Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رضوی خبیر مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار در بخش کشاورزی، بحث سرمایه گذاری است و در حوزه سرمایه گذاری در چند سال گذشته دولت سعی کرد تا روش‌های نوینی برای تامین مالی این حوزه تعریف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: بر این اساس، صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه گذاری ایجاد شد تا دولت کمک‌های خود را به دست تولیدکنندگان برساند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۸۳ اولین صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی کشوری ایجاد شد و قرار بود این ظرفیت‌ها به صورت ملی، استانی و شهرستانی فعالیت کنند. در استان ما نیز با تامین مالی ۷.۴ میلیاردی با کمک بخش خصوصی صندوق مذکور ایجاد و ۵۱ درصد منابع آن مربوط به بخش خصوصی و ۴۹ درصد متعلق به دولت اعلام شد.

رضوی خبیر بیان کرد: در این مدت صندوق به دنبال این بود که تسهیلات ارزان قیمتی به بخش کشاورزی بدهد و طی ۱۰ سال گذشته تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان نیز به تشکل‌های بخش خصوصی در تامین اعتبار برای تامین نهاده و گوشت و شیر کمک کرده است.

بیشتربخوانید:

توسعه کشاورزی، راه برون رفت از اقتصاد نفتی


او تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ قانونی مطرح شد و صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی از پرداخت مالیات معاف شدند؛ اما برای تحقق معافیت صندوق‌های استانی براساس صندوق تخصصی مادر یعنی دولت، باید کلمه سرمایه گذاری به عبارت آن‌ها اضافه می‌شد که تاکنون این مهم محقق نشده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: این همه درحالی ست که از همان ابتدا صندوق‌های استانی و شهرستانی کمک‌های فنی و اعتباری دولت و اعتباردهی و تسیهلات دهی را انجام میدهند و صندوق مادر تنها یک نهاد حاکمیتی به شمار می‌آید.

رضوی خبیر اظهار کرد: ما برای معافیت مالیاتی مکاتبه‌ای با سازمان مالیاتی انجام دادیم، اما چون کمیته تهران معافیت را فقط برای صندوق مادر درنظر گرفته، موضوع معافیت برای صندوق‌های استانی و شهرستانی اعمال نمی‌شود.

کلمه سرمایه گذاری

افشین محمودیان مقدم رئیس اداره حسابرسی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز گفت: مشکل در این بخش بر سر کلمه «سرمایه گذاری» است؛ در استان‌ها صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ایجاد شده و واژه «سرمایه گذاری» در آن نیامده، اما در صندوق مادر این عنوان وجود دارد.

او افزود: در قانون نیز صندوق سرمایه گذاری معاف از مالیات اعلام شده است. باید توجه داشت که این دو نوع صندوق دارای شخصیت حقوقی جداگانه‌ای هستند و در قانون به صراحت بیان شده که صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی از مالیات معاف به شمار می‌آیند. مقررات فعلی اجازه این معافیت را نمی‌دهد.

رئیس اداره حسابرسی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: دولت بابت سهم ۴۹ درصدی خود در صندوق‌های استانی و شهرستانی نقش نظارتی دارد. صندوق‌های مادر و استانی و شهرستانی دارای یک ساختار هستند و تمام قوانین باید برای صندوق‌ها یکسان اعمال شود.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمایه گذاری توسعه کشاورزی تامین مالی محصولات کشاورزی حمایت از توسعه سرمایه گذاری صندوق حمایت از توسعه صندوق های حمایت استانی و شهرستانی صندوق های استانی بخش کشاورزی خراسان رضوی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است

به گزارش قدس خراسان، مجتبی خیام نیکویی صبح امروز در بازدید از  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی طرق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد تحول چشمگیر در شتاب بخشی در تشکیل هسته های فناور در واحدهای دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: حقیقتا اگر بخواهیم بخش کشاورزی را به مفهوم واقعی کلمه متحول و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم مهمترین مولفه حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن تشریح رشد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی تصریح کرد: ما پیش بینی ۱۰۰شرکت در دهکده های فناوری و نوآوری را کرده ایم که یکی از دهکده های فعال از نظر فعالیت خراسان رضوی است و امروز شاهد رونمایی از دستاوردهای شرکت های

انش بنیان بودیم که  تحول چشمگیری در کل کشور از نظر تجهیزات، ماشین آلات کشاورزی،کود و سم و سایر محصولاتی که باعث افزایش تولید در بخش کشاورزی می شود، ایجاد  می کند.

معاون وزیر کشاورزی تاکید کرد: آنچه امروز برای ما مهم بود و پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده شد  تولید نان کامل بود. استان خراسان رضوی ظرفیت اینکه پایلوت تولید نان کامل را در مدت زمان کوتاهی فراگیر کند دارد و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد این باشیم خراسان رضوی قسمت اعظم نانوایی های آن نان کامل تولید می کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور نان کامل را موثر در سلامت مردم دانست و گفت: اگر تولید و استفاده از  نان کامل را با همکاری بخش خصوصی تبدیل  فرهنگ غالب کنیم گام اساسی در سلامت مردم برداشته ایم و اگر مردم ما در سبد غذایی شان این نان  قرار بگیرد بسیاری از بیماری ها  در بین مردم از بین خواهند رفت.

این خبر در حال بروز رسانی است ...

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم