Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@20:38:58 GMT

ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۲۷۴

ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز تسلیت حادثه انفجار مهیب در بندر بیروت به دولت و مردم لبنان، تاکید کرد: اطمینان دارم لبنان همچنان استوار و سربلند باقی خواهد ماند و از این آزمون سخت نیز همچون گذشته پیروز و سربلند بیرون خواهد آمد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با " حسن دیاب" نخست وزیر لبنان با اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمک های مورد نیاز به این کشور تاکید کرد: ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است و مطمئن هستیم دولت لبنان این حادثه تلخ را ریشه یابی کرده و با مقصرین آن برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور با آرزوی ثبات ، سربلندی و استقرار برای لبنان و موفقیت برای دولت این کشور، خاطرنشان کرد: ما در شرایط سخت تحریم قرار داریم اما در همین شرایط تنگنا در کنار دولت و مردم لبنان هستیم.

دکتر جهانگیری هراقدام تحریمی علیه لبنان در این شرایط را ظالمانه و ضد حقوق بشری برشمرد و افزود: نخستین محموله کمک های ایران امروز از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی به لبنان ارسال شده است و در این دوران سخت در کنار لبنان هستیم.

نخست وزیر لبنان نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از حمایت های همیشگی ایران از لبنان و همچنین کمک و ابراز همدردی مقام های جمهوری اسلامی با دولت و مردم لبنان، تاکید کرد: با وضعیت فاجعه آمیزی در لبنان مواجه هستیم اما بی تردید بیروت و لبنان به زانو نخواهد نشست و دوباره خواهد ایستاد.

"حسن دیاب " با قدردانی از کمک های ارسالی از سوی جمهوری اسلامی ، از کمک های صادقانه ایران به دولت و مردم لبنان تشکر کرد و گفت: اوضاع بیروت بحرانی است و تعداد کشته ها به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده و زخمی ها نزدیک به ۴ هزار نفر هستند اما امیدواریم که با کمک دوستان به وضعیت قبل از حادثه بازگردیم .

کد خبر 437435

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری لبنان معاون اول رييس جمهور انفجار در بندر بیروت حسن دیاب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دولت و مردم لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد

رئیس جمهور گفت: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بهژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

کد خبر 747090

دیگر خبرها

  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان می‌تواند صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد