Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید ابریشمی‌راد روز چهارشنبه در جریان بازدید از نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان کاشان افزود: رسانه‌ها به ویژه پایگاه‌های خبری و تحلیلی در کنار بازتاب دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان به عنوان یکی از رسالت‌های مهم و انکار ناشدنی، می‌توانند به کمک شتافته و در مسیر توسعه مدیریت شهری را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بازتاب دستاوردها و اتفاق‌های مثبت و سازنده به منظور تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه جنبه دیگری از خدمت‌رسانی اهالی رسانه به شهروندان است که ضرورت آن در شرایط کنونی به جد احساس می‌شود.

شهردار کاشان اضافه کرد: مدیریت شهری از نقد سازنده و مبتنی بر واقعیت‌ها استقبال می‌کند و تقویت تعامل رسانه‌ها با ارکان اداره شهر یکی از الزامات توسعه به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: رسانه‌های رسمی و دارای برد فرا منطقه‌ای باید از این ظرفیت خود استفاده حداکثری داشته باشند و در تولید محتوا به ویژه برای فعالیت‌ها و رویدادهای مهم، نسبت به ارایه تولیدات متنوعی اقدام کنند.

ابریشمی‌راد یادآور شد: دوره انجام صرف یک مسوولیت خاص در یک چارچوب محدود از سوی یک فرد گذشته و اگرچه خبرنگاری تخصصی است اما نیروهای انسانی به ویژه در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای امروزه باید به چندین مهارت مسلط باشند تا بتوانند خلاء‌های ناشی از کمبودهای احتمالی را جبران کنند.

شهردار و جمعی از مدیران شهری کاشان امروز با حضور در دفاتر و محل فعالیت برخی رسانه‌های شهرستان کاشان منجمله ایرنا، از تلاش‌های خبرنگاران پیشکسوت و سایر فعالان در زمینه اطلاع‌رسانی درست، دقیق و منصفانه قدردانی کردند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان در سال ۱۳۷۷ با عنوان “روز خبرنگار” نام‌گذاری شده است.

بر اساس آخرین آمارها ۳۷ رسانه شامل ۱۷ نشریه عمومی، ۱۰ نشریه تخصصی و ۱۰ پایگاه خبری در شهرستان کاشان مجوز فعالیت دارند.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از حدود سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران‌وبیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار اصفهان کاشان شهرداری کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار اصفهان کاشان شهرداری کاشان خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار اصفهان کاشان شهرداری کاشان خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان کاشان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی خارجی

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات گفت: دارا بودن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی خارجی و ترانزیت کالا است.

علی صلاحی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای توسعه شهرستان کلات باید به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، باغی و دامی که از بهترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمد و رونق اقتصاد کشاورزی برای مردم به شمار می‌رود، حرکت کنیم.

وی از تشکیل قرارگاه تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» خبر داد و افزود: تاکنون چندین جلسه مرتبط با این موضوع در شهرستان برگزار شده است.

صلاحی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش مردم در رفع مشکلات اقتصادی بیان کرد: به صورت ویژه تصمیم گرفته شده که قرارگاهی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در شهرستان تشکیل شود که توجه دولت سیزدهم به حضور مردم در همه صحنه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار کلات با بیان اینکه در قالب این قرارگاه باید همه حرکت‌های جهادی سطح شهرستان، حول محور شعار سال شکل بگیرد، امسال را سال بسیار مهمی دانست و گفت: همه مسئولان باید وقت و انرژی بیشتری برای افزایش رضایتمندی مردم صرف کنند.

برخورداری شهرستان کلات از ۵ رودخانه دائمی

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کلات با توجه به شرایط خاص جغرافیایی از تنوع محیطی مناسب و مزیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع‌دستی و گردشگری برخوردار است.

صلاحی بهره‌مندی از خاک حاصلخیز و اقلیم مناسب برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، پرورش زنبورعسل و تولید عسل با وجود طبیعت سرسبز و گیاهان متنوع و باغات گسترده، آبزی‌پروری، محصولات زراعی، تولید و صادرات محصولات باغی و انواع گیاهان زینتی و دارویی از جمله پتانسیل‌های موجود دانست.

وی تصریح کرد: برخورداری شهرستان کلات از ۵ رودخانه دائمی، ظرفیت تولید شیلات را چندین برابر افزایش داده و در برخی نقاط شرایط تولید و پرورش ماهی خاویار فراهم شده است.

وجود ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشت گیاهان دارویی

فرماندار کلات همچنین وجود ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشت گیاهان دارویی، دارا بودن اراضی جنگلی مناسب و قابلیت تولید انواع چوب صنعتی را از دیگر مزیت‌های شهرستان دانست و گفت: این شهرستان در حوزه پرورش مرغ و طیور پتانسیل بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه دارا بودن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان به عنوان فرصت مناسب برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی خارجی و ترانزیت کالا محسوب می‌شود، افزود: می‌طلبد از توان قوی فراملی این منطقه در ایجاد ارتباطات فرهنگی و توریستی بین گستره فرهنگی ایران، ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی بیشتر استفاده شود.

صلاحی از گردشگری عشایر و کشاورزی به عنوان دیگر پتانسیل‌های بسیار خوب موجود در شهرستان نام برد و اظهار کرد: برای فراهم شدن زیرساخت‌های جذب توریسم در مناطق عشایری شهرستان کلات باید بیش از این تلاش شود.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ خانوار عشایری در نقاط مختلف مرزی و مستعد شهرستان زندگی می‌کنند که این افراد مرزبانانی قوی و ذخایر انقلاب هستند.

تولید محصولات کشاورزی و دامداری باکیفیت عالی

فرماندار کلات با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی و دامداری باکیفیت عالی در این شهرستان تولید می‌شود،  ابراز کرد: داشتن بیش از ۳۰۰۰ هکتار اراضی باغی و وجود ۱۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در حاشیه رودخانه‌های جاری شهرستان و کیفیت بی‌نظیر برنج کلات با قدمت ۳۰۰ ساله از جمله پتانسیل‌هایی است که باید برای توسعه اشتغال و افزایش درآمد و رونق اقتصاد کشاورزی بیشتر به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان جذابیت‌های طبیعی زیادی داشته و از تنوع بی‌نظیر فرهنگی و تاریخی برخوردار است، از نوار بافی، ابریشم‌بافی و گلیم اقداش به عنوان سه محصول مهم صنایع‌دستی شهرستان کلات نام برد و افزود: در حوزه صنایع‌دستی دارای جاذبه‌های منحصر به فردی هستیم، هنرمندان کلات بیشتر در رشته‌های سوزن‌دوزی، جاجیم‌بافی، نوار بافی و البسه محلی فعالیت دارند.

صلاحی خاطرنشان کرد:  منطقه لائین نیز به عنوان شهر ملی نوار بافی معرفی و ثبت شد و این هنر برای ساخت دستبند و گردنبند و همچنین حاشیه‌دوزی لباس‌های سنتی محلی کاربرد و قدمتی چند صد ساله دارد. کلات در صنایع‌دستی وابسته به چوب، فرش‌بافی، گلیم‌بافی، نوار بافی و ابریشم‌بافی پتانسیل بسیاری دارد.

۹۰ درصد اقتصاد و درآمد شهرستان بر پایه فعالیت کشاورزی و دامپروری

وی در ادامه اضافه کرد: ۹۰ درصد اقتصاد و درآمد شهرستان کلات بر پایه فعالیت کشاورزی و دامپروری است؛ بنابراین توسعه این فعالیت‌ها می‌تواند به رونق سرمایه‌گذاری و جهش تولید کمک کند.

فرماندار کلات همچنین اذعان کرد: ۴۰۰ هزار رأس دام سبک در شهرستان کلات وجود دارد که با استفاده از ظرفیت روستاوندان، تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان در سطح شهرستان با روش‌های علمی و در قالب واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در دستیابی به تولید اقتصادی و بهداشتی فرآورده‌های دامی فراهم شده است.

وی همچنین گفت: احداث شهرک‌های دامپروری به عنوان پشتوانه فردای صنایع دامی برای پرورش دام سنگین در نقاط مختلف شهرستان ضروری است و این گامی ارزنده برای ارتقاء و تضمین آینده این صنعت پردرآمد و اشتغال‌زا است.

صلاحی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ شهرستان در حوزه‌های دامی، باغی و زراعی جهش تولید قابل توجهی فراهم شده است که طی جلسات متعدد و تخصصی صورت گرفته شده با اتفاق نظر کارشناسان، کلات می‌تواند قطب تولید محصولات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی استان خراسان رضوی باشد.

هر روستا دارای ظرفیت‌ها و امکاناتی مختص به خود است

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به این چشم‌انداز، نیاز به کار و تلاش جهادی برای تحقق جهش تولید است، گفت: شهروندان و روستاوندان با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، جاذبه‌های گردشگری و محصولات صنایع‌دستی و سنتی می‌توانند خود را به دنیا معرفی کنند.

فرماندار کلات با بیان اینکه هر روستا دارای ظرفیت‌ها و امکاناتی مختص به خود است، تصریح کرد: روستاییان باید با شناسایی این ظرفیت‌های متنوع و متفاوت به عنوان فرصت‌های رونق بخشی به تولید و اشتغال برای ایجاد ثروت و درآمد استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای توسعه شهرستان باید به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، باغی و دامی که از بهترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمد و رونق اقتصاد کشاورزی برای مردم به شمار می‌رود، حرکت کنیم.

فرماندار کلات گفت: متأسفانه در بسیاری از شاخص‌ها از میانگین استانی عقب‌تر هستیم، بدون شک توجه به جاده اصلی بین کلات-مشهد و کلات-درگز یکی از نیازهای اصلی شهرستان است.

وی در پایان خواستار رسیدگی به وضعیت راه‌های اصلی و روستایی شهرستان با توجه بروز مشکلات بسیاری از جمله مسدود شدن و صعب‌العبور بودن آنها به خصوص در فصل زمستان شد.

شهرستان مرزی کلات با وسعت ۳۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد. این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶ دهستان و ۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصدی شهری را از آن خود کرده است.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدمت رسان همچون شبکه بهداشت کلات، جمعیت این شهرستان افزون بر ۴۳ هزار نفر است. کلات یا کلات نادر مرکز شهرستان کلات و شهری مرزی در شمال شرقی استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه سرویس مدارس استثنایی تهران ۲۸ برابر شد
  • بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد
  • افزایش ۲۸ برابری اعتبارات سرویس‌های مدارس استثنایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران
  • نشاط، سرگرمی و تفریح مدنظر مدیریت شهری اصفهان است
  • مقوله نشاط، سرگرمی و تفریح مدنظر مدیریت شهری اصفهان است
  • ایران چگونه باید به هجمه‌های رسانه‌ای پاسخ دهد؟ / پشت پرده بازی جریان سلطه برای مدیریت رسانه‌ای افکار عمومی
  • همه فعالیت‌ها در خوی باید پیوست فرهنگی رسانه‌ای داشته باشد
  • سه میدان میوه و تره‌بار در منطقه ۱۷ احداث خواهد شد
  • ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی خارجی
  • بازگشایی محور بردسکن انابد به طبس