Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@13:23:00 GMT

مقررات زائد سر راه تولیدکنندگان اصلاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۴۴۵

مقررات زائد سر راه تولیدکنندگان اصلاح می‌شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تحقق شعار سال سعی داریم موانع سر راه تولیدکنندگان را برطرف کنیم و با اصلاح مقررات زائد به توسعه صنعت کمک کرده باشیم.

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: شرایط فعلی اقتصاد کشور نیازمند تلاش مضاعف است، از این رو برنامه‌های در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه تحقق فرامین مقام معظم رهبری در این راستا می‌تواند چراغ راه باشد، اظهار کرد: در سال جاری هدف باید رفع موانع تولید برای جهش تولید در صنایع کشور باشد.

عسگری اضافه کرد: سعی داریم مقررات زائد که مانع تولید شده است را شناسایی و با برنامه ریزی اصلاح و برطرف کنیم.

وی بیان کرد: هیأت مقررات زدایی  وتسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فعالیت خود را با جدیت آغاز کرده است که در این راستا می‌توان به بهبود فرآیندها و محیط کسب و کار دست پیدا کرد.

این مقام مسؤول ادامه داد: کم کردن بار مقرراتی، ایجاد شفافیت و ساده‌سازی فرآیندها، کم کردن هزینه‌ها از طریق الکترونیکی شدن فرآیندها و ایجاد سامانه‌ متمرکز داده‌ها و پنجره‌ی واحد الکترونیکی در حوزه‌های مختلف کسب ‌و کار از جمله مسائل مهمی است که باید در این بخش پیگیری شود.

عسگری با تأکید بر ضرورت جدی حذف مقررات زائد و رفع موانع تولید، گفت: حذف مقررات دست و پاگیر باعث کاهش مراحل و زمان صدور مجوزها خواهد شد که رکنی اثرگذار در فرآیند جهش تولید و کارآفرینی محسوب می‌شود.

گفتنی است مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، با ۱۶۸ رأی ماخوذه، از مجموع ۱۹۵رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیأت «مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب ‌و کار» برگزیده شد.

ترکیب اعضاء هیات «مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» بدین شرح است: وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون حقوقی رییس‌جمهور، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، دو نفر از نمایندگان مجلس به انتخاب مجلس شورای اسلامی، دادستان کل کشور، رییس دیوان عدالت اداری، رییس دیوان محاسبات مجلس، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رؤسای اتاق های: بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، تعاون و اصناف ایران.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کرج تولید مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی نماینده مردم کرج فردیس و اشتهارد مقررات زائد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟

 

تابناک _ یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، شنبه چهار فروردین ۱۴۰۳ در ژنو آغاز به کارکرد. اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمان‌های جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد. این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین ۱۴۰۲ در ژنو برگزار شد. در این اجلاس تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز در آن حضور داشتند.

در همین ارتباط شنیده می‌شود که در شهر ژنو یکی از افراد متواری از کشور بنام ابراهیم رضایی طی ۱۵ سال اخیر بعد از اتفاقات مربوط به بابک زنجانی از کشور فرار نمود، سکونت دارد. وی دارای بدهی‌های خیلی سنگین ارزی به بانک‌های ایرانی مانند بانک مسکن و شرکت نیکو وابسته به وزارت نفت و ... می‌باشد. بر اساس اطلاعات موثق تعدادی از نمایندگان ایرانی که در ژنو حضور دارند با این فراری و بدهکار جلسه وملاقات وضیافت داشته اند.

هدف از سکونت وی در آن شهر همیشه در صدد حضور مسئولین عالی رتیه کشور در ژنو بدلیل حضور در جلسات بین المللی و ایجاد ارتباط با آن مسئولین به مانند وزرا و معاونین وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت استفاده از امیال تجاری خود در داخل کشور با استفاده از روابط اداری آن مسئولین دارد که می‌توان در آن به روند بازرگانی او با شرکت‌های پتروشیمی و پشتیبانی امور دام و ... اشاره کرد. در حال حاضر او دارای شرکت‌هایی در ترکیه، امارات، قطر و عمان می‌باشد.


با توجه به مطالب گفته شده امید است پیش از آغاز مجلس شورای اسلامی جدید، دستگاه‌های نظارتی با بررسی مجدانه دلیل نشست این نمایندگان (که تعدادی از آن‌ها منتخب دوره جدید نیز هستند) با این شخص در ژنو را مورد واکاوی دقیق قرار دهند و شاید شایسته‌تر باشد که در صورت صحت این موضوعات علاوه بر پیگیری‌های نظارتی شورای نگهبان در تایید صلاحیت آن‌ها تجدیدنظر نمایند.

گفتنی است؛ هیأت نمایندگی کشورمان از مجلس شورای اسلامی به ریاست مجتبی رضا خواه و با حضور عباس گلرو، الهام آزاد، احمد نادری، مجتبی یوسفی و رحیم زارع در این اجلاس شرکت کرده و در کمیته‌های تخصصی چهار گانه اعم از مجمع نمایندگان، سمینار نمایندگان زن، صلح و امنیت بین المللی، دموکراسی، حقوق بشر، توسعه پایدار و امور سازمان ملل مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • «زیاد نخاله» با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین
  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟