Web Analytics Made Easy - Statcounter

قالیباف در توضیح تصویب طرح موسوم به «مالیات بر خانه‌های خالی» نوشت: هدف اصلی این طرح، مقابله با احتکار مسکن است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، قالیباف در توضیح تصویب طرح موسوم به «مالیات بر خانه‌های خالی» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

ما در «بسته اقتصاد مردمی» تاکید داریم ریل‌گذاری شرایط کشور را بگونه‌ای تنظیم کنیم که مانع از فعالیت‌های مضر دلالان و سودجویان و سوداگران و محتکران و همۀ کسانی شویم که بخاطر منافع شخصی خودشان باعث لطمه خوردن به اقتصاد کشور و شرایط معیشتی میلیون ها نفر از مردم به خصوص محرومان و مستضعفان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکزاد: طبق طرح مالیات بر خانه‌های خالی افراد باید املاک‌شان را در سامانه‌ای ثبت کنندپورابراهیمی: مشاغل خانگی شامل مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوندتشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف

قواعد و قوانین کشور باید به نفع مردم یعنی از تولیدکنندگان و کارگران و کارمندان و معلمان و پرستاران و سرمایه‌گذاران فعالیت‌های تولیدی و کارفرمایان قانون‌مدار اصلاح شود و راحت‌طلبان و سودجویان و سفته‌بازان و رانت خواران و ویژه‌خواران نتوانند به ضربات خود به فضای اقتصادی کشور ادامه دهند.

محتکران مسکن هم از همین جنس هستند. اجاره‌های مسکن روز به روز با سرعتی سرسام‌آور افزایش پیدا میکند و مردم با مشکلات ناگواری در تهیۀ مسکن مناسب روبرو هستند ولی عده‌ای سودجو میلیون‌ها واحد مسکن را احتکار کرده‌اند تا قیمت‌های بازار مسکن را به طور بی‌ضابطه و بی‌اساس افزایش دهند و از این شرایط خودساخته منتفع شوند.  احتکار، غیرانسانی و ظالمانه است؛ اگر در شرایط سختی معیشت مردم صورت پذیرد، گناهی نابخشودنی خواهد بود.

اگر کسانی در شرایط دشوار کرونا، ماسک و دستکش احتکار کنند و سلامت مردم را در خطر بیندازند از تمامی ابزارهای قضایی برای تغییر آن روند به نفع مردم استفاده خواهیم کرد. حال در شرایطی که برخی از مردم توان اجارۀ یک واحد مسکن حداقلی را هم ندارند، چگونه می‌توان به محتکران و سوداگران بازار مسکن اجازه داد تا آزادانه، شرایط معیشتی مردم را دشوار و دشوارتر کنند.

ما باید در برابر این عدۀ معدود بایستیم. در همین راستا امروز اصلاح مادۀ 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به طرح «مالیات بر خانه‌های خالی» در مجلس شورای اسلامی با رأی قاطع نمایندگان تصویب شد تا محتکرانی که خانه‌هایشان را با هدف افزایش قیمت‌ها عرضه نمی‌کردند، مجبور به تغییر این رویۀ غیرانسانی و عرضۀ مسکن شوند.

این قانون مشکل مسکن کشور را حل نخواهد کرد اما کار را برای محتکران مسکن سخت خواهد کرد و با شفاف‌سازی اطلاعات مقدمه‌ای خواهد شد برای اصلاحات ساختاری و کمک به طبقۀ متوسط و ضعیف جامعه. این اصلاحات زیرساختی به مرور و در صورتی که به درستی اجرا شوند قطعا تاثیر مستقیم بر بهبود شرایط معیشتی خواهند داشت.

هدف این طرح کسب درآمد برای دولت نیست و تنها هدف ما این است که مسکن های احتکار شده وارد بازار شود و تا حدی به کنترل قیمت در بازار مسکن کمک کند.

در پایان و به عنوان مهم‌ترین نکته این را هم عرض می‌کنم که شیوۀ اجرای این طرح بسیار مهم است. چه بسا شیوۀ اجرای دقیق و قاطعانۀ این قانون به نفع مردم پس از تایید شورای نگهبان از تصویب آن هم مهم‌تر باشد.

دولت باید با جدیت این طرح را اجرا کند و مجلس هم در اجرایی شدن آن با دقت نظارت کند و گزارش عملکرد را مرتب به مردم اطلاع‌رسانی کند. اگر هم در اجرا اشکالاتی در طرح دیده شد، باید با فوریت، اصلاحات لازم در قانون پیشنهاد شود. ان‌شاء‌الله در مسیر تحقق اهداف #بسته_اقتصاد_مردمی بتوانیم به طور ملموس و اثربخش گره از مشکلات معیشتی مردم باز کنیم.

انتهای پیام/

R1536/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محمدباقر قالیباف بیشتر بخوانید... وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده واژه های کاربردی مرتبط محمدباقر قالیباف پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله ۲ درخواست نماینده تهران برای اعلام وصول طرح تعویق کنکور سراسری ۳ سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم ۴ روحانی: ملت ایران حاضر به تسلیم در برابر دشمنان نیستند/ بعضی می‌خواهند تحریم را نبینند ۵ موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر ۶ سلیمی: لیست افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند منتشر شود ۷ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۸ جهانگیری: موافق توزیع کالابرگ نیستیم مهمترین اخبار سیاسی موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر نصراللهی: مقابله با جریان تحریف نیازمند تغییر در آرایش رسانه‌های داخلی است/ چه کسانی به جریان تحریف کمک می‌کنند؟ روحانی: ملت ایران حاضر به تسلیم در برابر دشمنان نیستند/ بعضی می‌خواهند تحریم را نبینند سردار جلالی: لبنان از این تندباد عبور خواهد کرد/ تاکید بر خروج تاسیسات پرخطر از شهرها مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس قالیباف: هدف اصلی «مالیات بر خانه‌های خالی» مقابله با احتکار مسکن است سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم زالی: چالش امروز "خستگی مردم در رعایت پروتکلها" است/ پیچیده‌تر شدن وظیفه رسانه‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف محمدباقر قالیباف مالیات بر خانه های خالی بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است

 محمد سرگزی   بیان کرد: دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کند.
 
 وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است، نیرویی که در این راه چنان از خود ایثار، فداکاری و رشادت به خرج داده است که حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پس از گذشت دو سال از تشکیل این نهاد انقلابی، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».
 
 نماینده مردم سیستان در مجلس تصریح کرد: سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون تک‌تک فتنه‌هایی که توسط گروهک‌ها و افراد ضدانقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شده بود را خنثی کرده و در جنگ تحمیلی رژیم بعث نیز خوش درخشیده است، این نهاد انقلابی بلافاصله پس از پایان جنگ تحمیلی، وارد عرصه سازندگی شد و امکانات مهندسی خود را به میدان آورد و بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی کشور را بادقت و مهارت طراحی و اجرا کرد.
 
 
 وی در ادامه بیان کرد: سپاه پاسداران از جنس خود مردم است و در بخش‌های مختلف برای مردم کار می‌کند و پیوندی محکم و ناگسستنی با مردم دارد و به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز افراد بسیاری را تربیت‌کرده و مسیر به سعادت رسیدن یعنی همان رسیدن به شهادت را برای آن‌ها دست‌یافتنی کرده است.
 
 محمد سرگزی اظهار کرد: نقش این نیروی مردمی در ایجاد امنیت در کشور و حتی در منطقه بسیار مهم است در واقع سپاه پاسداران امروز فراتر از مرزهای کشور در برخی از کشورهای منطقه که تحت ظلم استکبار جهانی قرار گرفته‌اند فعالیت دارند، سپاه قدس به‌عنوان بخش منطقه‌ای سپاه پاسداران مأموریت‌های مبارزه با دشمنان در خارج از مرزهای کشور و حمایت از مظلومان را بر عهده دارد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات