Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صادقی نیارکی شامگاه چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در روزهای آینده تعدادی از این طرح ها در آذربایجان شرقی افتتاح می شود.

وی افزود: چهار هزار طرح صنعتی معدنی در کشور بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

صادقی نیارکی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال بر اساس ارزیابی های انجام شده در ۲۶ رشته صنعتی موجود صنایع ۱۶ رشته از رشد مثبت برخوردار بوده و تنها در ۹رشته مثل منسوجات و چرم و کفش از رشد منفی برخوردار شده ایم که البته در نیمه اول امسال به رشد مثبت سوق می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در چهار محور برنامه ریزی و اولویت گذاری انجام شده که اولین و مهمترین آنها جهش تولید بر مبنای تعمیق و تقویت محصولات ساخت داخل کشور است.

وی اضافه کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام و تنظیم بازار از دیگر سیاست ها و برنامه های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است که با رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی رییس جمهوری محقق می شود.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: تامین مواد اولیه در ۲ زنجیره فلزات و پتروشیمی نیز از اقداماتی است که سامان دهی آن آغاز شده است.

صادقی نیارکی همچنین اظهار کرد: ۱۰۵ میلیارد دلار ارزش تولیدات صنعتی کشور است که برای تحقق آن ۲۵ میلیارد تومان ارز لازم است و بانک مرکزی باید مد نظر داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد خوب وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری و مقابله با کرونا، گفت: با نگرش خوداتکایی توانستیم در مقابله با کرونا غافلگیر نشویم و در حاشیه امن قرار بگیریم.

وی افزود: کشور از سال ۱۳۹۸ به بعد با ارزهای صادرات غیرنفتی اداره می شود که در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه است بر این اساس باید ارزهای صادراتی به کشور بازگردد تا توسعه کشور استمرار یابد و مانع ایجاد تورم شود.

در این نشست صاحبان صنایع آذربایجان شرقی در خصوص تامین مواد اولیه، تبادلات تجاری دریایی، رفع مشکلات صادرات، ترخیص کالا از گمرکات و رفع مشکلات ارزی و تثبیت قیمت ارز، رفع موانع موجود را خواستار شدند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی صادرات غیر نفتی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی با اشاره به تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری صنعتی در سال گذشته در استان گفت: این میزان سرمایه گذاری ۲.۱ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: با این سرمایه گذاری پارسال ۱۹۴ واحد راه اندازی شده و به مرحله بهره برداری رسیدند که با بهرداری از آنها زمینه اشتغال برای نزدیک به ۱۱ هزار نفر در استان فراهم شد.

سرتیپی اظهارکرد: میزان اشتغال این واحدها در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ درصد و تعداد پروانه های بهره برداری هم در این مدت، پنج درصد افزایش یافته است.

وی گفت: پارسال همچنین نزدیک به یکهزارو ۲۰۰ جواز تأسیس در استان صادر شد که ۱۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این واحدها ۴۳۵ هزار میلیارد ریال بوده که با راه اندازی آنها ۲۹ هزار نفر مشغول کار خواهند شد.

دو هزارو ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی درحال فعالیت است که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

 

دیگر خبرها

  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی