Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@04:31:48 GMT

مردم پای نظام و کشور مردانه ایستاده‌اند!

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۷۶۰

مردم پای نظام و کشور مردانه ایستاده‌اند!

تاریخ معاصر ایران خود آینه‌ای تمام‌نما از تلخی‌ها و شیرینی‌هایی است که مردم ایران برای حفظ چهارگوشه کشور ایستادگی کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مصطفی هدایی در یادداشتی نوشت: تاریخ معاصر ایران خود آینه‌ای تمام‌نما از تلخی‌ها و شیرینی‌هایی است که مردم ایران برای حفظ چهارگوشه کشور ایستادگی کرده‌اند و همواره عنصر تعیین کننده برای تمام نقشه‌های شوم دشمن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جنگ‌ها و مصائب ملت‌ها خود را بیشتر از هر موضوعی خود را در بوته آزمایش قرار می‌دهند. در تاریخ جنگ‌های جهانی اول و دوم شاهد از هم پاشیدن برخی از کشورها و انسجام و جنگندگی تعدادی از ملت‌ها برای حفظ مرزها در مقابل دشمنان بودیم. در کنار تاریخ مناسبات جنگی و بین‌المللی جنگ‌های جهانی، داستان حماسه‌ها و سلحشوری‌های ملت‌ها در دفاع از خاک و بوم خود چارچوب تحلیلی مجزای دارد. دو روی یک سکه بسیاری از تحولات و تاریخ نگاری‌های ملت‌ها و کشورها در واقعیت و حماسه نهفته است.

در میان تمام کشورهای دنیا، ایرانیان نیز به حماسه‌ها و سلحشوری‌های تاریخ خود می‌بالند. ایستادگی در مقابل دشمنان و بدخواهان میهن خود سوژه بسیاری از رمان‌ها و دیوان شاعران بوده و هست. آرش و رستم و اسفندیار و … که در دوره‌های تاریخی در شخصیت‌های برجسته‌ای دیگر تبلور پیدا می‌کنند. باکری‌ها و همت‌ها و … که رستم‌ها و آرش‌های روزگار خود در دفاع از آب و خاک‌مام وطن لقب گرفتند.

شاید در زمان صلح، امنیت و آرامش در جامعه، پلشتی‌ها و نقائص بیشتر خود را نشان دهند ولی این یک واقعیت محض برای بسیاری از تحلیل‌گران جهان است که ایرانیان در زمان تهدید و فشار متحدتر می‌شوند و نقشه‌های شوم دشمن به این فاکتور محض که می‌رسد، هرگز به نتیجه نمی‌رسند. تهدید آب و خاک و دین ایرانیان غیرت آن‌ها را به غلیان در می‌آورد. «غیرت» عنصری است که برخی آن را به‌گونه‌ای تفسیر می‌کنند که دگم‌اندیشی و تحجر برداشت شود ولی برای ایرانی مدرن و سنتی این عنصر همواره به‌عنوان بخش ماهیتی زیستی‌اش درنظر گرفته می‌شود.

این است ایران …

برای تحلیل مقاومت مردم ایران در برابر دشمنان شاید کمتر بتوان بر روی مولفه‌های قدرت سخت و آمارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استناد کرد چراکه در این مواقع نقش احساس و هیجان خود را بر واقعیات موجود بر روی زمین تحمیل می‌سازد.

تنها کافی است که چهار دهه اخیر را مورد بررسی از این باب موضوع قرار داد. ایران انقلابی که در داخل اسیر فتنه منافقین بود و بسیاری از مقامات و شخصیت‌های تراز اول انقلابی قربانی ترور شدند، در مرزهای غربی و جنوبی درگیر جنگی تمام عیار بودند. جنگی که در تمام محاسبات منطقی پیروز آن عراق و صدام حسین بود و ایران یک بازنده کامل! نه از لحاظ تجهیزات نظامی، نه ائتلاف‌ها و قدرت اقتصادی و نه از نظر نیروی نظامی حرفه‌ای، ایران و عراق قابل مقایسه نبودند. بر اساس همین محاسبات بود که صدام حسین اعلام کرد ۲۴ ساعته تهران را فتح خواهد کرد! اما عناصری از قدرت نرم تمام این محاسبات را برهم زدند. در جبهه جنگ خط راست و چپ سیاسی به هیچ وجه مفهوم نداشت. مردم ایران یکصدا و یک رنگ در مقابل تمام تجهیزات صدام حسین قد علم کردند و خاک ایران را از وجود منحوس دشمن پاکسازی کردند.

این قدرت مردمی خود را در طول دهه‌های بعدی نیز به خوبی نشان داد. عراق صدام حسین تنها در عرض یک دهه به خاطر تحریم‌های اقتصادی به چنان فلاکتی افتاد که نتوانست حتی یک هفته در مقابل ارتش آمریکا دوام بیاورد اما همین تحریم‌ها برای ایرانیان به محلی برای خودباوری و پیشرفت تبدیل شده است. بسیاری از اتفاقات خوب ایران در زمانی روی داد که تحریم‌ها خود را بر کشور تحمیل کرده بودند. پیشرفت در عرصه‌های علمی و فنی و بومی‌سازی دانشی که از آن محروم بودند در این عصر رقم خورد. روایت‌های بسیاری وجود دارد که در زمان شروع مجدد برنامه هسته‌ای کشور پس از جنگ تحمیلی، راه‌اندازی راکتور تحقیقاتی امیرآباد، یک آرزو بود ولی عنصر غیرت و خودباوری باعث شدن فرزندان داشمند کشور پس از چند سال در نطنز سالن‌های بزرگ سانتریفیوژ برای غنی‌سازی راه‌اندازی کنند. در علوم حیاتی دیگری چون فضا، نانو، بیوتکنولوژی، و … ایران در حال حاضر سرآمد منطقه و جهان است.

تجربه ثابت کرده که مردم ایران می‌توانند از سختی‌ها و مشکلات عبور کنند و دشمنان را از امیدواری برای از پای درآورد کشور ناامید سازند. شاید در حال حاضر بسیاری از تئوریسین‌های اتاق‌های فکر غربی و شرقی ایران را مستعد فروپاشی و تجزیه ارزیابی کنند ولی همین افراد با نگاهی به تاریخ کشور به خوبی می‌دانند که رسیدن به چنین نقطه آرمانی برای دشمنان تقریبا محال است. در اوج مشکلات اقتصادی و معیشتی و زمانی که برخی از مسئولانی بی‌لیاقت و آقازاده‌هایی در حال غارت کشورند و مدیریت بحران را وانهاده‌اند، ایرانیان نشان دادند زمانی که یک تهدید جدی می‌شود، چگونه در کنار هم یکصدا و متحد علیه دشمنان به غرش در می‌آیند.

بستن تنگه هرمز هرچند برای دشمن یک تهدید بود ولی برای ایرانیان یک واقعیت است که می‌تواند اجرایی شود. زمانی که حسن روحانی؛ رئیس جمهور کشور با وجود انتقادهای بسیاری که بیشتر مردم به وی دارند، در سفر اروپایی خود تلویحاً به غرب هشدار داد در صورت جلوگیری برای فروش نفت ایران، هیچ‌کس در منطقه نخواهد توانست نفتکش‌هایش را از تنگه هرمز عبور دهد، این تهدید با کنار هم قرار گرفتن مردم و بسیاری از منتقدان و مخالفان دولت و جریان‌های سیاسی به یک تهدید و واقعیت عینی تبدیل شد.

کنکاشی در شبکه‌های اجتماعی و مواضع سیاسیون و شخصیت‌های چپ و راست نشان می‌دهد که در زمان تهدید دشمن، ایران به یکباره یکپارچه‌تر می‌شود. تهدید به بستن تنگه هرمز توسط رئیس جمهور مورد تمجید قرار گرفت از سردار شهید قاسم سلیمانی گرفته تا علی مطهری از این تصمیم حاکمیت استقبال کردند. سردار سلیمانی که با شهادتش، نشان داد، ایرانیان یک روح در میلیون‌ها بدن هستند و برای شهادتش گریستند و برای انتقامی سخت از دشمن و قاتلش لحظه شماری می‌کنند. رنج‌ها و زخم‌های زمان و تاریخ را به جان خریده‌اند و دشمن دیگر چیزی نماده که از کشور ایران تحریم کند و مبهوت چنین استقامت و مقاومتی شده است. مقاومتی که می‌خواهد آن را با جنگ روانی و رسانه‌ای در نبرد اراده‌ها، آن را دهم شکند ولی زهی خیال باطل.

این یک سنت همیشگی در میان ایرانیان است که تا آخرین نفس غیرتمندانه در برابر دشمنان می‌ایستند. تاریخ معاصر این را ثابت کرده است. تحریم‌ها تنها مختص این چهار دهه نیستند. در زمانی که انگلیس ایران را به بهانه ملی شدن صنعت نفت در دهه ۱۳۲۰ و اوایل دهه ۱۳۳۰ تحت فشار اقتصادی قرار داد و مانع از فروش نفت ایران می‌شد، دولت مصدق با کمک مردم توانست به اداره کشور بپردازد و حتی در آن زمان تورم در برخی از کالاها منفی شد و تراز تجاری ایران مثبت. مردم در کنار دولت اوراق قرضه را هرکس به در حد بضاعتش خریداری می‌کرد و همه در اداره کشور به عینه شریک شدند و توانستند از گردنه تحریم‌های دشمن آن زمان یعنی استعمار پیر عبور کنند. این تجربه گران‌بهاء خود را به تاریخ ایران ثابت کرده و در حال حاضر نیز عنصر غیرت و انسجام ایرانیان در مقابل تهدیدها، تحریم‌ها و فشارها خود را به محاسبات دشمنان تحمیل خواهد ساخت.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: مردم ایران صدام حسین تحریم ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای کامل خرید کمربند مردانه

کمربند در سبد پوشاک آقایان اهمیت بسیاری دارد.  آنچه در انتخاب کمربند مردانه تفاوت ایجاد می کند، طرح و جنس ساخت آن و همچنین رنگ، اندازه و نوع سگک است.

اگر قصد دارید از ترفندهایی برای استفاده و ست کردن کمربند با چند لباس استفاده کنید، بهتر است بدانید که این اکسسوری را نمی توان با هر نوع لباسی ست کرد.

انواع کمربند استایل رسمی

کمربند متناسب با استایل های تجاری و رسمی: ظاهر یک استایل رسمی را کامل می کند.

استایل اسپرت

یک کمربند ظریف، با یک ظاهر غیر رسمی که در آن، چرم و سگک خیلی کوچک با لباسی که از شلوار جین و تی‌شرت و ژاکت اسپرت تشکیل شده باشد، مطابقت ندارد. بنابراین، اگر فروشنده هستید و می خواهید همه مشتریان مرد را راضی نگه دارید، باید مجموعه متنوعی از کمربندهای مردانه را در فروشگاه خود ارائه دهید. به این ترتیب شما با ارائه کمربندهای مردانه مناسب برای هر ظاهر و نیازی، امکان انتخاب گسترده ای خواهید داشت. بیایید چند نوع کمربند را برای انتخاب ببینیم.

کمربند اسپرت با لباس های غیررسمی

کمربند اسپرت هم می تواند چرمی باشد، هم می‌تواند از جنس پارچه ساخته شده باشد. این کمربند می تواند به خوبی با شلوار جین، با تی شرت و کفش های کتانی یا با کفش های شیک، ست شود. مهم است در نظر داشته باشید که رنگ کمربند باید با رنگ سایر اکسسوری شما مطابقت داشته باشد. اگر تصمیم دارید ظاهری با رنگ‌های یکدست داشته باشید، کمربند اسپرت بهترین انتخاب است، زیرا می‌تواند ظاهری زیبا و ظریف به لباس بدهد.

کمربند شیک متناسب با استایل های تجاری

کمربند مناسب با استایل های رسمی و تجاری مردانه، برای ظاهر کاری شیک و موقعیت هایی مناسب است که نیاز به تشریفات بیشتر وجود دارد. بهتر است روی کمربند مردانه با رنگ های کلاسیک مانند مشکی و قهوه ای تمرکز کنید و برای جنس آن، کمربند چرمی را انتخاب کنید. سگک کمربند باید با رنگ دکمه سرآستین یا ساعت، مطابقت داشته باشد. به طور کلی، برای داشتن یک ظاهر تجاری ظریف و حرفه ای، باید از قانون تطبیق رنگ کمربند با رنگ سایر اسسوری های مردانه پیروی کنید.

کمربند تشریفاتی مردانه

دوخت این نوع کمربند به سختی قابل مشاهده یا کاملاً پنهان است. کمربندهای چرمی براق، از این نوع هستند. به طور کلی، هر چه دوخت بیشتر دیده شود، کمربند غیر رسمی تر است. کمربندهای رسمی مردانه، مربعی و با گوشه های گرد هستند، سگک آن نیز مربعی است.

کمربند مردانه دست ساز

کیفیت انکارناپذیر کمربندهای مردانه چرمی دست ساز، آنها را به بهترین انتخاب در هر مناسبتی تبدیل می کند. در آکومد، می‌توانید کمربندهای باکیفیت دست‌ساز را برای کامل کردن انواع لباس‌ها، از تجاری گرفته تا معمولی و غیررسمی‌تر پیدا کنید. حتی کسانی که به دنبال کمربندهای مردانه خاص یا کمربندهای ظریف هستند، راه حل مناسب برای هر نیازی را در محصولات چرمی ما پیدا خواهند کرد. در فروشگاه ما مجموعه ای از کمربندهای چرمی مردانه برای هر ظاهر و استایلی وجود دارد و از نظر قیمت نیز مناسب است.

آیا می دانید برای سایز کمر شما کمربند مردانه با چه اندازه ای مناسب است؟

برای تناسب کامل، کمربند باید در کدام سوراخ محکم شود؟ چگونه کمربند خود را ببندید؟

سوراخ سوم و توقف! روش صحیح بستن کمربند در شلوار مردانه این است که آن را در سومین سوراخ یعنی سوراخ مرکزی ببندید و حدود 15 سانتی متر از نوک آن، از محل بسته شدن کمربند باقی بماند. این قانونی است که هم در مورد کمربندهای استاندارد 5 سوراخ و هم در مورد کمربندهای دستی نیز می توانید اعمال کنید.

تفاوت کمربند مردانه و زنانه

آیا می دانید که کمربند مردان در سمت راست بسته می شود یا چپ؟ پاسخ این است: جهت کمربند مردانه همیشه در سمت چپ است (برخلاف کمربند زنان که در سمت راست است). بدیهی است که در این رابطه بیش از هر چیز بحث سبک و ظرافت، مطرح است زیرا در کمربند هیچ چیز تغییر نمی کند مگر اینکه سگکی با طرح یا لوگوی خاص وجود داشته باشد. در این صورت خود سگک مکان مناسب را نشان می دهد.

اندازه کمربند مردانه:

برای تعیین اندازه و طول صحیح کمربند چندین گزینه دارید:

الف) اندازه کمربند خود را با استفاده از الگویی که قبلا دارید پیدا کنید

مدلی را بپوشید که قبلا استفاده می کردید. در میان سوراخ های مختلف کمربند، مدلی را پیدا کنید که به شما امکان تناسب بهتر را می دهد.

کمربند را در تمام طول آن روی یک سطح صاف قرار دهید و فاصله بین اتصال سگک و سوراخ مشخص شده را اندازه بگیرید. این مقدار، نشان دهنده اندازه ای است که هنگام خرید باید در نظر بگیرید.

ب) اندازه مناسب را بدون توجه به "الگوی قبلی خود" تعیین کنید

اگر نمی خواهید از مدل بستن کمربندهای قبلی خود استفاده کنید، می توانید یک متر را داخل حلقه های کمربند شلوار خود قرار دهید و دور کمر خود را اندازه بگیرید. یا به سایز شلوار خود نگاه کنید و از جدول تبدیل سایز شلوار مردانه-کمربند استفاده کنید (مثلاً اگر سایز ۵۲ دارید باید کمربند ۱۱۵ سانتی متری بخرید و اگر سایز ۵۴ دارید مدل ۱۲۵ سانتی متری).

یک کمربند خوب، کارایی آن بیش از نگه داشتن شلوار شما از بالا می باشد چرا که نگاه ها و تمرکز را به خود جلب می کند.

با برخی از رازهای خرید کمربند مردانه آشنا شوید

یک قانون کلی خوب هنگام خرید کمربند مردانه این است که هنگام اندازه گیری کمربند خود دو و نیم الی سه سانت به سایز شلوار خود اضافه کنید. این برای اطمینان از چرخش مداوم کمربند بر روی سوراخ سوم است. بدین ترتیب شما دائماً هر بار که می‌نشینید یا یک وعده غذایی بزرگ می‌خورید، دیگر آن اثر ناخوشایند و حس بد را نخواهید داشت.

انتخاب کمربند به عنوان یک استایل و مد

کمربند به معنای واقعی کلمه مرکز لباس شماست. اگر با هر چیز دیگری هماهنگ نباشد، توجه همگان را جلب خواهد کرد.

نکات مهم برای خرید کمربند مردانه سگک

این ترفندی است که بسیاری از آقایان نمی دانند: سگک کمربند شما چه رنگی باید باشد؟

وقتی کمربند مردانه را در نظر می گیریم، معمولاً به آن فکر نمی کنیم، اما سگک از بقیه کمربند متمایز است و این باعث می شود آن را بیش از هر چیز دیگری به یک اکسسوری تبدیل کند. یک قانون کلی خوب این است که فلز سگک کمربندتان را با فلز ساعتتان یا حلقه هایتان (یا اگر به مراسم رسمی می روید دکمه سرآستین) مطابقت دهید. از هر نوع جواهرات مردانه که استفاده می کنید، اگر سگک را با آن هماهنگ کنید ظاهر بهتری خواهید داشت.

اندازه سگک

در مورد اندازه نیز هر چه سگک بزرگتر باشد، کمتر رسمی تر خواهید بود.

معمولاً اکثر مردان کمربند را به صورت آماده می خرند و آن را به عنوان یک اکسسوری لحظه آخری مانند یک جفت جوراب در نظر می گیرند. بهتر است یک کمربند خوش دوخت تهیه کنید که تا حد زیادی با تمام لباس های شما مطابقت داشته باشد. یک کمربند ساخته شده واقعاً خوب، برای سال ها دوام خواهد آورد. کمربندهای مردانه، می‌توانند مهره‌ای باارزش بر روی یک لباس بی‌نقص باشند، انتخاب سبکی که ظاهری زیبا و هماهنگ را در کنار هم قرار می‌دهد اعتماد به نفس و در عین حال راحتی به شما هدیه می‌دهد.

برای خرید کمربند تمام چرم میتوانید به وب سایت پوشاک مردانه آکومد مراجعه کنید.

کد خبر 745049

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • 5 ادکلن خوشبو مردانه 2024
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار موشکی و پهپادی ایران
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • پشت هر کشتی ایرانی در آب‌های فرا سرزمینی ارتشی مقتدر ایستاده است
  • ۲۹ فروردین در تاریخ حماسه آفرینی های ملت ایران همیشه جاودان است
  • تعیین تکلیف اعزام به خدمت ۲ برادر مشمول
  • راهنمای کامل خرید کمربند مردانه