Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@17:05:04 GMT

کاهش ۱۶ درصدی بارش در حوضه آبریز خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۵۸۷

کاهش ۱۶ درصدی بارش در حوضه آبریز خلیج فارس

خبرگزاری میزان- حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۴۴۷.۷ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۶ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۲۳ درصدی داشته است. تاریخ انتشار: 06:05 - 16 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۸۷۸ خبرگزاری میزان - آخرین وضعیت بارش‌ها در سال آبی جدید نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی تا ۱۳ مرداد ۹۹ ارتفاع بارش‌ها در کل کشور به ۳۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیمتر رسیده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۳۳۷.۸ میلیمتر بارش در حوضه‌های آبریز اصلی به ثبت رسیده که کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد، اما نسبت به درازمدت ۵۱ ساله با رشد ۲۸ درصدی روبرو بوده است. کاهش ۱۵ درصدی بارش در  حوضه آبریز خزر بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوضه آبریز خزر ارتفاع بارش‌ها به ۴۵۶.۵ میلیمتر رسیده که نسبت به بارش‌های سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۱۶  درصدی داشته است. بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی در صنعت آب و برق در این بین حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۴۴۷.۷ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۶ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی با ۳۵۸.۶ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی و نسبت به دراز‌مدت رشد ۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

حوضه فلات مرکزی در مدت مورد بررسی با ۲۳۱.۳ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با افزایش ۸ درصدی و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله با افزایش ۴۲ درصدی روبرو بوده است. رشد ۳۹ درصدی بارش در حوضه مرزی شرق حوضه مرزی شرق نیز با ۱۴۷.۲ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۳۹  درصدی را به ثبت رسانده است.

گفتنی است؛ حوضه آبریز قره قوم نیز از ابتدای سال آبی جاری با ۲۸۹.۶ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۷ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۳۱ درصدی را به ثبت رسانده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش سال گذشته با کاهش حوضه آبریز بارش ها سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌های سال زراعی جاری استان، گفت : میانگین بارش‌های سال زراعی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون) در استان به حدود ۴۵۰ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بارش ۳۹۲ میلی‌متری، ۱۵ درصد و نسبت به دوره بلندمدت با بارش ۴۲۸ میلی‌متری، پنج درصد رشد داشته است.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را ۴۰۶ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال زراعی گذشته با بارش ۳۴۶ میلی‌متری، ۱۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش ۳۹۴ میلی‌متری، سه درصد بیشتر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین بارندگی‌های سال زراعی جاری در پاوه به ثبت رسیده، اظهار کرد: بارش سال زراعی جاری در پاوه ۹۰۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته با بارش ۷۱۰ میلی‌متری، ۲۷ درصد و نسبت به دوره بلندمدت با بارش ۶۹۱ میلی‌متری، ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته زورآوند، کمترین بارش سال زراعی جاری در استان به میزان حدود ۲۸۴ میلی‌متر مربوط به سنقر بوده و سنقر و حمیل بیشترین کاهش بارش سال زراعی جاری را در استان داشته اند.

وی گفت: در مجموع می‌توان گفت پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بارش‌های سال زراعی جاری استان مبنی بر اینکه بارش‌ها بیشتر از نرمال باشد، محقق شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه درباره پیش‌بینی بارش‌های اردیبهشت ماه استان نیز عنوان کرد: بررسی نقشه‌های بلندمدت که البته دقت کمی دارند، نشان می‌دهد که بارش‌های اردیبهشت نزدیک به نرمال باشد و به نظر می‌رسد بارش‌های مناسبی داشته باشیم.

زورآوند اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌های هواشناسی، به نظر می‌رسد با پشت سر گذاشتن هفت روز پیش رو، در هفت روز بعد از آن بارش‌های خوبی در استان داشته باشیم، اما باز هم امکان تغییر این پیش‌بینی‌ها وجود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳