Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیدی‌نیا با بیان اینکه هدف ما ایجاد خود اشتغالی و آموزش راه‌اندازی کسب و کار‌های خرد در شهرک‌ها و مناطق محروم بوده است گفت: خوشبختانه ۳۰ طرح توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعریف شده که طی چهار سال آینده بیش از پنج هزار ظرفیت شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر «سید امید شهیدنیا» شامگاه (چهارشنبه ۱۵ مرداد) در آیین امضای تفاهمنامه‌های کمیته توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر، با بیان اینکه مراسم امروز در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در صنایع پتروشیمی منطقه در محیط پیرامونی برگزار شده اظهار کرد: صنایع پتروشیمی در سال گذشته به این نتیجه رسید که باید خدمات بهتر و تاثیرگذارتری به مردم شهرستان ارائه دهد و مطالعاتی در زمینه بازنگری پروژ‌ه‌های شورای راهبردی انجام شده که نتیجه آن ۱۶ پروژه امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه ما باید به مناطق کم‌برخوردار و محروم توجه ویژه‌ای کنیم افزود: امروز ۱۶ تفاهنامه با دستگاه‌های اجرایی امضا شد که در مجموع بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان طی سه‌سال و در قالب کمیته توسعه متوازن هزینه می‌شود، البته در کنار این پروژه، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سال‌های گذشته شورای راهبردی صنایع پتروشیمی و هزینه‌های جاری منطقه نیز در دستور کار بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع پتروشیمی امسال سه برابر سال‌های گذشته هزینه کرده است اذعان داشت: عمده پروژه‌های امروز در حوزه اشتغالزایی بوده است؛ دستگاه‌های اجرایی باید در کنار ما بوده تا با انجام تعهدات خود این پروژه‌ها طی ۳ سال به بهره‌برداری برسند؛ ۴۰ درصد از اعتبار پروژه‌ها بر عهده دستگاه‌های اجرایی و ۶۰ درصد دیگر آن بر عهده صنایع پتروشیمی است .

 

رئیس شورای راهبردی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در صنایع پتروشیمی ظرفیت اشتغال محدودی وجود دارد ابراز کرد: خوشبختانه ۳۰ طرح توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعریف شده که طی چهار سال آینده بیش از پنج هزار ظرفیت شغلی ایجاد خواهد شد؛ البته این موضوع کافی نبوده و هدف ما ایجاد خود اشتغالی و آموزش راه‌اندازی کسب و کار‌های خرد در شهرک‌ها و مناطق محروم بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه امنیتی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، انجام خواهد شد عنوان کرد: همچنین ۱۷۶ واحد مسکن مهر که متعلق به مددجویان کمیته امداد است تکمیل و ۴۵۰ واحد دیگر با همکاری کمیته امداد و بهزیستی نیز برای مددجویان آن‌ها احداث خواهد شد.

 

شهیدی‌نیا ادامه داد: ما توقع داریم دستگاه‌های اجرایی در زمان تعیین شده به تعهدات خود عمل کرده و همچنین همه ظرفیت‌های خود در این زمینه را بکار گیرند؛ اداره کل بنادر و دریانوردی نیز که ظرفیت بزرگی در شهرستان بوده با همکاری فرماندار می‌تواند برای رسیدن به اهداف ما سرعت بخشد.

 

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس نیز در کنار شورای راهبردی بیش از ۳۰ میلیارد تومان تعریف کرده و با کمک شرکت‌های تابعه خود در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام خواهد داد.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح کمک‌های مومنانه نیز با کمک سپاه و بسیج طی یک ماه آینده انجام می‌شود و در این طرح همانند مرحله اول بیش از هشت هزار بسته معیشتی به دست مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می‌رسد.

 

کمیته توسعه متوازن با هدف اشتغالزایی بومیان بندرماهشهر، سرمایه‌گذاری و توسعه همه‌جانبه شهرستان و به منظور افزایش ضریب پایداری امنیتی منطقه و بالابردن توان و تاب‌آوری شهرستان بندرماهشهر در برابر مسائل مختلف دی ماه سال گذشته به دستور استاندار خوزستان راه‌اندازی شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امضای تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دستگاه های اجرایی صنایع پتروشیمی شورای راهبردی راه اندازی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیروی کار جوان بسیار زیاد داریم، گفت: در حال حاضر در بحث مشاغل خانگی ظرفیت‌های فراوانی در مناطق مختلف شهر وجود دارد که باید در این زمینه از آن بهره لازم را ببریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی _پنجشنبه سی‌ ام فروردین_ در نشستی پیرامون توانمندسازی محلات شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه ما در حوزه توانمندسازی، کار آفرینی نیست، اظهار کرد: درواقع توانمندسازی به معنای ایجاد فرصت‌های جدید برای حضور و بروز خوب در محله‌ها و مناطق مختلف این کلان‌شهر است.

وی با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی محلات شهر اصفهان، شهرداری بضاعت خوبی دارد و در موضوعات مختلف اگر مشکلی پیش آید، این آمادگی را خواهد داشت تا به رفع مشکل بپردازد، افزود: در این خصوص به‌دلیل مغایر بودن این موضوع با بعضی از سیاست‌های قبل، تلاش مضاعفی را در حوزه کارشناسی و شورا، همچنین در حوزه مدیریت می‌طلبید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی سه سال گذشته درباره موضوع توانمندسازی محلات این کلان‌شهر جلسات بسیاری برگزار شد که به نتایج مشخصی رسیدیم و تاکنون اتفاقات خوبی نیز در این زمینه افتاده است.

نادرالاصلی با اشاره به مردمی کردن این موضوع گفت: از حضور و مشارکت مردم در این حوزه باید استفاده کرد و راه صحیح را به آن‌ها نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه معضل فعلی جامعه ما عدم اشتغال و معیشت است، افزود: تلاش مدیریت شهری بر این است تا شرایطی را ایجاد کند و روش درست این روی پای خود ایستادن را نشان دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیروی کار جوان بسیار زیاد داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث مشاغل خانگی ظرفیت‌های فراوانی در مناطق مختلف شهر وجود دارد که باید در این زمینه از آن بهره لازم را ببریم.

کد خبر 745830

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان تشکیل می‌شود
  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود