Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگرد انگلیسی 103 سال قبل تصویری از یک زن اهل بهمئی را ثبت کرده است که نشان از اصالت و فرهنگ دینی این ایل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس؛ایل بهمئی یکی از ایلات ریشه دار و اصیل قوم لر بوده که تاریخچه پیدایش آن به قدمت قوم لر بر می گردد.

در تصویری که در ادامه مشاهده می کنید،زوایای زیادی از فرهنگ غنی این ایل سترگ با اصالت و مذهبی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشش اسلامی تصویر با وقار و پر از حجب و حیای این زن بهمئی که در سال ۱۹۱۷ میلادی یعنی بیش از صد سال پیش توسط ادوارد ویلیام چارلز نوئل، افسر بریتانیایی در ممبی(از توابع شهرستان کنونی بهمئی) و با اجازه حسین خان بهمئی گرفته شد و اکنون در سفرنامه این جهانگرد با نام سفرنامه بهمئی آمده است، نشان از پایبندی این مردم عشایر از دیرباز به دین مبین اسلام است.

سفرنامه بهمئی گزارشی از تحولات کهکیلویه و بختیاری در جنگ اول جهانی ۱۹۱۶ - ‎۱۹۱۷ است که کاوه بیات در سال 1393آن را در کتابی 136 صفحه ای ترجمه و روانه بازار کرده است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی کنار آقای گل سابق پرسپولیس رویت شد! + عکس

تصویری از علی دایی و محسن خلیلی منتشر شده است.

طرفداری | علی دایی و محسن خلیلی با یکدیگر دیداری داشتند.

علی دایی این روزها به دور از فوتبال به سر می برد و به گفته خودش قصد ندارد فعلا به فوتبال برگردد. حالا تصویری از علی دایی کنار محسن خلیلی منتشر شده است، محسن خلیلی چند سال است که وظیفه ریاست آکادمی پرسپولیس را برعهده دارد.

محسن خلیلی در سال هایی که بازی می کرد، عنوان آقای گلی را با پیراهن پرسپولیس به دست آورد و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شود.

علی دایی و محسن خلیلی

 

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • آغاز ساخت یک مدرسه و افتتاح ۴ چمن مصنوعی در بهمئی
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • یک پیش‌بینی ترسناک از وضعیت ایران در سال ۱۴۲۰
  • علی دایی کنار آقای گل سابق پرسپولیس رویت شد! + عکس