Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@02:46:41 GMT

شروط جدید برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۳۶۳

شروط جدید برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق

به گزارش افکارنیوز،

«حسین الهنداوی» مشاور امور انتخابات مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور دو شرط مطرح کرد.

اخبار بین الملل- پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از الهنداوی گزارش داد، پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق باید سرشماری صورت گیرد و هزینه‌های مخصوص انتخابات به میزان 60% کاهش یابد تا در موعد مقرر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد، این انتخابات در 16 خرداد 1400 برگزار خواهد شد؛ زیرا الکاظمی زمانی که نامزد نخست وزیری شد، تعهد کرد که این انتخابات را برگزار کند.

این مسئول عراقی با بیان اینکه برگزاری انتخابات، «خواست مردم و مرجعیت [دینی]» عراق است، تصریح کرد، همه چیز نشان می‌دهد که انتخابات در زمان خود برگزار خواهد شد.

الهنداوی در عین حال گفت که رایزنی درباره زمان انتخابات هنوز به پایان نرسیده و این مسئله به فراکسیونهای سیاسی و پارلمانی و اختلافات و مطالبات آنان بستگی دارد؛ زیرا برخی نمایندگان به قانون انتخابات رأی دادند و خواستار تغییر قانون هستند.

وی ادامه داد، نخست وزیر با کمیساریای انتخابات دیدار کرد. این کمیساریا از الکاظمی مدت زمان بیشتری نخواست و به همین دلیل، هیچ دلیلی وجود ندارد که این زمان تغییر کند.

مشاور الکاظمی با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات حدود 250-300 میلیون دلار نیاز است، خاطر نشان کرد، دولت باید این هزینه را پرداخت کند، ولی خواستار کاهش 60 درصدی این هزینه‌هاست.

الهنداوی در پایان تأکید کرد، از 20 سال پیش تا کنون سرشماری دقیقی صورت نگرفته و نیاز مبرمی به این مسئله احساس می‌شود، ولی این اتفاق تا کنون رخ نداده است.

این در حالی است که بسیاری از طیفهای سیاسی عراق تأکید دارند این انتخابات زودهنگام در موعد مقرر خود برگزار نخواهد شد و این اقدام الکاظمی را بیشتر نمادین می‌دانند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی عراق مصطفی الکاظمی انتخابات زودهنگام عراق انتخابات زودهنگام برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار زودهنگام مالکان قبل از بازی سرنوشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، برگزاری مراسم ختم همسر محمدرضا زنوزی موجب شد تا جامعه فوتبال برای ابراز همدردی با مالک باشگاه تراکتور در این مراسم که روز یکشنبه در تهران برگزار شد، شرکت کنند و در این بین، رضا حدادیان و ساکت الهامی نیز با وی دیداری انجام دادند.

مالک باشگاه نساجی مازندران و سرمربی این تیم که ارتباط نزدیکی با مالک باشگاه تراکتور دارند، این مصیبت را به زنوزی تسلیت گفتند و در جمع حاضرین در مراسم ختم همسر وی نیز حضور طولانی مدت داشتند.

دیدار حدادیان و الهامی با محمدرضا زنوزی در شرایطی اتفاق افتاد که تیم‌های آنها نیز روز جمعه هفته جاری باید رقابت حساسی را در لیگ برتر مقابل هم برگزار کنند.

نساجی مازندران روز جمعه این هفته میزبان تراکتور خواهد بود که امیدوار است به پیروزی در ورزشگاه شهید وطنی برسد و شرایط خود را در پایین جدول بهتر کند، ولی در آن طرف هم تبریزی‌ها به دنبال ماندن در کورس قهرمانی و برتری هستند.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان جدید برگزاری العین - الهلال
  • اعضای کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شدند/ در انتظار برگزاری انتخابات
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲حوزه انتخابیه خوزستان
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور اعلام شد
  • تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر اتخاذ شد
  • زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم اعلام شد
  • دیدار زودهنگام مالکان قبل از بازی سرنوشت (عکس)