Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فروند جنگنده رهگیر «سوخو-۲۷ » با شناسایی به موقع ۲ هواپیمای جاسوسی آمریکا که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور را داشتند، آنها را متواری ساخت.

به گزارش مشرق، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه موفق شد با پرواز سریع و شناسایی ۲ فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا آنها را از منطقه دور کند.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه چهارشنبه اعلام کرد که یک سوخو-۲۷ با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری  ۲ هواچیمای جاسوسی آمریکا شد که از طریق دریای سیاه به حریم هوایی این کشور نزدیک شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

خسارت ۲ میلیون دلاری به هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا

 بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، نوع هواپیماهای جاسوسی آمریکا «آر سی-۱۳۵» و «پوسیدان-۸» بود که به دنبال مواجهه با جنگنده روسی، حریم هوایی منطقه را ترک کردند.

روز سه شنبه نیز  وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند هواپیمای تجسسی «فالکون-۲۰» نروژ بر فراز دریای «بارنتس» خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در این زمینه نیز اعلام کرد که مورخ چهارم آگوست (سه شنبه ۱۴ مرداد) پس از شناسایی یک هدف هوایی بر فراز آبهای بین المللی دریای بارنتس که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه را داشت، یک فروند جنگنده میگ-۳۱ ناوگان شمالی با واکنش سریع موفق به شناسایی و رهگیری یک هواپیمای جاسوسی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که جنگنده میگ با رعایت قوانین بین المللی پروازی و رعایت فاصله مجاز موفق به رهگیری هواپیمای جاسوسی فالکون- ۲۰ نروژ شد.

میگ-۳۱ جنگنده ویژه ارتش روسیه برای رهگیری اهداف در مسافتهای طولانی است. نوع ارتقاء یافته این جنگنده مجهز به موشکهای هوا به هوای برد بلند و کوتاه «آر-۳۳» و «آر-۷۳» است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین هواپیمای جاسوسی ارتش روسیه وزارت دفاع روسیه روسیه آمریکا وزارت دفاع روسیه هواپیمای جاسوسی جاسوسی آمریکا حریم هوایی یک فروند سوخو ۲۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در شبانه روز گذشته، بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6079106

دیگر خبرها

  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسراییل و آمریکا بود
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند
  • انتقاد تند افسر اطلاعاتی سابق آمریکا از اسرائیل
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد
  • فیلم/شلیک موشک توسط جنگنده اسرائیلی برای رهگیری پهپاد ایرانی