Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@11:04:39 GMT

(تصاویر) ۱۰۰ عکس دردناک از انفجار مرگبار لبنان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۶۶۶

 انفجار مهیب عصر سه‌شنبه یک انبار بزرگ نیترات آمونیوم در بندر بیروت که صدای آن تا کیلومترها دورتر شنیده و لرزه آن تا مرکز قبرس در مدیترانه احساس شد، لبنان را برای ساعت ها در شوک فرو برد و تا بامداد چهارشنبه همه اجزای حکومت این کشور را به حالت آماده‌باش در آورد.

به گزارش فرارو، انفجار در پی وقوع آتش سوزی در انبار مواد محترقه که در مجاورت یک انبار نیترات آمونیوم قرار داشت، رخ داد و بر اساس آخرین گزارش های دریافتی بیش از 78 تن کشته و بیش از 4000 تن دیگر نیز زخمی شده و به بیمارستان ها انتقال یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انفجار، ساختمان ها و سوله ها و ابینه های نزدیک را بشدت ویران و تخریب کرد و شیشه های در و پنجره های خانه های بسیاری را در کیلومترها دورتر فرو ریخت.

صدا انفجاری، مردم را وحشت زده به خیابان ها کشید، در حالی که برخی تصور می کردند انفجار ناشی از اصابت یک موشک یا بمب سنگین و پر قدرت بوده است.

نخستین خبرها از رسانه های عمدتاً وابسته به سعودی در لبنان بر این موضوع متمرکز بود که انفجار در نزدیکی اقامتگاه سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در منطقه بیت الوسط در مرکز بیروت رخ داده است. اما دقایقی طول نکشید که مشخص شد حادثه در منطقه بندری بیروت بوده است؛ جایی که محل انبار بزرگ نگهداری نیترات بوده است.

 رسانه های لبنانی از سرلشکر عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان که از محل حادثه بازدید کرده بود، چنین نقل کردند: مخازن بندر بیروت حاوی دو هزار و 700 تن نیترات آمونیوم بوده که در صف انتظار انتقال به کشورهای آفریقایی بود و فعلاً نمی توان درباره علل و ریشه های وقوع انفجار در این مخازن اظهار نظر کرد و مسخره است که بگوییم این حادثه بر اثر اصابت یک موشک به انبار این ماده رخ داده است؛ چرا که برا اثر گرما هم این مواد منفجر می شود.

شورای عالی دفاع لبنان در جلسه فوق‌العاده‌ای که بامداد چهارشنبه برگزار کرد، تصمیماتی از جمله اعلام سه روز عزای عمومی و تعطیلی عمومی در لبنان اتخاذ کرد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از سردخانه و محل نگهداری و توزیع میوه شب عید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهریز: نظارت هر چه بهتر بر فرایند توزیع میوه و تحویل میوه با کیفیت به مردم و تنظیم بازار میوه از تاکیدات مهم این بازرسی بود ،در این بازدید محسن الحسینی و دهقان چناری از تمامی انبار‌های سردخانه میوه شب عید بازدید و کیفیت میوه‌های نگهداری شده را بررسی نمودند.   در ادامه مسئول سردخانه گزارشی از وضعیت انبار‌ها و مقدار میوه‌های موجود ارائه نمود.

دیگر خبرها

  • مصدومیت عجیب و دردناک ستاره پاری‌سن‌ژرمن
  • بازدید از سردخانه و محل نگهداری و توزیع میوه شب عید
  • تلخ و دردناک: قطب والیبال ایران سقوط کرد
  • (ویدئو) تصادف مرگبار اتوبوس با تانکر سوخت در هلمند افغانستان
  • افزایش شمار قربانیان تصادف مرگبار در افغانستان/ ۵۹ کشته و مصدوم
  • هشدار اولمرت به سران صهیونیست درباره عواقب دردناک جنگ با حزب‌الله/ تهدیدات علیه لبنان را تمام کنید
  • ببینید | وضعیت دردناک بخش نوزادان بیمارستانی در غزه
  • تصاویر دردناک جسد یک کودک روی اجساد والدینش | ببینید
  • شلیک مرگبار در خیابان هاشمی به صراف موتوری
  • حمله مرگبار اوکراین به خاک روسیه