Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهناز رمارم روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهرستان مشهد که به موضوع حمل ونقل بین شهری و روستایی و چالشهای آن اشاره داشت افزود:

از مجموع راههای روستایی شهرستان تنها ۴۵ درصد آسفالت شده است و بقیه خاکی است این در حالی است ایجاد راه دسترسی آسفالته برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار الزام قانونی دارد.

وی به جمعیت بالای روستایی و تردد زیاد بین مشهد و روستاهای اطراف آن اشاره کرد ادامه داد: شهرداری مشهد به وظایف قانونی خود در قبال روستاهای حریم مشهد عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد همچنین شمار روستای بالای ۵۰ خانوار در شهرستان مشهد که فاقد جاده آسفالته هستند را قابل توجه دانست.  

رمارم افزود: راه‌اندازی اتوبوس به شهر رضویه مصوبه الزام آور قانونی شورای همتای استانداری را دارد که طی آن اتوبوسرانی مشهد ملزم به ارائه خدمات  موقت و مطلوب به شهر رضویه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از حدود ۱۵ دستگاه اتوبوسی که به این خط اختصاص یافته است حدود ۱۰ دستگاه معمولا خراب است و اصولا این خدمات به شکل مطلوب و در شان مردم منطقه ارائه نمی شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به کمبود بودجه راهداری و وضعیت نامناسب راههای روستایی این شهرستان گفت: فرمانداری مشهد باید در جذب بودجه لازم برای راهداری توجه ویژه‌ای کند چنانکه اعلام شد بودجه پارسال راهداری مشهد ۴۵ میلیارد ریال بوده است که امسال به ۲۵ میلیارد ریال کاهش یافته است.
رمارم اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد کار گروه تخصصی با حضور کارشناسان حوزه حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شود تا از تبصره های بودجه ای موجود برای اجرای طرح های راهداری و راه سازی بودجه قانونی برای شهرستان مشهد تامین و تخصیص یابد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد هم در این جلسه در پاسخ به مطالبه شهروندان شهر رضویه مبنی بر تقویت خطوط اتوبوسرانی بین مشهد و رضویه گفت: ارائه خدمات اتوبوسرانی خارج از این شهر در شرح وظایف قانونی این نهاد نیست و ارائه خدمات کنونی نیز با تایید شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا) انجام شده است.

سعید حسینقلی زاده مقدم در خصوص راه اندازی خطوط بی. آر. تی نیز گفت: راه اندازی این نوع خطوط در جاده های برون شهری ممکن نیست چرا که ساختار فنی لازم از جمله ایزوله شدن مسیر بی. آر. تی در محور مشهد به رضویه مقدور نیست لذا امکان بهره برداری از این خطوط نیست.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشهد نیز گفت: مشکل عمده در این شهرستان کاهش بودجه راهداری نسبت به سالهای گذشته است.

جواد پورعلی افزود: سال گذشته بودجه این اداره ۴۵ میلیارد ریال بوده است که تنها ۱۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است این در حالی است که امسال بودجه جذب شده ادارات راهداری سایر شهرستانهای استان از مشهد بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: این شهرستان هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی بین‌شهری و ۸۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد.

پورعلی مجموع طول راه‌ها در خراسان رضوی را نیز ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر شامل ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر جاده بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی عنوان کرد.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، سه شهر مشهد، ملک آباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومترمربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.  

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد ملک آباد شهناز رمارم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی رضویه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد ملک آباد رضویه شهرداری مشهد مشهد ملک آباد رضویه میلیارد ریال شهرستان مشهد شهرداری مشهد ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات

به گزارش قدس خراسان به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در پی دریافت گزارش پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی مبنی بر نارضایتی مردم از عدم دید کافی و مه‌گرفتگی در اکثر ایام سال در محدوده گردنه گوجگی جاده کلات و وقوع بیش از ۶۴ مورد حادثه در این جاده در سال ۱۴۰۲ که ۳ فقره از این موارد منجر به فوت شده است، سید هادی شریعت‌یار معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از نقاط آسیب‌پذیر جاده مزبور به‌ویژه در محدوده گردنه گوجگی بازدید کرد. 

در این بازدید که سرکلانتر شمال مشهد، فرمانده پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی و نمایندگانی از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، معاون دادستان مرکز استان را همراهی کردند.

پس از بررسی نقاط پرحادثه جاده، طبق نظر کارشناسان مشخص شد که در محدوده پل هفت‌دهنه تا گردنه گوجگی به مسافت حدود ۱۰ کیلومتر که دارای عرض کم، شیب و پیچ‌های خطرناک و شرایط مه‌گیر بوده، نیازمند تأمین روشنایی است که برای تأمین آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

با دستور معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مقرر شد با توجه به گردشگرپذیر بودن کلات و روستاهای سرسبز منطقه و رفت‌وآمد مداوم گردشگران و طبیعت گردان به کلات به‌ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات و به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و رعایت حقوق عامه، با همکاری اداره‌کل راهداری، پلیس‌راه و پاسگاه گوجگی، چند نقطه از جاده که به دلیل مه‌گیر بودن در اکثر ایام سال، مستعد وقوع حوادث هستند، مشخص و این نقاط توسط اداره‌کل راهداری و شرکت توزیع نیروی برق مشهد تأمین روشنایی شده تا پس از تأمین اعتبارات، تمام نقاط آسیب‌پذیر جاده مجهز به نور مناسب شوند.

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه