Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: ظرفیت نخبگان استان مرکزی برای حل آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین کلانتری خلیل آباد عصر امروز در نشست همایش ملی فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی(ع) که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، با اشاره به موضوع فقر فرهنگی  در جامعه اظهار داشت: در زمینه فقر فرهنگی هرکس که توانایی علمی در ابعاد مختلف در جامعه نداشته یا در شرایط بهینه مناسب نباشد دچار فقر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از علل فقر قضاوت است به طوری که نگرش به جهان هستی و نوع نگرش متفاوت است و راه مقابله با آن توجه به آموزه‌های دینی و سیره پیامبر اکرم(ص) است تا بتوانیم در جامعه نظم و عدالت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: ارتکاب به گناه نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد فقر در جامعه است که سبب گسترش فقر با دروغ، گناه، ستم و غیره می‌شود بنابراین باید ایمان و تقوا در افراد تقویت شود تا خیر و برکت هم در جامعه افزایش پیدا کند.

کلانتری تصریح کرد: فقدان برنامه درست و جامع در زندگی نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد فقر است و درکشورهایی که دارای برنامه بلندمدت و جامع هستند فقر به سختی ایجاد می‌شود همچنین جهل و نادانی هم سبب فقر در جامعه می‌شود بنابراین باید سطح سواد جامعه افزایش یابد و راه مقابله با فقر تقویت خرد انسان است.

گزارش| زخم سکونتگاه‌های غیررسمی بر چهره اردبیل/ حاشیه‌نشینی به افزایش آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زندآسیب‌های اجتماعی محلات توسط ائمه جمعه و جماعات قزوین شناسایی می‌شوندروایت تسنیم از آسیب‌های اجتماعی در قزوین / 4 قشری که ‌در معرض خطر فقر فرهنگی قرار دارند + فیلم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی هم در این برنامه با اشاره به راهکارهای مناسب برون‌رفت از فقر فرهنگی گفت: فقر در مجامع به‌عنوان کسی که ستون فقراتش شکسته شده و فقر با واژه مسکین متفاوت است به‌طوری که واژه مسکین دارای مفهوم خالی از رذالت و بدبختی است.

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم افزود: فقر دارای 2 بعد است از جمله فقر وجودی که به تعبیر ملاصدرا این است که معلومی هویت خود را به علت بداند و هیچ غنایی مانند غنای فقیر نیست و یکی دیگر از ابعاد فقر در اعضا و جوارح است به عبارتی ضعف در نفس و بیماری است.

وی ادامه داد: فقر در اقتصاد و فقر علمی فرهنگی هم از دیگر ابعادفقر هستند که عامل خروج از آن ارتباط، اصالت و بندگی انسان با خداست، این همایش قبل از دوران بحران کرونا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شد.

ایمانی مقدم عنوان کرد: باید بتوانیم ذهن نخبگان جامعه را به سمت راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق دهیم به همین سبب توانستیم مجوز علمی همایش را دریافت کنیم.

وی افزود: این همایش دو روزه نشست نخست مجازی آن برگزار شد و همه اساتید حوزه علوم انسانی استان به صورت مجازی دعوت داشتند و روز دوم همایش را دریافت مقالات در تاریخ 6 اسفندماه داریم و پایان ارسال مقالات 6 بهمن ماه است و نتایج داوری در تاریخ 23 بهمن ماه اعلام می‌شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی بیان کرد: تا 3 بهمن ماه مهلت ثبت نام ادامه دارد و در تاریخ 6 اسفند ماه افتتاحیه همایش داریم و امیدواریم در این همایش پربار به حل معضلات اجتماعی پرداخته و مقالات برتر در این زمینه انتخاب شوند و 7 مقاله برتر به عنوان ویژه نامه مجلات علمی و پژوهشی به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/713/ ز

R7980/P/S6,73/CT7 بیشتر بخوانید... کهگیلویه و بویراحمد| افزایش آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است نماینده ولی‌فقیه در گیلان: آسیب‌های اجتماعی محصول روابط نامناسب درون خانواده‌ها است از انتقاد از مشارکت پایین دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تا لزوم تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری در قم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کهگیلویه و بویراحمد| افزایش آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است نماینده ولی‌فقیه در گیلان: آسیب‌های اجتماعی محصول روابط نامناسب درون خانواده‌ها است از انتقاد از مشارکت پایین دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تا لزوم تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری در قم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر ۵ تقدیر سازمان جهانی دریانوردی از نیروی دریایی ارتش ایران/ سیاست ۱۰۰ساله آمریکا را در جبل‌الطارق شکستیم ۶ وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده ۷ بومی‌سازی ۹۰ درصد تجهیزات پروژه انتقال نفت خام گوره / هرمزگان ‌بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت ایران می‌شود ۸ گزارش| خسارت سیل تا‌بستانه در گیلان / ‌آبگرفتگی منازل ۱۰۰ خانوار / ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ‌آسیب دید مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده معاون بازرگانی وزارت صنعت: بانک مرکزی اولویت ارائه ارز دولتی را به ذرت، کنجاله، جو، دانه‌های روغنی و روغن قرار داد‌ گزارش ویدئویی|لبیک منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به فرمان مقام معظم رهبری /آغاز چهارمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی جزئیات نشست فرماندهان ارشد ارتش و سپاه / برنامه‌های‌ ‌هفته دفاع مقدس مشترک برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر تقدیر وزیر بهداشت لبنان از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس قالیباف: هدف اصلی «مالیات بر خانه‌های خالی» مقابله با احتکار مسکن است سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش آسیب های اجتماعی مقام معظم رهبری استان مرکزی فقر فرهنگی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عضویت کارگران منتخب جشنواره امتنان در بنیاد ملی نخبگان خبر داد و با بیان اینکه اقتدار امروز کشور مرهون مجاهدت کارگران است، گفت: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شدند که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شد.

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی و پنجمین جشنواره امتنان کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه اظهار کرد: کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند و کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وی پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، اعلام کرد که تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت برنامه های وزارت کار قرار می دهد.

به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود و اهتمام و توان دولت در جهت تحقق این هدف است.

مرتضوی ضمن اشاره به معرفی منتخبین جامعه کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، اظهار کرد: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید با جدیت دنبال شود. برگزیدگان جشنواره امتنان، سفیران جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید هستند و باید در حوزه انرژی، معادن، فولاد، پزشکی و کشاورزی راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر کار همچنین تاکید کرد که در حوزه مسکن کارگری می توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: محوریت شعار سال به نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید تاکید دارد و رکن جهش تولید، کارگران و کارفرمایان هستند.ما توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، چرا که اقتدار امروز کشور، مرهون مجاهدت کارگران کشور است.

محمد چکشیان - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم جزییاتی از روند شناسایی و انتخاب کارگران نخبه ارائه کرد و گفت: در این دوره از جشنواره ۵۰ هزار نخبه جامعه کار و تولید شناسایی شدند که ۲۶ نفر از آنان به عنوان برترین‌های کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای شعار سال، مرکز حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی منتخبین و برگزیدگان جشنواره امسال علاوه بر تقدیر ویژه ریاست‌جمهوری مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ترویج مولفه‌های فرهنگ کار نظیر منزلت کار، وجدان کاری و مسئولیت پذیری را در دستور کار ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین