Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور آمریکا با عقب نشینی از موضع قبلی خود در قبال انفجار روز سه شنبه بیروت که آن را ناشی از یک حمله عنوان کرده بود، گفت که هیچکس در حال حاضر نمی تواند مشخص کند که این انفجار در پی یک حمله روی داده است.

«دونالد ترامپ» گفت: عده ای انفجار بیروت را ناشی از حمله می دانند و برخی نظر دیگری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسی تا این لحظه نمی داند که چه اتفاقی روی داده است. برخی تجهیزات انفجاری را دلیل این حادثه می دانند.

در همین حال، رئیس کارکنان کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که دولت آمریکا به طور کامل احتمال حمله بودن انفجار مهیب روز سه شنبه در بیروت را رد نمی کند.

«مارک میدوز» در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: امیدواریم که انفجار بیروت صرفاً یک حادثه تاسفبار و نه اقدامی تروریستی باشد اما ما همچنان منتظر تمام اطلاعات در این خصوص هستیم.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در واکنش به انفجار بیروت ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان از این انفجار به مثابه یک «حمله» نام برد؛ اشاره ای که با اظهارات دولت لبنان مبنی بر اینکه این انفجار یک حادثه صنعتی است، در تناقض قرار می گیرد.

ترامپ روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که او «عمیق ترین مراتب همدردی آمریکا با مردم لبنان» را در اثر وقوع انفجار در بندر بیروت که دست کم ۷۸ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته، ابراز می کند.

ترامپ با ادعای اینکه آمریکا آماده کمک به لبنان است، افزود که «برای تمام قربانیان این حادثه و خانواده های آنان دعا می کنیم».

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه مدعی شد که «ما دارای رابطه بسیار خوبی با مردم لبنان هستیم و برای کمک حاضر هستیم».

وی در ادامه گفت که «این [حادثه] مانند یک حمله وحشتناک است». وی در پاسخ به درخواست یک خبرنگار برای ارائه توضیح بیشتر گفت که «این [انفجار] به نوعی یک بمب بود… من با شماری از بهترین ژنرالهای ارتش آمریکا دیدار کرده ام و به نظر می رسد که آنها نیز همین طور احساس می کنند… از نظر آنان که بهتر از من می دانند، این یک حمله بود».

این در حالی است که پیش از این، «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان اعلام کرد که علت انفجار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم است که بیش از شش سال بدون محافظت در انباری در بندر بیروت نگهداری می شد.

طبق اعلام مقامات لبنانی، انفجار بیروت تاکنون بیش از صد کشته و بیش از ۴ هزار زخمی به همراه داشته است.

کد خبر 4992364

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ انفجار بیروت لبنان ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا لبنان دونالد ترامپ انفجار بیروت عربستان سعودی روسیه ایران حزب الله لبنان فلسطین شیوع کرونا امارات متحده عربی انفجار بیروت روز سه شنبه یک حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده‌شدن صدای انفجار در این شهر اصفهان

به گزارش خبرآنلاین، هنوز علت این صداها مشخص نیست و پیگیری‌های خبرنگار فارس تا مشخص شدند دقیق این حادثه ادامه دارد.

شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

۴٧۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896906

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»
  • شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد
  • شنیده‌شدن صدای انفجار در این شهر اصفهان
  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ