Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد، اگر تنها چند ماه به انتخابات این کشور باقی نمانده بود، کشورهای متخاصم سر میز مذاکره بودند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» ترامپ در مصاحبه با برنامه «فاکس اند فرندز» گفت: «اگر الان انتخابات نداشتیم دو اتفاق می‌افتاد. اول این‌که بازار سهام ما حتی بالاتر از حالا بود و در حال حاضر نیز در حال رکورد زدن است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «دوم اینکه ایران و چین و همه ظرف ۲۴ ساعت سر میز مذاکره بودند و می‌خواستند با ما به توافق برسند که کره شمالی هم جزو آن‌ها است».

ترامپ در ادامه گفت: «اگر کلینتون بر سر کار آمده بود، الان مدت زیادی بود که درگیر یک جنگ بودید، ممکن بود [جنگ] تمام شود یا تمام نشود ولی با کره شمالی در جنگ بودید».

این در حالی است که «مون چونگ دو» مشاور ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی در امور دیپلماتیک و امنیتی امروز (چهارشنبه) گفته است از آنجا که شرایط لازم برای توافق میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ وجود ندارد، بعید است «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، با برگزاری چنین دیداری موافقت کند.

چونگ دو گفت: «در این‌که "غافلگیری اکتبر" در کار باشد شک دارم، نه فقط به‌خاطر زمان بندی تنگاتنگی که در آستانه انتخابات آمریکا وجود دارد، بلکه از این نظر که ترامپ چیزی برای ارائه دادن به کره شمالی ندارد».

مذاکرات اتمی میان آمریکا و کره شمالی از سال گذشته میلادی و پس از دیدار ناکام ترامپ با کیم در هانوی، متوقف شده است.

رهبر کره شمالی چندی قبل ضمن مخالفت با درخواست آمریکا برای خلع سلاح اتمی این کشور، تأکید کرد توانمندی‌های اتمی که پیونگ‌یانگ به دست آورده، بقا و امنیت آن را تضمین کرده است. کیم در جلسه‌ای  با کهنه ‌سربازان ارتش این کشور گفت این بازدارندگی «مؤثر و مطمئن» پیونگ‌یانگ است که آینده و امنیت ملی دائمی برای کره شمالی به ارمغان می‌آورد.

منبع: الف

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان