Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی همواره خلاء های موجود در موضوعات مختلف جامعه را شناسایی و متناسب با آن نسخه علمی ارائه داده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار با حضور در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با رئیس واحد و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود مرآثی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در این نشست، با معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اظهار کرد: فعالیت های جهاد دانشگاهی در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دنبال می شود.

وی افزود: در بخش فرهنگی دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا فعالیت دارند که خبرگزاری ایسنا به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی از قدرتمندترین خبرگزاری های رسمی کشور است، همچنین خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا نیز حوزه های تخصصی مذهبی را دنبال می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با معرفی مرکز افکار سنجی (ایسپا) در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، تصریح کرد: این مرکز با ارائه فعالیت‌‎های منحصر به فرد از مهمترین مراکز افکارسنجی کشور است که مراکز مختلف به آمار و ارقام آن استناد می کنند.

مرآثی همچنین افزود: مرکز انتشارات و کتاب فروشی جهاد دانشگاهی از دیگر بخش های جهاد دانشگاهی واحد اصفهان است که از معتبرترین ناشران کشور است.

وی به فعالیت مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هفت مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان در سطح استان به ارائه آموزش های کوتاه مدت و مهارت محور می پردازند و سالانه حدود ۱۰ هزار نفر دوره فراگیر در این مراکز آموزش می بینند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان تاکید کرد: آموزش های دانشگاه ها تئوری محور است و دانشجویان برای یادگیری مهارت به دوره های کوتاه مدت نیاز دارند، از این رو مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی همواره با استقبال روبه رو هستند.

مرآثی به فعالیت های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در سه کارگروه تخصصی در زمینه علوم انسانی و مسایل شهری فعالیت دارد.

وی افزود: گروه پژوهشی فرهنگی اجتماعی شهر، گروه کالبدی شهر و گروه گردشگری سه حوزه فعالیت معاونت پژوهشی هستند که با ثبت قراردادهای مختلف پژوهشی، نیازهای سازمان های مختلف در این حوزه را احصا می کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ادامه داد: معاونت پژوهشی در زمینه پزشکی و درمان در منزل نیز فعالیت دارد و در حال حاضر ۱۸ خدمت درمانی تخصصی توانخواهی را ارائه می دهد. آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی نیز فعال و آماده ارائه خدمات است.

وی، جهاد دانشگاهی را بازوی کمکی دانشگاه ها دانست و ابراز امیدواری کرد که فعالیت ها در آینده از نظر کیفیت گسترش یابند و زمینه تعامل بیشتر با دانشگاه های استان فراهم شود.

همچنین شهرام عروف زاد- رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، بر لزوم استفاده از پتانسیل های جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی همواره خلاء های موجود در موضوعات مختلف جامعه را شناسایی و متناسب با آن نسخه علمی ارائه داده است.

به گفته وی در حال حاضر شرایط شیوع کرونا فرصتی مناسب در اختیار این نهاد قرار می دهد که بیش از پیش در عرصه خدمت رسانی فعالیت کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به دو خبرگزاری جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: خبرگزاری قدرتمند ایسنا از پتانسیل های بالای جهاد است.

عروف زاد تاکید کرد: فعالیت های جهاد دانشگاهی منطبق با معیارهای نظام و انقلاب نقش آفرینی دوچندان دارد و این رمز موفقیت این نهاد انقلابی است.

وی معرفی ظرفیت ها و کارکردهای جهاد و شناسایی آن به جامعه دانشگاهی را ضروری دانست و افزود: در این صورت زمینه پرکردن خلاء های بیشتر جامعه فراهم می شود.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان هر دانشگاهی نیاز به یک جهاد دانشگاهی دارد و شناسایی ظرفیت های این نهاد می تواند موجب نزدیک شدن دانشجویان و ارائه خدمات بهتر شود.

عروف زاد افزود: در نظر داریم برای برنامه ریزی های آینده دانشگاه فرهنگیان با معرفی پتانسیل های جهاد دانشگاهی متناسب با نیازسنجی ها استفاده کنیم.

وی با معرفی دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه تربیت محور، گفت: این دانشگاه در راستای مهارت های دانشجویان گام برمی دارد و در سال گذشته یادگیری ۸ مهارت را برای دانشجویان این دانشگاه اجباری کردیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به تفاهم نامه های همکاری این دانشگاه با مراکز مختلف استان اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف با ارگان های مختلف تعامل همکاری داریم. برای  دوره های آموزش زبان و دوره های مختلف می‌توانیم در جهت گسترش و تولید علم تعامل دوسویه با جهاد دانشگاهی داشته باشیم

وی افزود:  ساختار دانشگاه فرهنگیان به دانشسرای عالی باز می گردد که صد سال از عمر آن در کشور می گذرد. در اصفهان نیز دو پردیس دختران و پسران و چند مرکز تابع در شهرستان های استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، دو خبرگزاری جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت پتانسیل ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران با تفکری ترکیبی و بین‌رشته‌ای در سراسر کشور، تحت حمایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) توسط موسسه جغرافیا دانشگاه تهران و اندیشگاه هزاره سوم آریان شار و با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی و سایر حامیان برگزار شد.

در این رویداد که با استقبال بیش از ۱۵۰ نفر از اساتید، متخصصین، دانشجویان و علاقمندان به حوزه سکونتگاه‌های انسانی همراه بود سعی شد تا فضایی مناسب برای تبادل اطلاعات، تجربیات و دانش در زمینه سکونتگاه‌های انسانی ایران فراهم شود و فرصتی را فراهم می‌کند تا پژوهشگران، مدیران دولتی و اهل صنعت در این حوزه با یکدیگر در ارتباط باشند و نتایج تحقیقات جدید، فناوری‌های نوین و راهکار‌های کاربردی را به اشتراک گذارند.

در ابتدای مراسم، سخنرانی کوتاهی توسط کرامت الله زیاری (رئیس همایش) و سپس محمد فلاح (معاون پژوهشی و نوآوری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح) انجام شد و بعد از آن پنل‌های تخصصی و مقالات توسط اعضای هیئت علمی و مسئولان اجرایی مرتبط ارائه شد.

در پنل اول این همایش که توسط شرکت عمران شهر‌های جدید ارائه شده بود، سعید غفوری (رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید)، امین مسعودی (مدیر کل دفتر شهرسازی و معماری شرکت عمران شهر‌های جدید)، رامین ساعد (معاون دفتر شهرسازی و معماری شرکت عمران شهر‌های جدید)، اسنفدیار زبردست (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) و ابوالفضل مشکینی (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس) به ارائه سخنرانی در خصوص موضوع «سکونت گاه‌های جدید ساحلی بستر هم افزایی ملی پیشران تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد» پرداختند.

* نقش آمار مهاجرت و تحولات جمعیتی در برنامه‌ریزی‌های شهری و روستایی محور پنل دوم

پنل دوم به صورت تخصصی به مرکز آمار ایران اختصاص داشت که در آن فریبزر محمدی (رئیس کمیته توسعه و آمایش سرزمین مجمع تشخیص مصلحت)، رسول صادقی (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)، الهام فتحی (رئیس گروه آمار‌های جمعیت مرکز آمار ایران)، سید علی بدری (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)، سید مهدی موسی کاظمی (عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران) و ذبیح الله ترابی (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس) به ارائه سخنرانی در خصوص «نقش آمار مهاجرت و تحولات جمعیتی در برنامه‌ریزی‌های شهری و روستایی با محوریت سکونت گاه‌های انسانی» پرداختند.

* اهمیت ایجاد ژئو پارک بر توسعه اقتصادی

در ادامه این برنامه؛ پنل دانشگاه بین‌المللی چابهار با حضور محمد جمشیدی (عضو هیئت علمی دانشگاه) در خصوص چالش‌های تاب آوری در شهر‌های ایران برگزار شد. بخش بعدی این پنل توسط رزیتا فرجامی (عضو هیئت علمی دانشگاه) و در خصوص موضوع اهمیت ایجاد ژئو پارک بر توسعه اقتصادی و گردشگری پایدار در چابهار برگزار شد.

* در پنل ارائه مقالات چه گذشت؟

در بخش پنل ارائه مقالات و در پنل اول قاسم عزیزی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) در خصوص سکونتگاه‌های شهری - روستایی در معرض آلاینده‌های دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد در ایران به سخنرانی پرداخت.

در ادامه این پنل حسین حاتمی نژاد (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) سخنران بعدی این پنل بود که به تحلیل فضای تاب آوری در سکونت گاه‌های غیر رسمی با تأکید بر بعد کالبدی پرداخت.

بخش آخر مقالات این پنل توسط علیرضا دربان آستانه (استادیار جغرافیا و برنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران) با موضوع الگوی توسعه مسکن هوشمند در نواحی روستایی ارائه شد.

در پنل دوم ارائه مقالات، رضا بابائیان آتنی (عضو هیات علمی دانشگاه) به نقش عوامل طبیعی در استقرار سکونتگاه‌های انسانی پرداخت.

پارسا ارباب (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) سخنران دیگر این پنل بود که به موضوع ارزیابی اثرات محیط زیستی توسعه پرداخت.
همچنین ملیکا کمال زارع (عضو هیات علمی دانشگاه) نیز به ارائه ارزیابی تطبیقی برنامه ریزی مسکن با توجه به موضوع زمین در طرح‌های جامع شهری پرداخت.

مهرداد رحمانی (کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری) نیز سخنران پایانی این پنل بود که در خصوص تدوین چارچوب برنامه ریزی به منظور تقویت نقش تعادل بخشی شهر‌های میانی سخنرانی کرد.

*ثبت نام بیش از ۴۹۰ نفر در همایش

شهرام چرخان دبیر اجرایی رویداد هم در گفتگویی از ارسال ۲۹۱ مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶۰ مقاله از استاندار‌های لازم برخوردار نبودند و از چرخه ارزیابی کنار گذاشته شدند. به گفته وی سطح علمی مقالات در حد بالایی قرار داشت و حضور اساتیدی از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، خوارزمی، همدان، کردستان سبب شد تا وزن و اعتباری مقبولی به این همایش بدهند. 
وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب دستگاه‌های دولتی و برگزاری پنل‌های تخصصی در این همایش و همچنین ثبت نام ۴۹۰ نفر و استقبال بیش از ۱۵۰ نفر از اساتید و دانشجویان از همایش ما را بر آن داشته تا برای برگزاری هرچه جدی‌تر آن در سال آتی از الآن برنامه ریزی کنیم.

به گفته چرخان، اولین همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران با موضوعات مختلفی از جمله طراحی و برنامه‌ریزی شهری، مدیریت سکونتگاه‌های شهری و روستایی، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سکونتگاه‌های هوشمند، انرژی و محیط‌زیست، حمل‌ونقل پایدار و بهینه‌سازی منابع در سکونتگاه‌ها، مسائل اجتماعی و اقتصادی سکونتگاه‌ها و سایر زمینه‌های مرتبط برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • رئیس جمهور در دانشگاه لاهور: فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد