Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تداوم کمک مومنانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر که در پی آن پویش کمک مومنانه راه اندازی شد، هنرمندان کشور و ورزشکاران هم به این پویش پیوستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آنکه با شیوع ویروس منوح کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارهای آسیب دید و افراد بسیاری شغل خود را از دست داده و دچاز مشکلات اقتصادی شدید شدند، مقام معظم رهبری بر حمایت همه جانبه و کمک رسانی به اقشار آسیب دیده تاکید کردند که در پی آن بسیاری از گروه های مردمی و اقشار مختلف جامعه با همکاری سپاه و نیروهای بسیجی پویش کمک مومنانه را راه اندازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران هم به این پویش پیوستند و ضمن اعلام حضور در این پویش، حمایت خود را از این اقدام خداپسندانه و مونانه اعلام کردند.

 

رضا توکلی: کمک مومنانه کار بسیار پسندیده ای است

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص پویش کمک مومنانه که این روزها به صورت خودجوش توسط مردم صورت می گیرد و تاثیر آن در وضعیت معیشتی افراد آسیب دیده، گفت: هر نوع کمکی که در این راستا صورت بگیرد، مناسب است چرا که "بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نگیرد قرار".

وی افزود: چنین اقداماتی که باعث کمک به همنوعان می شود، بر پایه انسانیت صورت می گیرد و بسیار شیرین است. لذا در این مقطع گرفتن دست نیازمندان و افرادی که صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتند، کار بسیار پسندیده ای است.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بعضی بازیگران که وضعیت مالی خوبی دارند اگر بتوانند در این وضعیت اقتصادی دست نیازمندان را بگیرند، کمک بزرگی به آنها کرده اند.

توکلی ادامه داد: ولی متاسفانه در هفت، هشت سال گذشته جامعه هنری -به جز تعداد انگشت شماری- وضعیت معیشتی خوبی نداشته اند. چرا که هنر در اولویت مسئولین امر نبوده است. در واقع به همین دلیل این روزها معیشت هنرمندان با دخل و خرج آنان همخوانی ندارد. البته منظور بنده هنرمندان است نه هنربندان!

وی با گله مندی از عدم سازماندهی هنرمندان توسط دستگاه های ذیربط، گفت: خانه سینما و خانه هنرمندان و ... همگی سمبلیک هستند. لذا اهمیت ندادن به هنر و هنرمند باعث شده تا بسیاری از دوستان بنده مجبور باشند به خاطر امرار معاش برخی نقش هایی را که نمی پسندند، بازی کنند. در حالی که باید به هنرمندان رسیدگی شود تا برای معیشت روزانه شان به مشکل نخورند ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

بازیگر سریال "او یک فرشته بود" تصریح کرد: با توجه به اینکه این دنیا خواه ناخواه می گذرد و روزی تمام می شود، افرادی که می توانند کمکی به نیازمندان کنند، اگر فرصت را غنیمت نشمارند، باخته اند.

حمایت خواننده کهگیلویه و بویراحمدی از پویش کمک مومنانه

شهریار کریمی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: در شرایط شیوع بیماری کرونا که تمامی شغل ها به لحاظ در آمدی در وضعیت خوبی به سر نمی برند مخصوصاً حوزه های فرهنگی هنری که در آمد آن ها به صفر رسیده است؛ اگر در این شرایط صاحب خانه ها، صاحبان املاک تجاری و مسکونی و صاحب فروشگاه ها و همه اصناف مختلف به فکر همدیگر نباشیم و به هم دیگر کمک نکنیم به مشکلات زیادی بر خواهیم خورد.

این خواننده مطرح کهگیلویه و بویراحمدی در ادامه بیان کرد: در این شرایط می توانیم به همدیگر کمک کرده تا فضای روحی و روانی جامعه آسیب نبیند، زیرا برخی از افراد در جامعه هستند که بیش از شش ماه است هیچگونه در آمدی نداشته و در همین موقعیت افرادی هستند که شرایط کنونی تاثیر زیادی روی آنها نگذاشته و دستشان به دهانشان میرسد و میتوانند به دیگر افراد جامعه در حد توان خودشان کمک کنند.

وی گفت: هرکسی در هر رسته و صنفی که هست و میتواند به اندازه توانش به بقیه کمک کند، این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این شرایط حاد و انسان ساز است  گفت: هرکسی که در این شرایط توانست به داد دیگران برسد و کمکی کند به نوعی شاهکار کرده، و ما باید در شرایطی که افراد جامعه نیاز به کمک دارند به آنها کمک کنیم و نه در راحتی آنها، و انسان در این شرایط است که از کمک خود به صورت واقعی خرسند می شود، که به داد هم نوع خود رسیده است.

کریمی در ادامه گفت : کسانی که دستشان به دهانشان میرسد حداقل تا زمانی که این فضا به یک شرایط نرمال برسد آن را تلطیف کنند.

وی افزود: خود بنده به عنوان شخصی که در کار های هنری فعالیت دارم، از بهمن ماه سال 98 تا کنون شرایطمان دشوار شده و در زندگی روز مره خود هم مانده ایم، وای به حال کسانی که قبل از این هم در آمدی نداشته اند، ما دوست داریم در این کمپین کمک مومنانه شرکت کنیم و همه میدانیم شرایط مان یک شرایط حاد است و برای همه ما سخت شده است که امیدوارم به همدیگر سخت نگیریم و هرکسی در نوع خود در این کار های خیرخواهانه نقش داشته باشد.

وی افزود : اگر ما نخواهیم هوای همدیگر را داشته باشیم شرایط برای همه ما سخت خواهد شد، مهم نیست این کمک ها چقدر باشد بلکه هر کسی به هر صورتی که می تواند کمک کند.

کریمی توصیه جالبی نیز داشت و گفت: چند نفر می توانند دور هم جمع شوند و هر کدام هر چقدر در توان دارند روی هم گذاشته و مایحتاج چند خانواده را تهیه کرده و بین آنها تقسیم کنند، که کار بسیار زیبایی است، در نظر داشته باشیم که شاید روزی این مشکلات هم برای ما به وجود بیاید و اگر این کار زیبا در جامعه نهادینه شود و هر کس در حد توان خود کمک کند، از عهده حل خیلی از مشکلات بر خواهیم آمد.

وی در ادامه گفت : در این شرایط که از بُعد مالی در شرایط سختی بوده ام اما آماده ام به جای سود خود، این آلبوم را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهم و به صورت مجازی برای مردم انتشار داده خواهد شد، که بتوانیم دقایقی این فشار روحی که به مردم وارد می شود را کم کنیم و از بین ببریم.

استاد موسیقی نواحی ایران:مهر مردم در حرکت عظیم کمک مومنانه حماسه می‌شود

سیدکمال محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ بابیان اینکه رزمایش کمک مؤمنانه که در راستای بهبود معیشت مردم در این شرایط حساس جامعه یک اقدام خیرخواهانه است گفت: ویروس منحوس کرونا متأسفانه موجب خسران زیادی به مردم در اقشار و صنوف مختلف شد ولی رزمایش کمک مؤمنانه توانست تا حد زیادی این خسارت را جبران کند.
 
وی تصریح کرد: شور و شوق خیرین، مردم و نهادهای اجرایی در تهیه و توزیع این بسته‌های حمایتی قابل‌تقدیر است اما باید کرامت و آبروی مردم در توزیع این بسته‌ها حفظ شود.
 
استاد موسیقی نواحی با اشاره به اینکه یکی از قشرهایی که از این ویروس آسیب‌دیده، هنرمندان هستند گفت: متأسفانه با شیوع این ویروس خطرناک بسیاری از کارهای هنری و آموزشگاه‌ها تعطیل‌شده و هنرمندان را با مشکلات جدی اقتصادی روبرو شدند که می‌طلبد در رزمایش کمک مؤمنانه به این قشر نیز توجه ویژه‌ای شود.
 
محمدی مساجد را یکی از پایگاه‌های اصلی جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه دانست و افزود: هرچند مردم از نعمت اقامه نماز جماعت در مساجد به‌واسطه این ویروس محروم شدند ولی مساجد توانستند یکی از کارکرد اصلی خود را که خدمت و هدایت مردم به مسیر راستین است را ادامه دهند و این رزمایش بهترین نوع خدمت در این شرایط بود.
 
وی بابیان اینکه ادامه رزمایش کمک مؤمنانه، خیزش مهربانی و همدلی در کشور بود عنوان کرد: مردم مهربان و نو دوست ایران اسلامی همه حال، به‌ویژه در شرایط سخت کنار یکدیگر بودند و هر جا که نیاز به کمک هم‌وطنان بود این همدلی، همبستگی و مهربانی در جامعه رنگ و بوی بیشتری پیداکرده که نشانه انسانیت است.
 
استاد موسیقی نواحی ایران تصریح کرد: هرچند هنرمندان نیز آسیب‌دیده از این وضعیت هستند ولی در کنار سایر مردم حضور دارند و در حد و توان خود هم‌قدم با سایر نهادها و خیرین از این پویش خداپسندانه حمایت خواهند کرد.
 
محمدی با تبریک فرارسیدن دهه ولایت و عید غدیر گفت: جهت ترویج این فرهنگ همدلی و کمک مؤمنانه در حال آماده‌سازی موسیقی برای این ایام هستیم تا ضمن بالا بردن روحیه مردم، این پویش نیز باقدرت بیشتر به کار خود ادامه دهد.
 
وی در پایان ضمن پیوستن به کمپین «رزمایش کمک مؤمنانه» بیان کرد: دیدن شادی مردم و رفع نیاز و مشکلات معیشتی یک خانواده بسیار برایم خوشحال‌کننده و دل‌نشین است ازاین‌رو همه مردم و خیرین را برای شرکت در این حرکت عظیم و خداپسندانه دعوت می‌کنم تا بتوانیم با همدلی و همراهی یکدیگر از این شرایط سخت عبور کنیم.

قهرمان کیک بوکسینگ استان کرمان: پویش کمک مومنانه اقدامی برخواسته از دل مردم است/ با آنچه که در توان دارم به این پویش می پیوندم   رکسانا دهقانی مربی کیک بوکس و قهرمان استانی  این رشته در سال ۱۳۹۷ در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با پویش کمک مومنانه گفت: به نوبه خود و به عنوان یک ورزشکار از مردم و همه کسانی که توان مالی دارند می خواهم به پویش کمک مومنانه بپویندند ضمن این که خودم نیز با آنچه که در توان دارم به این پویش می پیوندم.

وی ادامه داد: طی چند ماه اخیر برخی ازدوستان ورزشی در یک اقدام خیرخواهانه با جمع آوری پول، غذا تهیه می کردند و با حفظ کرامت انسانی به خانواده های نیازمند تقدیم می کردند و یا مواد اولیه خانواده ها را تهیه می کردند.

قهرمان کیک بوکسینگ استان توضیح داد: اگر بتوان برای مردمی که آسیب دیده اند و کسب و کارهایشان خوابیده است گامی برداشت من نیز در کنار سایر همشهریان و یا هموطنانم هستم تا بتوانیم به اقشاری که به دلیل بیماری کرونا آسیب دیده اند کمک کنم.

دهقانی با اشاره به این که  کمک مومنانه به واقع هم دلی و هم دردی با مردم است، بیان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که همگی به دلیل شیوع بیماری کرونا به نوعی آسیب دیده ایم اما چه خوب است که با کمک یکدیگر بتوانیم قشری که بیش از دیگران آسیب دیده  را کمک کنیم.

وی عنوان کرد:با همدلی و همکاری آنچنان که در گذشته پیش قدم بودیم باید گام برداشت و از آنجا که پویش کمک مومنانه اقدامی از دل مردم بر خواسته است با برداشتن یک بار کوچک از دوش فردی که شغلش را از دست داده، در این راه پیش قدم باشیم.

قهرمان کیک بوکسینگ استان کرمان تشریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که بسیاری از کسب وکارها ضعیف شده و یا حتی از بین رفته است اما بهتر است تا جایی که توان داریم در جنبه های مختلف از جمله خوراک، پوشاک و بهداشت به خانواده های نیازمند کمک کنیم و با هم دردی بتوانیم از سختی زندگی برخی ها از افراد جامعه بکاهیم.

قهرمان کیک بوکسینگ استان کرمان بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و آسیبی که بیش از گذشتته متوجه خانواده ها شده است خواستارم در ماه محرمی که پیش رو داریم، برای کمک به هم نوعانمان بیش از گذشته در تلاش باشیم و نذر و نذوراتمان را در این ماه  برای کمک به خانواده های نیازمند هدیه کنیم.

عضو تیم ملی کریکت ایران؛ ورزشکاران در یاری رساندن به اقشار نیازمند پیشتاز هستند     محمد یوسف شادزهی عضو تیم ملی کریکت ایران در گفت و گو با شستون بیان کرد: کمک مومنانه طرحی بسیار پسندیده و نیکویی هست که همه اقشار جامعه می‌توانند در آن سهیم باشند.

 وی افزود:  به طور مثال  به عنوان ورزشکار ملی پوش و لژیونر از بیمارستان های خصوصی تهران تقاضای طرح تولید ماسک و پرده پزشکی کرده و به موسسات خیریه ای تحویل داده  تا هم منبع درآمد موسسه خیریه  و هم کمکی به بیماران باشد.

این ملی پوش سراوانی با بیان اینکه پس هر کسی در هر مقامی می‌تواند کمک مومنانه را انجام دهد، خاطر نشان کرد: در اجرای رزمایش کمک مومنانه، مواسات و همدلی نیازی به مادیات نیست، شاید با یک حرف و  با کمی تفکر می توان  در اجرای این رزمایش سهیم بود.

شادزهی گفت: با توجه به اینکه ورزشکاران جزء افراد شناخته شده هر جامعه ای هستند می توانند با جمع آوری بسته های غذایی و توزیع آنان بیش از پیش  نسبت به گروه های دیگر جامعه مثمر ثمر شوند.   هنرمند زنجانی: ضرورت توجه جدی خیرین به رزمایش مواسات و همدلی   حسن ترخوانه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه اقدام مطلوبی برای کمک به نیازمندان جامعه است ولی باید چنین طرح‌هایی ادامه یابد.

وی با بیان اینکه با شرایط امروز جامعه تعداد نیازمندان افزایش یافته و دولتمردان باید فکری برای کاهش فقر در جامعه داشته باشند، افزود: طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار با برنامه‌ریزی مناسب و ادامه دارد می‌تواند کمک کار روزگار مردم باشد.

این هنرمند زنجانی خاطرنشان کرد: خیرین به عنوان ظرفیت بزرگی برای کمک به رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

ترخوانه با بیان اینکه خیریه‌های مختلفی در استان زنجان وجود دارد که می‌توانند در رفع نیازهای نیازمندان واقعی جامعه کمک کار باشند، گفت: تنها حضور بسیج در صحنه کافی نیست و باید دولتی‌ها هم همتی در این زمینه به کار گیرند تا وضعیت تغییر کند.

وی گفت: همپا بودن با مردم و حل مشکلات قشرهای ضعیف و نیازمند جامعه از سوی دولتمردان ضروری است و نباید در چنین شرایطی مردم تنها گذاشته شوند.

ترخوانه بیان داشت: در استان زنجان استانداری باید طرحی ارائه کرده و با کمک خیرین و بسیج در صحنه رفع نیازمندی‌های مردم با طرح‌های بلند مدت باشد وگرنه طرح‌های کوتاه مدت دردی را دوا نمی‎کند.     مجری صدا و سیمای استان کرمان: کمک مومنانه بهترین اقدام در شرایط کنونی است/با افتخار به پویش کمک مومنانه می پیوندم   مهدی حشمتی  مجری صدا و سیما استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با پویش کمک مومنانه گفت: با کمال میل و افتخار به این پویش می پیوندم ضمن این که همه کرمانی ها و هم استانی های خود را دعوت می کنم تا آن ها نیز به این پویش بپیوندند.

وی ادامه داد: از مردم کرمان می خواهم آنچنان که مثل گذشته در کارهای خیر سهیم بودند و هر جا که در استان  و یا در سراسر کشور نیاز به کمک بوده به بهترین وجه ممکن نقش خود را ایفا کردند اکنون نیز با توجه به شرایط خاصی که بایت شیوع بیماری کرونا در جامعه وجود دارد، دست یاری برسانند.

حشمتی با بیان این که اثر و انرژی کار خیر در زندگی انسان ها بهخودشان برمی گردد، عنوان کرد: این روزها بسیاری از مردم به دلیل شیوع  ویروس کرونا توان پرداخت اجاره بها ندارند،عده ای کار و کاسبی خود را از دست داده اند و برخی نیز حتی به نان شب خود محتاج هستند از این رو از مردم دعوت می کنم به این پویش بپیوندند و کمک های مومنانه خود را در این راه صرف کنند و مطمئن باشند که از هر دستی بدهند از همان دست می گیرند و در گوشه ای از زندگی خود ثواب این کار به آن ها بر می گردد.

حشمتی توضیح داد: تقریبا حدود سه ماه پیش بود که من و تعدادی از دوستان هنرمند استان تصمیم گرفتیم تا با شناسایی تعدادی از افراد نیازمند به آن ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: با شناسایی تعدادی از خانواده های نیازمند از جمله مردم حاشیه شهر، کارگران فصلی و کارگرانی که در رستوران ها کار می کردند توانستیم با همت مردم تدر سه مرحله کمک ها را توزیع کنیم.

مجری صدا و سیما استان کرمان تاکید کرد: خوشبختانه مردم ایران در کمک کردن به هم نوع خود از یکدیگر سبقت می گیرند و بسیاری از اقشار مختلف مردم از جمله کاسبان، هنرمندان و … در قالب پویش های متعدد به مردم کمک می کنند.

این کارگردان کرمانیاظهار کرد: شناسایی دقیق نیازمندان تنها مشکلی است که در چنین پویش هایی مشاهده می شود برای مثال شاهدیم که خانواده  ای از طرف اقشار مختلف چندین بار کمک دریافت می کند در حالی که خانواده ی دیگری که او نیز نیازمند حمایت و کمک است، چیزی را از طرف نهادهای حمایتی و اقشار مردم دریافت نمی کند.

وی افز.د:  امیدوارم با ملی شدن چنین پویش هایی کمک ها طبق ضابطه و قانون، به دست خانواده های نیازمند برسد و ما شاهد اتفاق های بهتری باشیم.

حشمتی پویش کمک های مومنانه را باتوجه به شرایط کنونی اقدام بسیار خوبی دانست و توضیح داد: با توجه به تجربه ای که در کمک های مومنانه داشته ام معتقدم که بهتر است در ادامه ماهی گیری را به افراد نیازمند آموخت.

خالق اثر مسترلاین توضیح داد: طبق ضرب المثل معرف بهتر است فقط ماهی ندهیم بلکه ماهی گیری را نیز به خانواده های نیازمند بیاموزیم و اگر این پویش بتواند ایجاد اشتغال کند آنگاه کاری اصولی تر انجام شده است.

مجری صدا و سیمای استان کرمان گفت:مطمئنا برای راه اندازی یک کارگاه کوچک نیاز به سرمایه است اما می توان این سرمایه را از کمک های مردمی تامین کرد و از طریق مشورت با متخصصان در حوزه کار و کسب سرمایه، می توان اتفاق بهتری رقم زد.

  قهرمان وزنه‌برداری جهان به پویش"کمک مومنانه" پیوست؛جانانه گوش به فرمان رهبری هستیم   محمدرضا برابری وزنه بردار و قهرمان ساروی المپیک در گفت و گو با بلاغ با اشاره به اینکه برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه، گوش جان سپردن و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: این کار، حرکت جمعی بسیار خوبی برای کمک به مردم نیازمندان است.
 
وی افزود: قطعا بنده هم در این رزمایش شرکت کرده و ادامه خواهم داد چرا که باید از این حرکت‌ها استقبال و حمایت شود‌، بخصوص ورزشکاران و هنرمندان که اگر در این میادین حضور پیدا کنند، مردم هم از این حرکت بسیار خوب و انقلابی استقبال می‌کنند.
 
براری خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا، خیلی از مردم بیکار شدند و این بیماری به کسب و کار مردم ضربه زده است بخصوص قشر ضعیف جامعه که ایام سختی را می‌گذرانند، کمک به این قشر بسیار کار نیک و پسندیده‌ای است که تمامی اقشار قطعا استقبال خواهند کرد.
 
قهرمان وزنه‌برداری جهان تصریح کرد: اصلا کشور ما را با کشورهای دیگر مقایسه نکنید مردم ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هستند، کشور ما ولی فقیه دارد، مردم کشور ما مردم بسیار خوبی هستند، من خودم به کشورهای زیادی سفر کردم، در کشورهای خارجی اگر ببینند که همسایه‌شان از گرسنگی می‌میرد برایشان اهمیت ندارد و از کنار این قضیه به سادگی رد می‌شوند.
 
وی ادامه داد: ولی مردم کشور ما در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی و این اوضاع قیمت دلار و گرانی‌ها و سخت شدن زندگی باز هم در حد توانشان به یکدیگر کمک می‌کنند‌.
 
براری تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی بیشتر به این برنامه‌ها بپردازند تا به خوبی اطلاع رسانی صورت بگیرد، رهبر عزیز ما هر چه فرمان دهند با جان و دل همچون سرباز جان بر کف ولایت فقیه به گوشیم، کشور ما کشور امام زمان(عج) است، وجود حضرت آقا نعمتی است در کشور ما که حتی سردمداران کشورهای خارجی هم این مسئله را به خوبی می‌دانند.
 
این قهرمان ملی، افزود: حتی دشمنان کشورمان هم از این همه عظمت و بزرگی پیشوای ما و  این همه تدبیر و آینده‌نگری و  موفقیت حیران هستند، مسئولان هر جا به نصیحت‌ها و صحبت‌های حکیمانه رهبرمان گوش نکردند ضرر کردیم.
 
وی ضمن تشکر از دستورات فرمانده سپاه پاسداران، تاکید کرد: اگر سپاه نبود مردم ما در سیل و زلزله چه می‌کردند؟ آن‌ها که می‌گویند سپاه فقط در مسائل نظامی فعالیت کند، حتما متوجه نیستند که چه می‌گویند! در همین رزمایش، سپاه و بسیج به میدان آمد تا به نتیجه رسیدیم و باید تشکر ویژه‌ای از سپاه پاسداران و تمامی نیروهای مسلح، سپاه و ارتش و نیروی انتظامی داشته باشیم.
 
براری گفت: نیروهای مسلح همچون بازوان رهبری در تمامی مشکلات و معضلات در کنار مردم هستند، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) سال‌ها است که می‌فرمایند؛ باید به تولید ملی توجه کنیم و خودکفا باشیم، مسئولان ما اگر در این سال‌های اخیر گوش به فرمان رهبری  می‌بودند، در موضوع مبارزه با بیماری کرونا چشممان به پیدا کردن واکسن توسط کشورهای خارجی نبود.
 
این وزنه بردار جوان مازندرانی خاطرنشان کرد: در کشوری که از این همه نخبه و دانشمند برخوردار است، چرا مسئولان اجرایی کشور به جای حمایت فراریشان می‌دهند؟ اکثر مشکلات کشور با حمایت از تولید ملی حل خواهد شد.   قهرمان پارالمپیک رشته تیراندازی: مردم با راه‌اندازی پویش «نذر کمک‌مومنانه» در محرم به هموطنان کمک کنند   سیدرمضان صالح‌نژاد، جانباز و قهرمان پارالمپیک سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، به آیات قرآن در خصوص انقاق  و کمک به نیازمندان اشاره و اظهار کرد: در شرایط سخت و بحرانی  کرونایی که در آن قرار گرفته‌ایم جهت حفظ سلامت شهروندان بسیاری از کسب کارها از جمله مشاغل آزاد، باشگاه‌ها، تالارها تعطیل شد که آسیب زیادی به اقشار مختلف وارد شد، باید کمک کرد تا از این بحران سخت گذر کنیم.

وی افزود: هر فرد به عنوان یک تکلیف الهی و وظیفه شرعی و در حد بضاعت و توان مالی خود به نیازمندان می‌تواند کمک کند.

صالح‌نژاد با اشاره به  اینکه کمیته امداد، بهزیستی، آبشارعاطفه‌ها و موسسات خیریه متولی کمک به نیازمندان هستند و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به حمایت از اقشار آسیب‌پذیر می‌پردازند، گفت: با دست گیری از نیازمندان خداوند اموال و دارایی ما را چند برابر می‌کند.

این قهرمان پارالمپیک در رشته تیراندازی با اشاره به نزدیکی ماه محرم و توصیه پزشکان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: مردم شهرستان سوادکوه نذرهای اطعام‌دهی غذاهای گرمی که هر ساله در ماه محرم داشتند را امسال در این بخش با راه‌اندازی  پویش نذر کمک مومنانه در این شرایط دشوار به هموطنان خود کمک کنند، تا به امید خدا همه‌ی ما از این آزمایش الهی سربلند و پیروز خارج شویم.

وی افزود: مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه با کمک سپاه، بسیج و خیرین با موفقیت انجام شد.

صالح‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: بسیجیان جهادی عمل کرده و صادقانه جهت رفاه حال مردم و خدمت به آنان بدون چشم‌داشت تلاش می‌کنند.   ملی‌پوش کاتای ایران: رزمایش کمک مؤمنانه آثار و برکات زیادی به همراه دارد  

ابوالفضل شهرجردی ملی‌پوش کاتای ایران در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه گفت: متأسفانه ویروس کرونا و شیوع گسترده آن در کشور مشکلاتی را برای برخی از مشاغل و خانواده‌ها ایجاد کرده که برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه بسیار می‌تواند در کمک به این افراد مؤثر واقع شود.

وی افزود: رزمایش کمک مؤمنانه یک اقدام بسیار به موقع و به جا بود که با تدبیر مقام معظم رهبری در کشور راه اندازی شد و صحنه هایی از ایثار و خدمت رسانی را بار دیگر در کشور متجلی کرد.

شهرجردی اظهار کرد: خوشبختانه رزمایش کمک مؤمنانه در طول این مدت آثار و برکات بسیار فراوانی به همراه داشت و نیاز است این اقدام خداپسندانه و نیکو تا پایان شرایط کرونایی استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: راه اندازی رزمایش کمک مؤمنانه در کشور نه تنها یک نیاز مهم محسوب می شود بلکه یک رسالت سنگین برای مسئولین و افراد توانمند بود که خوشبختانه به خوبی انجام شد.

ملی‌پوش کاتای ایران با اشاره به ضرورت نقش آفرینی همه مردم در پویش همدلی و مواسات بیان کرد: به عنوان یک ورزشکار از کلیه اقشار مردم و افرادی که توانایی کمک دارند دعوت می کنم در این اقدام مشارکت داشته باشند و به اندازه سهمی که می توانند داشته باشند برای کمک به افراد آسیب دیده دریغ نکنند.

وی افزود: همه باید برای رسیدن جامعه و مردم به آرامش نقش آفرینی کنند و امروز که در شیوع موج دوم قرار گرفته ایم باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی حساس تر باشیم.

شهرجردی در پایان خاطر نشان کرد: امروز مقابله با کرونا مهمترین موضوعی است که کشور با آن مواجه شده و مهمترین مطالبه مردم هم نیز است و همه باید در راستای این مطالبه مهم تلاش و نقش‌آفرینی کنیم.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: قهرمان کیک بوکسینگ استان خانواده های نیازمند رزمایش کمک مؤمنانه شیوع بیماری کرونا پویش کمک مومنانه گوش به فرمان تواند کمک اقشار مختلف استان کرمان برای کمک دعوت می کنم راه اندازی مجری صدا آسیب دیده شرایط سخت کمک کنیم جمع آوری اند کمک کشور ما ملی پوش کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

در ادامه این مراسم بخش دوم با انتخاب قهرمان فردا، برترین سرمربی و بانو و آقای ورزش ایران دنبال شد.

قهرمان فردا (دیپلم افتخار): محمد بیرانوند

بیرانوند پس از کسب این عنوان، گفت: امیدوار هستم بتوانم در المپیک موفق عمل کنم.

قهرمان فردا: امیررضا معصومی

فردین معصومی، پدر امیررضا معصومی، بیان کرد: خوشحال هستم که برای دومین سال پیاپی مردم فرزندم را به عنوان قهرمان فردا انتخاب می‌کنند و از رییس فدراسیون کشتی نیز تشکر می‌کنم که در راستای اعتلای کشتی‌گیران ایران تلاش می‌کند.

امیررضا معصومی نیز عنوان کرد: از مردم تشکر ویژه می‌کنم و دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم و امیدوارم روز به روز ورزش ایران پله‌های موفقیت را طی کند.

برترین سرمربی (دیپلم افتخار): حسین عبدی

برترین سرمربی: علی نادری

علی نادری، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از کسب این عنوان، بیان کرد: از مردم خوب کشورم تشکر می‌کنم و هیچ افتخاری بالاتر از شاد کردن دل مردم نیست و تیم ملی فوتبال ساحلی پرچم ایران را به اهتزار دراورد و ما جمع خیلی خوبی هستیم.

بانوی ورزش ایران: ناهید کیانی

ناهید کیانی، تکواندوکار ملی‌پوش ایران پس از  کسب بانوی ورزش ایران، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم از کسب این عنوان و این ارزشمندترین عنوانی است که در کل دوران ورزشم کسب کردم و این لحظه با لحظه کسب مدال جهان برابری می‌کند چرا که توسط مردم انتخاب شدم.

آقای ورزش ایران: امین میرزازاده

میرزازاده پس از کسب عنوان آقای ورزش ایران، بیان کرد: این افتخار را دارم که از دستان پر مهر مردم چنین عنوانی را کسب کنیم و امیدوارم خداوند ورزشکاران کشور را یاری کند و جنگیدن برای وطن وظیفه سرباز وطن است و امیدوارم لایق باشم و باید بدانم هیچ نامی بلندتر از نام مردم ایران وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان