Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:59:24 GMT

تلاش بانوان اهوازی برای احیای عیدغدیر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۵۶۳

تلاش بانوان اهوازی برای احیای عیدغدیر

مراسم عیدغدیرخم در کلان‌شهر اهواز، هرساله با شکوه خاصی برگزار می‌شود و بانوان اهوازی در احیای این عیدبزرگ اسلامی سهم به‌سزایی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در مکتب تشیع زنان دارای نقش و جایگاه مهمی بوده و هستند که مصادیق زیادی از آن را می‌توان برشمرد؛ زنانی که جان و مال خود و فرزندان‌شان را برای دفاع از اسلام و اهل‌بیت(ع) و انقلاب‌اسلامی نثار کردند تا مبادا به حریم ولایت و امامت تعدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت حضور و فعالیت زنان از ابتدای پیروزی انقلاب‌اسلامی تا دوران دفاع‌مقدس و تا امروز در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص احیای شعائر مذهبی از جمله واقعه مهم و تاریخی عیدغدیرخم و حمایت از ولایت امام‌على(ع) پررنگ بوده و در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشته‌اند.

مراسم عیدغدیرخم در کلان‌شهر اهواز، هرساله با شکوه خاصی برگزار می‌شود و بانوان اهوازی در احیای این عیدبزرگ اسلامی سهم به‌سزایی دارند.

کانون فرهنگی نجوای یاس و موسسه مهربانوی‌اطهر از جمله موسسات فرهنگی کلان‌شهر اهواز هستند که با حضور بانوان مومن تشکیل شده و در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی ایفای نقش می‌کنند.

زینب کجریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی کانون نجوای یاس به مناسبت عیدغدیرخم در سه بخش طراحی شده است؛ بخش اول شامل سه مسابقه نقاشی ویژه کودکان 3 الی 10 سال، مسابقه کتابخوانی کتاب انسان 250ساله و همچنین کتاب خطبه غدیر خواهد بود و به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

مسئول کانون فرهنگی نجوای یاس افزود: بخش دوم این برنامه‌ها شامل برگزاری چله و ختم صلوات و قرائت زیارت آل‌یاسین به نیت فرج امام‌زمان(عج)، سلامتی بیماران و رفع مشکلات است که از اول ماه ذی‌الحجه تا روز عاشورا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بخش سوم نیز برنامه توزیع اطعام عیدغدیر به 110 نفر از کارگران و کودکان کار را خواهیم داشت.

در ادامه این گفت‌وگو مائده صدیقی‌مهر مسئول موسسه مهربانوی‌اطهر اهواز اظهار کرد: به مناسبت عیدغدیرخم مسابقه رنگ آمیزی و شعرخوانی در وصف امام‌علی(ع) ویژه کودکان بصورت غیرحضوری و ارسال کلیپ یک دقیقه‌ایی را خواهیم داشت.

وی افزود: دیگر برنامه این موسسه، اجرای مسابقه خانوادگی غدیر شامل آذین‌بندی منازل، پخش مولودی و مداحی اعضای خانواده است.

مسوول موسسه مهربانوی‌ اطهر گفت: به مناسبت عیدغدیرخم برنامه تهیه و توزیع 110 بسته کمک‌ معیشتی ویژه خانوادهای نیازمند را نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عیدغدیرخم اهواز خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی  افزود :  این نهاد باید مهمترین بازیگر فعالیت های فرهنگی و هنری دانشجویی و دانشگاهی باشد.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی سابقه طولانی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد و بنیانگذار بسیاری از رویدادهای مهم این حوزه بودو در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاهها اقدامات فاخری انجام داده است  گفت: امید است جهاد دانشگاهی دوباره به آن دوره برگردد  و فعال باشد.

 

وی  اضافه کرد: جهاددانشگاهی باید در دانشگاه‌ها در کنار دیگر بخش‌های ذیربط، در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین بازیگر باشد.

 اسماعیلی با تاکید بر اینکه آماده انجام حمایت‌های لازم از طرح‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی در حوزه هنر و فرهنگ هستیم گفت: در بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهیان اعتباراتی پیش بینی شده که آیین نامه آن برای سال ۱۴۰۳ در حال تصویب است که جهاددانشگاهی می‌تواند از ظرفیت‌های این آیین نامه استفاده کند و  ما نیز آماده حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری دانشجویی جهاددانشگاهی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغ تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نقش ویژه‌ای در تاسیس این شهر جهانی خواهد داشت.

 حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : برگزاری مسابقات ملی مناظره، نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی ایسپا، رویدادهای فرهنگی، انتشار کتاب‌های این حوزه  برخی از این اقدامات است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی این حوزه درخواست حمایت برای برگزاری رویدادهای تخصصی و انجام مطالعات تحقیقاتی داریم.

وی همچنین از ابلاغ تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور قدردانی کرد و گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دیگر بخش‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آماده تحقق اهداف این شهر جهانی هستند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به انجام تحقیقات علمی در زمینه فرهنگ و هنر در جهاددانشگاهی گفت: دفتر تخصصی فرهنگ و هنر در این نهاد در حال راه‌اندازی است.

دیگر خبرها

  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل