Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@04:58:07 GMT

شیوه جدید کلاهبرداری در بازار سکه و طلا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۱۵۲

شیوه جدید کلاهبرداری در بازار سکه و طلا

با توجه به تب و تاب بازار سکه و ارز، افرادی سودجو از فضای پیشآمده سوءاستفاده کرده و از شهروندان با مانورهای متقلبانه اجاره دفاتر یک روزه لوکس و خودروهای گرانقیمت کلاهبرداری می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای جانشین پلیس پیشگیری تهران ضمن هشدار به شهروندان درباره کلاهبرداری تحت عناوینی همچون جذب سرمایه برای خرید و فروش سکه یا دلار، اظهار کرد: اخیراً در شبکه‌های اجتماعی و سایت های منتشرکننده آگهی مانند دیوار و شیپور، آگهی‌هایی با عناوینی همچون جذب سرمایه برای خرید و فروش سکه منتشر می‌شود که هوشیاری شهروندان در مراجعه به سایت ها را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین پلیس پیشگیری تهران افزود: افراد آگهی دهنده ، بعضاً ضمن اجاره دفاتر لوکس (معمولاً اجاره یک روزه دفتر) و خودروهای گران‌قیمت، از افراد به عنوان سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنند و در دفاتر مذکور قرار ملاقات می‌گذارند.

او تصریح کرد: این افراد در جلسات خود با اشخاص سرمایه‌گذار اعلام می‌کنند که توانایی خرید سکه بانکی یا دلار از صرافی بانک ملی را دارند و مدعی می‌شوند که با فروش سکه و دلار می‌توانند سود خوبی را برای فرد سرمایه‌گذار به ارمغان بیاورند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به تب و تاب بازار سکه و ارز، افرادی سودجو از فضای پیش‌آمده سوءاستفاده کرده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه این افراد کلاهبردار پس از دریافت وجه از اشخاصی که قصد سرمایه‌گذاری دارند متواری شده و ضمن عدم پاسخگویی به مال باخته و تعویض دفاتر خود، زمینه کلاهبرداری را فراهم می‌کنند، گفت: شهروندان مراقب چنین شرایطی باشند تا در دام آنها نیفتاده و درگیر مراحل قضائی و شکایت نشوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طلا سکه پلیس حوادث شیوه جدید کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی سودجو، ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ قدس متوجه شدند مالباخته از طریق فضای مجازی و سایت‌های واسطه گر با فردی که آگهی شرکت در طرح اقتصادی تولید و فروش لباس با پرداخت سود مناسب وعده داده آشنا که در ادامه شاکی با اعتماد بیجا مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به حساب وی واریز، اما متهم پس از دریافت مبلغ جوابگوی تماس‌ها نبود.

سرهنگ حسین احمدی افزود: ماموران انتظامی در حین تحقیقات، شکایت‌های دیگری مبنی بر کلاهبرداری در مبالغ مختلف با روش  پرداخت سود پس از مشارکت در فعالیت‌ها و طرح‌های اقتصادی دریافت کردند.

وی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ با رد زنی‌های فنی متهم را که زنی ۴۱ ساله است شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی دستگیر که متهم در بازجویی‌های فنی یلیس تاکنون به ۷۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ تقریبی ۱۲۵ میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرد.

ویبه شهروندان توصیه کرد ضعف آگاهی، طمع و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد، بنابراین با رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس، مجرمان را در رسیدن به خواسته هایشان ناکام و خطرات متوجه خود را از بین ببرند.

دیگر خبرها

  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند
  • جو مثبت در بازار سرمایه/ اکثر نمادها صف خرید شدند