Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@13:32:22 GMT

جزییات نشست بررسی مشکلات کارگران هفت تپه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۷۷۵

جزییات نشست بررسی مشکلات کارگران هفت تپه

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: مشکلات کارگران شرکت هفت تپه در مجلس برگزار شد و سازمان تأمین اجتماعی پذیرفت که بیمه کارگران این شرکت را تا پایان مردادماه رد کند.

به گزارش مشرق، علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست بررسی و رسیدگی به مشکلات کارگران هفت تپه امروز در مجلس و با حضور نایب رئیس و چند تن از نمایندگان مجلس و نمایندگان کارگران هفت تپه، سازمان تأمین اجتماعی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، سازمان خصوصی‌سازی و استانداری خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

هفت تپه را از مدیر دادگاهی پس بگیرید

وی افزود: در این جلسه درخواست نمایندگان کارگران هفت تپه بر این بود که اولاً حقوق معوق‌شان پرداخت شود و ثانیاً از مالک شرکت هفت تپه که این شرکت از سوی دولت به وی واگذار شده سلب مالکیت شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر این نکته تأکید داشتند که «اسدبیگی» مالک شرکت هفت تپه که این شرکت از سوی دولت به وی واگذار شده فاقد اهلیت برای این کار است.

بابایی خاطرنشان کرد:‌ در جلسه امروز سازمان تأمین اجتماعی پذیرفت که بیمه کارگران هفت تپه را تا پایان مردادماه رد کند و پیشنهاد شد تا وزارت کار و رفاه اجتماعی از محل  اعتبار تخصیص یافته برای پرداخت حقوق کارگران بیکار شده بر اثر بیماری کرونا ۱۵۰ میلیارد تومان را برای پرداخت حقوق کارگران هفت تپه تا زمان معلوم شدن  وضعیت مالکیت این شرکت تخصیص دهد.

وی افزود:‌ در این جلسه بنا شد تا در دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای به منظور بررسی موضوع سلب مالکیت از مالک شرکت هفت تپه در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار و درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود. همچنین بنا شد تا زمان برگزاری این جلسه در دفتر معاون اول یک کارگروه چهار نفره از نمایندگان مجلس برای جلسه روز دوشنبه هفته آینده تصمیم‌سازی‌های لازم را داشته باشند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار داشت:‌ همچنین بنا شد تا دولت پس از بحث و بررسی پیرامون بحث سلب مالکیت از مالک فعلی شرکت هفت تپه نتیجه تصمیم خود در این باره را حداقل تا یک ماه دیگر اعلام کند.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته آینده نیز به منظور بررسی و پیگیری اقدامات انجام شده درباره این موضوع نشست دیگری در مجلس برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین ماجرای هفت تپه سازمان بازرسی دولت سازمان خصوصی سازی وزارت کار مجلس دیوان محاسبات سازمان تامین اجتماعی اسد بیگی استانداری خوزستان مجلس شورای اسلامی سازمان خصوصی سازی کارگران هفت تپه شرکت هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار خو در این جلسه گفت:پارک علم و فناوری از مجموعه‌های کلیدی در مردمی کردن اقتصاد در کشور است و فعال سازی مرکز رشد واحد های فناور باید در اولویت باشد‌.

 علی نژاد افزود : شهرستان خوی دارای ظرفیت های عظیمی هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر منابع می باشد، که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب به کارگیری شود.

 وی تصریح کرد : این مجموعه ظرفیتی بی نظیر است تا نخبگان شهرستان وشرکت های دانش بنیان پای کار آمده تا نوآوری و فناوری این شهر را تقویت و علم را به ثروت تبدیل کنند.

در این‌جلسه مقررر شد بزودی مالکیت  محل مرکز رشد و‌فناوری  که بین شهرداری ،فرهنک و‌ارشاد اسلامی و‌پارک علم و‌فناوری استان  اختلاف نظر وجود دارد مشخص و فعالیت مرکز رشدو فناوری خوی از سر گرفته شود.

 

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان