Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@12:06:18 GMT

آوار شدن یک ساختمان ۲ طبقه در جنوب تهران +عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۷۲۴

آوار شدن یک ساختمان ۲ طبقه در جنوب تهران +عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از تخریب کامل یک ساختمان دو طبقه در جنوب تهران خبر داد و گفت: آتش‌نشانان لحظاتی پیش از ریزش ساختمان، دستور تخلیه ساکنان آن را صادر کردند.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی با اعلام خبر آوار شدن یک ساختمان در محله صالح‌آباد غربی، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۹:۳۵ امروز یک مورد حادثه احتمال آوار در محله صالح‌آباد غربی، خیابان گودرزی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک قطعه زمین گودبرداری شده به وسعت حدود ۱۳۰ متر بود که در مجاورت آن املاکی وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: در قسمت شرقی زمین مذکور، یک ساختمان دو طبقه روی همکف وجود داشت که طبقه همکف آن یک مغازه پلاستیک‌فروشی و عروسک‌فروشی مملو از جنس و طبقات بالایی آن نیز انبار همین اجناس بود.

ملکی با بیان اینکه در این ساختمان ترکهای ایجاد شده و صداهایی مبنی بر ایجاد ترک شنیده می‌شد، گفت: آتش‌نشانان در همان لحظات نخست، ضمن انجام بررسی اولیه، متوجه خطر شده و به سرعت دستور تخلیه این ساختمان و ساختمانهای مجاور را دادند البته برخی از مالکان مقاومت کرده و شاید باور نمی‌کردند که موضوع جدی است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران عنوان کرد: در نهایت به هر طریق ممکن در همان لحظات اولیه نفرات از ساختمانها خارج شدند؛ در حین ایمن‌سازی محل حادثه، تمام ساختمانی که در ضلع شرقی وجود داشت، در مقابل چشم افراد حاضر در محل، تخریب شد و اگر این افراد به توصیه‌های آتش‌نشانان عمل نمی‌کردند، قطعاً اکنون افرادی زیر آوار مانده بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشت، متذکر شد: لحظاتی پس از ریزش آوار، به دلیل شکسته شدن علمک گاز و انباشت گاز در زیر آوار، آتش‌سوزی مهیبی روی داد و با توجه به اینکه مغازه مذکور و طبقه بالایی آن انبار لوازم پلاستیکی بود، حجم زیادی از شعله‌های آتش متصاعد شد.

ملکی با بیان اینکه در ادامه عملیات آتش‌نشانان یکی، دو ایستگاه دیگر آتش‌نشانی نیز به کمک آتش‌نشانان حاضر در محل حادثه شتافتند، از مهار و اطفای آتش‌سوزی خبر داد و متذکر شد: آتش‌نشانان در حال حاضر در حال ایمن‌سازی محل حادثه هستند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تأکید کرد که شهروندان در زمان حوادث باید به توصیه‌های فرماندهان آتش‌نشانی حاضر در محل حادثه توجه داشته باشند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین اخبار حوادث آتش سوزی جنوب تهران سازمان آتش نشانی تهران تهران سید جلال ریزش ساختمان آتش نشانی تهران آتش نشانان یک ساختمان محل حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از وقوع یک آتش‌سوزی مرگبار در محله مجیدیه شمالی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: ساعت 11:13 دقیقه امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان واقع در خیابان حسینی محله مجیدیه شمالی به سامانه 125 اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، ماموران آتش‌نشانی خیلی زود راهی محل حادثه شدند و در آنجا مشاهده کردند، خانه‌‌ای که در طبقه سوم  یک ساختمان 4 طبقه قرار دارد دچار آتش‌سوزی شده است. آتش‌نشانان در نخستین گام با اجرای یک عملیات منسجم وارد آنجا شدند و  مهار را حریق کردند.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی متذکر شد: آتش‌نشانان پس از اینکه حریق را مهار کردند با جسد سوخته یک مرد میانسال 60 ساله مواجه شدند که با تایید عوامل اورژانس مرگ وی تایید شد.

ملکی خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات ایمن‌سازی آتش‌نشانان محل حادثه را تحویل ماموران نیروی انتظامی دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین/ سه حادثه طی دو ساعت
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • (ویدیو) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش