Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی پارسازاد گفت: برای خاکسپاری اموات کرونایی تعدادی از خودروهای حمل متوفی تعیین و به این امر اختصاص داده شده و اموات از غسالخانه با نظارت دانشگاه علوم پزشکی تحت مراقبتهای بسیار ویژه و در کاورهای غیر قابل نفوذ به آرامستان بهشت احمدی منتقل و مطابق با آیین نامه به خاک سپرده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در تشریح عملکرد این سازمان در مقابله با بیماری کووید ١٩ گفت: به عنوان اولین و مهمترین اولویت، در مبارزه با این بیماری به لحاظ ایجاد توان و قدرت مقابله سعی کردیم با تهیه تجهیزات و آموزش‌های مکرر از انتقال ویروس و آلوده شدن کارکنان جلوگیری کنیم و زمینه‌های ابتلا به بیماری را تا حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شیراز با بیان اینکه با اعمال یکسری از محدودیت‌ها، آرامستان بهشت احمدی به صورت متمرکز برای خاکسپاری درگذشتگان کرونایی تعیین شد، افزود: همه آرامستان‌های سطح شهر به جز در موارد خاص تعطیل و تجمعات را به هر شکل ممکن ممنوع اعلام کردیم.

او  ادامه داد: در مراسم تشییع درگذشتگان به حداقل نفرات اجازه ورود به آرامستان داده می‌شود و همچنین در صورت نیاز ماسک و مواد ضدعفونی کننده، بسته‌های بهداشتی در اختیار مراجعین قرار داده می‌شود.

پارسازاد بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی به روش‌های مختلف اطلاع رسانی می‌شود و کارکنان سازمان نیز ملزم به رعایت دقیق آیین نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هستند. پیوستن به پویش #من# هم #ماسک #می‌زنم هم از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

او اقدام دیگر سازمان که به منظور حفظ کرامت شرعی و انسانی متوفیان و کاهش آلام بازماندگان آنها انجام شده را تجهیز و راه‌اندازی غسالخانه‌ای مجزا در دارالرحمه شیراز عنوان کرد و افزود: در این غسالخانه با تلاش و همت روحانیون جهادی، امکان غسل و کفن فوت شدگان مبتلا به کرونا فراهم شده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شیراز عنوان کرد: اعزام درگذشتگان به نقاط مختلف استان با توجه به برخی محدودیت‌ها و احتمال انتشار ویروس همه مراحل تا قبل از خاکسپاری انجام و سپس با خودروهای ویژه حمل جهت خاکسپاری به شهر یا استان مورد نظر انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دفن اموات رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج/ دادستان: علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بود

 دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جزئیات درگیری و قتل دو نفر در آرامستان یاسوج را تشریح کرد.   سید علی ملک حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: بررسی ها برای دستگیری عاملان قتل ۲ نفر در آرامستان «شرف آباد» یاسوج تا حصول نتیجه ادامه دارد.   وی با بیان اینکه عصر امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه ۱۴۰۳ در محوطه آرامستان شرف آباد شهر یاسوج درگیری منجر به قتل رخ داد، افزود: علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بوده است.   دادستان عمومی و انقلاب یاسوج تصریح کرد: در این درگیری یک نفر با اسلحه ۲ نفر را به قتل رساند.   ملک حسینی ادامه داد: با صدور دستور قضایی، بازپرس ویژه قتل بلافاصله در صحنه درگیری حاضر و پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شد.   وی بیان کرد: جزئیات بیشتر وقوع این درگیری در دست بررسی است و تلاش ماموران پلیس برای بازداشت قاتل ادامه دارد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراسم شب‌های قدر در مسجد وکیل و بوستان دراک‌ برگزار می‌شود
  • قتل دو نفر در آرامستان یاسوج
  • ۷۰ درصد خون‌های اهدایی «فیلتر» می‌شوند
  • قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج/ دادستان: علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بود
  • ۲ نفر در آرامستان شرف آباد یاسوج با شلیک اسلحه به قتل رسیدند
  • جزئیات قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج
  • قرار گرفتن ایران در فهرست معدود کشور‌های دارای تکنولوژی کامل جداسازی ایزوتوپ‌ها
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • ۶ نفر در آبگیر فصلی روستای کلستان شیراز غرق شدند
  • تسریع در در روند بازسازی کامل محور خرم‌آباد به پلدختر