Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:50:31 GMT

5 شگرد نگهداری لیموی تازه

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۴۵۶

در گزارش زیر نحوه نگهداری لیمو را آموزش می‌دهیم. ناطقان: اگر قصد دارید لیموی تازه را برای چند روز و به منظور مصرف تازه آن نگهداری کنید، حتما آن‌ها را دور از نور خورشید قرار دهید. برای حفظ تازگی لیمو به این نکات توجه کنید:
لیمو‌ها در دمای اتاق به مدت یک هفته تازگی خود را حفظ می‌کنند. پس از این زمان شروع به چروکیدن کرده، رنگ درخشان خود را از دست می‌دهند و بافت آن‌ها شروع به سفت شدن یا نرم شدن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای نگهداری در یخچال، لیمو‌ها را در داخل کیسه‌های زیپ‌دار قرار داده و هوای داخل آن را کاملا تخلیه کنید. این کار کمک می‌کند لیمو بیشترین میزان آب و عطر و طعم خود را حداقل تا چهار هفته حفظ کند. بهترین دما برای نگهداری لیمو‌های رسیده بین ۴ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

در بسیاری از یخچال‌ها طبقات میانی یا طبقاتی که در در یخچال قرار گرفته‌اند، در این محدوده دمایی قرار دارند.

اگر بخشی از لیمو را مصرف کرده‌اید و قصد دارید بقیه آن را برای وعده بعدی نگهداری کنید، بایستی جلوی از دست رفتن آب و اکسید شدن ترکیبات مفید آن را بگیرید. برای این منظور لیمو را در یک بشقاب کوچک بگذارید و سطح آن را با کاملا سلفون بپوشانید تا تماس آن با هوا به حداقل برسد. لیموی برش‌خورده با این روش دو سه روز قابل نگهداری است.

استفاده از برش‌های لیموی تازه برای افزودن به آب یا سایر نوشیدنی‌ها ایده جالبی است. برای این منظور می‌توانید برش‌های لیمو را تهیه کنید و آن‌ها را به صورت تک‌تک روی کاغذ‌های روغنی چیده و در فریزر قرار دهید. اگر این برش‌ها را روی هم قرار دهید، در زمان انجماد به یکدیگر می‌چسبند؛ بنابراین بهتر است آن‌ها را به صورت مجزا منجمد و سپس ورقه‌های لیمو را در کیسه دیگری جمع‌آوری و منجمد کنید. دقت کنید لیمو نیز مانند همه میوه‌ها در زمان انجماد دچار تغییر بافت می‌شود. پس بهتر است این برش‌ها را به طور مستقیم و در حالت منجمد به آب یا هر نوشیدنی دیگری اضافه کنید.

شما می‌توانید لیمو‌ها را به صورت درسته نیز منجمد کنید. برای این کار بایستی لیمو‌های کاملا رسیده و بدون علائم کپک‌زدگی یا نرم‌شدگی را انتخاب کنید. آن‌ها را در کیسه مناسب فریزر قرار داده و هوای آن را تا حد امکان خارج کنید. در چنین شرایطی لیمو حدود سه چهار ماه قابل نگهداری است. برای خروج از انجماد کافی است آن‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید یا اگر عجله دارید چند ثانیه آن را در ماکرویو با توان پایین قرار دهید. از آنجا که درصد زیادی از لیمو را آب تشکیل داده است، در چند ثانیه از انجماد خارج می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شگرد ، نگهداری ، لیمو تازه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شگرد نگهداری لیمو تازه قرار دهید لیمو ها برش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری و نوسازی دیوار‌های صوتی در پایتخت

شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد گفت: سال گذشته، ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه‌های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی. ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران، خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان‌سنجی‌های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت.  

 افندیزاده با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی. ان. جی متین، ۲۰ دسی‌بل از آلودگی صوتی ساختمان‌های همجوار کاهش یافته است گفت: تاکنون به‌منظور کاهش آلودگی صدا و پیامد‌های ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه‌های پایتخت نصب شده است.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران یادآور شد: دیوار‌های صوتی، سازه‌های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می‌دهند.

 افندیزاده همچنین خاطرنشان کرد در سنوات گذشته دیوار‌هایی در مناطق موردنیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استاندارد‌های جدید و شرایط امروز به‌روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با برنامه ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی‌های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه‌ها باشیم.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه‌های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق‌های صوتی برای بزرگراه‌های شهر تهران از سال‌های گذشته با توجه به طراحی و  عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و... در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران قرار گرفته است.

افندیزاده در ادامه یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوار‌های صوتی بزرگراه‌ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوار‌های صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو‌ها از بین می‌روند.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوار‌های صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوار‌ها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می‌شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • ◄ 5 روش ایمن برای نگهداری بیت کوین‌ های خود
  • نگهداری و نوسازی دیوار‌های صوتی در پایتخت
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • مواردی که حضانت و نگهداری فرزند توسط یکی از والدین را سلب می‌کند(اینفوگرافی)
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک