشاغل به سایت وزارت بهداشت مراجعه کرده و کد فعالیت دریافت کنند که این نمونه‌ها هیچ‌کدام با ضرب و زور صورت نگرفت، بلکه شما توانستید پیام موفق را برسانید.

وی با اشاره به نقش پزشکان در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: خوشحالم از اینکه در فضای تأمین کالای اساسی موفق شدیم تا مردم احساس کمبود نکنند، البته سختی‌هایی وجود داشته است. ضمن اینکه در فضای رسانه تقابل نداشتیم و مسؤولیت اجتماعی باعث شد رقابت دستگاهی جای خود را به همکاری و هم‌افزایی بدهد و رسانه‌ها صدای واحد شوند که این تبدیل به قدرت می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تأکید کرد: ما نیاز داریم که در شرایط کرونا، مرجع و مجرای واحدی داشته باشیم، به ویژه در موضوعات پزشکی به آن باید توجه کنیم.

انتهای پیام/

104 / 361 محمد خدادی کرونا کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی بهشتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد خدادی کرونا کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی بهشتی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد رسانه ای موفق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر

در هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) از زوج‌های جوان دعوت شد، تا در غرفه ازدواج آسان پای مراسم ازدواج واقعی یک زوج جوان باشند. 

این مراسم با اجرای گروه «نونهالان» و بازدید کوتاه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود و وزیر ارشاد به زوجین گفت: ان‌شاء‌الله ازدواجتان سرشار از خیر و برکت باشد. در انتها کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زده شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • این افراد از خدمت سربازی معاف شدند
  • تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • امکان خاکسپاری فرامرز اصلانی در ایران وجود دارد؟ | توضیحات وزیر ارشاد+ فیلم
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر
  • دو نکته وزیر ارشاد از دیدار با رهبر انقلاب
  • شعر فارسی، رسانه قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای است
  • رهبر انقلاب: شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای است
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای
  • انگ دلالی معاون استقلال حوالی تیم ملی! / دوران شایعات و یک منبع آگاه و فلانی‌ها تمام نشده است؟