Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@22:33:45 GMT

گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۵۹۹۳

گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی

به گزارش افکارنیوز،

گزارشگر سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود به این نتیجه رسیده که عملیات آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقض قوانین بین‌المللی بوده است.

اخبار سیاسی- بخش‌هایی از متن این گزارش ۴۴ صفحه‌ای در زیر آمده است:

برای اولین بار، در ژانویه ۲۰۲۰، یک پهپاد مسلح یک مقام عالی‌رتبه یک دولت خارجی را در خاک یک کشور ثالث هدف قرار داد-این یک تحول مهم و تنش‌زا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هدف قرار دادن ژنرال سلیمانی و مرگ افراد همراه ایشان، مصداق قتل خودسرانه است که به موجب قوانین حقوق بشر بین‌المللی آمریکا مسئول آن است. به این دلیل است که حمله به سلیمانی تغییری بنیادین در اجرای حملات و قتل‌های هدفمندفراسرزمینی محسوب می‌شوند. دشوار بتوان تصور کرد انجام حمله‌ای مشابه علیه یکی از مقامات نظامی یک کشور غربی اقدام جنگی تلقی نشود و اقدام احتمالی شدید نظامی، سیاسی و سایر اقدامات علیه کشور آغازکننده حمله را در پی نداشته باشد. هیچ ادله‌‌ای مبنی بر اینکه ژنرال سلیمانی در تدارک حمله‌ای فوری علیه منافع آمریکا به خصوص در عراق بوده و برای جلوگیری از آن نیاز به اقدام فوری بوده ارائه نشده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترور سردار قاسم سلیمانی آمریکا سازمان ملل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عراق آمریکا ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه

گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین با ارائه گزارشی مستند، رژیم صهیونیستی را متهم به نسل کشی در غزه و اعلام کرد که باید اقدامات فوری بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل از جمله تحریم تسلیحاتی این رژیم انجام شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه گزارش‌های منتشر شده توسط کارشناسان و مسئولان سازمان ملل درباره جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، «فرانچیسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین در گزارشی که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد، اعلام کرد که یک چهارم جمعیت غزه به دلیل محاصره‌ای که اسرائیل علیه این منطقه اعمال کرده، در معرض خطر مرگ هستند.

اسرائیل مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان شده است

فرنچسکا آلبانیز گزارشی جامع از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری را به شورای حقوق بشر در ژنو ارائه و تاکید کرد که اسرائیل مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان شده است.

در این گزارش با استناد به شواهد و مدارک موثق، جزئیات جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم غزه و کرانه باختری فاش شده است.

این گزارش نشان می‌دهد جنایت نسل‌کشی علیه مردم غزه تحت دستورات روشن و هماهنگ مقامات اسرائیلی انجام می‌شود.

گزارشگر مذکور سازمان ملل در ادامه گزارش خود آورده است که جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین از 7 اکتبر آغاز نشده بلکه این جنایات، امتداد مراحل پاکسازی نژادی فلسطینیان بوده و در واقع این روند از سال 1947 تا 1949 انجام و دوباره در سال 1967 یعنی زمانی که اسرائیل کرانه باختری و شرق آن را اشغال کرد، تکرار شد.

اسرائیل غیرنظامیان در غزه را سپر انسانی کرده است

آلبانیزا ادامه داد که به دلیل سیاست محاصره‌ای که اسرائیل به نوار غزه تحمیل کرده، یک چهارم جمعیت این منطقه در معرض خطر مرگ هستند و تنها در ماه‌های اولیه جنگ، اسرائیل بیش از 25 هزار تن مواد منفجره معادل با دو بمب هسته‌ای بر سر مردم غزه ریخته است.

وی در ادامه تاکید کرد که اتهامات اسرائیل علیه حماس مبنی بر استفاده این جنبش از مردم غزه به عنوان سپر انسانی بی‌اساس بوده و صحت ندارد. اسرائیل طرفی است که از غیرنظامیان غزه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و همه چیز را در این منطقه از جمله کلیساها و دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هدف قرار می‌دهد. مقامات اسرائیلی کلیساها، مساجد، بیمارستان‌ها، تاسیسات سازمان ملل در غزه و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را هم مرتبط با حماس کرده و آنها را مورد هدف قرار می‌دهند.

سازمان ملل: فروش سلاح به اسرائیل یعنی جنگ علیه حقوق بشرگوترش: مجازات جمعی فلسطینی‌ها هیچ توجیهی نداردگوترش: با وجود شروع ماه رمضان، کشتار و خونریزی در غزه ادامه دارد

ادعاهای اسرائیل علیه حماس صحت ندارد

در ادامه این گزارش آمده است که هیچ مدرکی دال بر استفاده حماس از بیمارستان الشفاء وجود ندارد و بر خلاف ادعاهایی که اسرائیلی‌ها مطرح می‌کنند این بیمارستان به هیچ شبکه تونلی متصل نبوده و نمی‌توان از طریق این بیمارستان به تونل‌ها رسید. تسلیحاتی که اسرائیل تصاویر آنها را منتشر کرده قبل از بازدید گروه‌های خبری از بیمارستان الشفاء در این بیمارستان چیده شده بود که نشان می‌دهد این یک سناریوی ساختگی توسط ارتش اسرائیل است.

گزارشگر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین به این نتیجه رسید که دلایل منطقی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اقدامات نسل‌کشی انجام شده توسط ارتش اسرائیل علیه مردم غزه بعد از بیانیه‌های صادر شده توسط مسئولان ارشد نظامی و سیاسی اسرائیل صورت گرفت که بیانگر قصد آنها برای نسل‌کشی در غزه است.

درخواست برای تحریم تسلیحاتی اسرائیل

فرانچسکا آلبانیزا در ادامه مجموعه‌ای از توصیه‌ها را صادر کرد که مهمترین آنها تحریم تسلیحاتی فوری اسرائیل و همچنین سایر اقدامات اقتصادی و سیاسی لازم برای تضمین آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و احترام به قوانین بین‌المللی است.

از جمله این توصیه‌ها، اقدام جهت اطمینان از انجام تحقیقات جامع و مستقل و شفاف برای مستندسازی نقض قوانین بین‌المللی و همچنین همکاری با نهادهای مستقل بین‌المللی حقیقت‌یاب و ارجاع فوری وضعیت فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی است.

در این گزارش از دولت‌ها خواسته شده تا تعهدات خود را بر اساس اصول و صلاحیت جهانی اجرا کنند و از تحقیقات و پیگرد واقعی افراد مظنون به ارتکاب یا مشارکت در ارتکاب جنایات بین المللی از جمله نسل کشی اطمینان حاصل کنند.

گزارشگر سازمان ملل همچنین خواستار پرداخت غرامت کامل از جمله هزینه‌های بازسازی غزه و اطمینان از تامین بودجه آژانس آنروا جهت تامین نیازهای مردم فلسطین در غزه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • اسرائیل گزارشگر سازمان ملل را تهدید کرد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به یمن
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه