Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:32:17 GMT

بازرس کل موقت وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۰۱۴

بازرس کل موقت وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از استعفای بازرس کل موقت این وزارتخانه که کمتر از ۳ ماه از حضورش در این سمت می‌گذشت، خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «استیفن آکارد» بازرس کل موقت این وزارتخانه که کمتر از 3 ماه از حضورش در این سمت می‌گذرد، از سمت خود کناره‌گیری کرده و قصد دارد به بخش خصوصی بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری هیل به نقل از این مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داده است که «دیانا شاو» که قبلاً معاون بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا بوده است، از این پس به‌عنوان بازرس کل این وزارتخانه فعالیت خواهد کرد. به گفته وی، دیانا شاو نیز همچون استفن آکارد، با عنوان موقت به این سمت منصوب خواهد شد.

استیفن آکارد در اواسط ماه مه [اواخر اردیبهشت‌ماه] پس از آن‌که «استیو لینینک» بازرس کل سابق وزارت امور خارجه آمریکا از سمت خود برکنار شد، به‌ عنوان جانشین موقت وی منصوب شد.

پس از برکناری استیو لینینک، برخی نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کردند که برکناری وی با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

«الیوت انگل»، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در آن زمان اعلام کرد که «استیو لینیک»، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا در حال تحقیق درباره اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران برای تسریع فروش سلاح به عربستان سعودی بوده است.

حدود یک سال قبل از برکناری استیو لینینک از سمت خود، دونالد ترامپ  در نامه‌ای به کمیته‌های کنگره ضمن اعلام وضعیت اضطراری به دلیل تشدید تنش‌ها با ایران از اختیارات ویژه خود برای تسریع فروش بیش از 8 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی استفاده کرده بود.

این مسئله با مخالفت‌های عمده‌ای روبه‌رو شد و هر دو مجلس آمریکا قطعنامه‌هایی را برای لغو این تصمیم به تصویب رساندند. ترامپ مردادماه سال گذشته مصوبه کنگره را وتو کرد. 

چرا ترامپ بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را اخراج کرد؟ترامپ بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را اخراج کرد

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|۱۳۵کشته و حدود ۵۰۰۰ هزار زخمی/ اجساد ده‌ها نفر همچنان زیر آوار ۲ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۳ پاسخ کوبنده شهروند لبنانی به خبرنگار شبکه فتنه‌گر سعودی+ فیلم ۴ لبنان|آخرین آمار تلفات انفجار مهیب بیروت؛ ۱۰۰ کشته، بیش از ۴ هزار زخمی/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای +فیلم و عکس ۵ اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت ۶ گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت دارای پیامدهای سیاسی است ۷ پاکستان نقشه رسمی جدید منتشر کرد ۸ آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| وقتی مصیبت لبنانی‌ها عرصه تسویه‌حساب مغرضانه عربستان می‌شود مهمترین اخبار بین الملل اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|۱۳۵کشته و حدود ۵۰۰۰ هزار زخمی/ اجساد ده‌ها نفر همچنان زیر آوار مصاحبه| تحلیلگر لبنانی: انفجار بیروت بخشی از یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در صحنه سیاسی لبنان است گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت دارای پیامدهای سیاسی است گزارش| بزرگ‌ترین «تروریسم هسته‌ای» دنیا با چه هدفی انجام شد؟ مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس قالیباف: هدف اصلی «مالیات بر خانه‌های خالی» مقابله با احتکار مسکن است سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم زالی: چالش امروز "خستگی مردم در رعایت پروتکلها" است/ پیچیده‌تر شدن وظیفه رسانه‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا وزارت امور خارجه آمریکا وزارت خارجه آمریکا بازرس کل وزارت انفجار بیروت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران