Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@02:37:20 GMT

نیروگاه‌های برق قدیمی تهران بازنشسته می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۰۵۲

نیروگاه‌های برق قدیمی تهران بازنشسته می‌شوند

به گزارش افکارنیوز،

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: شهر تهران دارای بیشترین نیروگاه‌های برق با راندمان پایین و بازنشسته است که یکی پس از دیگری از مدار خارج خواهند شد و نیروگاه‌های جدید، مشروط به تامین منابع مالی جای آنها را خواهند گرفت.

اخبار اقتصادی- او ادامه داد: کار بازنشسته‌کردن نیروگاه طرشت هم به زودی آغاز خواهد شد و نیروگاه بعثت نیز در صورت صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست جمع آوری شده و نیروگاه جدید جایگزین آن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی،راندمان نیروگاه‌های فعلی را بین ۲۰ تا ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت: سوختی که به این نیروگاه‌ها داده می‌شود به دلیل فرسودگی در هوا پخش می‌شود و اگر نیروگاه‌ها راندمان بالایی داشته باشند می‌توان از حداکثر توان سوخت برای تولید برق استفاده کرد.

طرز طلب ادامه داد: نوسازی نیروگاه‌های تهران هم در پاک‌سازی هوای این شهر و هم در مصرف انرژی تاثیر گذار است.

او با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم تا به طرح‌های بازنشسته کردن نیروگاه‌های فرسوده سرعت دهیم، گفت: با اجرای این سه طرح علاوه بر افزایش توان تولیدی برق در تهران، راندمان نیروگاه‌های استان نیز از حدود ۲۲ درصد فعلی به بیش از ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به کسری سه هزار مگاواتی تولید برق در استان تهران، گفت: برای جبران این رقم لازم است طی سال‌های آتی واحد‌های جدید به نیروگاه‌های موجود استان افزوده شود که احداث نیروگاه هزار مگاواتی جدید ری بخشی از کسری موجود تولید برق تهران را جبران خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: برق حرارتی نیروگاه طرشت برق نیروگاه طرشت برق حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد ۲ نیروگاه بعثت به مدار تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آرش مهدی‌زاده رئیس اداره شیفت بهره برداری نیروگاه بعثت گفت: این واحد نیروگاهی مهرماه ۱۴۰۲ به منظور انجام تعمیرات اساسی و برای کسب آمادگی تولید برق پایدار از مدار خارج شد و پس از تلاش بی‌وقفه متخصصان داخلی و انجام فعالیت‌های تعمیرات نیروگاهی ایران به چرخه تولید بازگشت.    سیدمجتبی میر عابدینی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه بعثت با اشاره به اهمیت این نیروگاه در تأمین برق پایدار بیان کرد: این نیروگاه با برخورداری از سه واحد بخار ۸۲ مگاواتی و بیش از نیم قرن تولید برق پایدار، همچنان نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

گزارش از اکرم مظفری خبرگزاری صداوسیما کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران پلمب شد + عکس
  • پلمب قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل حجاب
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران پلمب شد
  • این پنج شهر از تهران قدیمی‌تر هستند
  • بررسی آمادگی برای گذر موفق از پیک مصرف برق سال‌ جاری
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • تنها پل قدیمی تهران با سازه آجری
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • بازگشت واحد ۲ نیروگاه بعثت به مدار تولید