Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@11:47:58 GMT

چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۶۲۸

چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در برهه کنونی تبدیل به کلیدی شده که می‌تواند قفل انتخابات این فدراسیون و عبور از این وضعیت را باز کند و با روی کار آمدن تیم مدیریتی اعم از رئیس و اعضای هیات رئیسه، اوضاع فوتبال ایران هم دگرگون شود.

در حالی که اصلاح اساسنامه و نامه نگاری‌های فدراسیون و فیفا از اوایل خرداد آغاز شده و پیش نویس موردنظر، بارها در مسیر تهران و سوئیس رفت و آمد داشته، این بار فیفا پاسخی به آخرین اصلاحات اساسنامه نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در حالی است که فیفا در سنوات گذشته به سرعت و در ظرف کمتر از یک هفته ایرادها و اصلاحات مدنظر خود را به فدراسیون گوشزد کرده و حتی بعضا خواستار انجام اصلاحات در سریعترین زمان ممکن شده تا جلوی هرگونه تعلل و به تعویق افتادن پروسه انتخابات را بگیرد. با این حال در مقطع کنونی و از آخرین باری که فدراسیون فوتبال پاسخ سوء تفاهم طرفین در رابطه با ماهیت این مجموعه را به فیفا ارسال کرده، حدود یک ماه گذشته و هنوز خبری از فدراسیون جهانی فوتبال نشده است.

*ایرادهای اساسنامه رفع شد؟

علی کفاشیان اخیرا در رابطه با ارسال اساسنامه به فیفا و واکنش این نهاد به اصلاحات جدید گفته است که از یک ماه قبل تاکنون فیفا پاسخی به ایران نداده است. او معتقد است علت این اتفاق در رفع ایرادها و سوء تفاهمات با فیفا بوده و اساسنامه آماده تایید در مجمع است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در توضیح استدلال خود مبنی بر رفع ایرادهای اساسنامه و سکوت فیفا خاطرنشان کرد: «در دوران ریاست من هم وقتی اصلاحات انجام شد و به فیفا رفت، آن‌ها پاسخی ندادند و الان هم پاسخی نداده‌اند که می‌تواند مبنی بر نبودن ایراد در اساسنامه باشد. چون اگر اساسنامه اشکالی داشت، سریعا پاسخ می‌دادند.»

حدود یک هفته قبل حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون هم از ارسال تاییدیه فیفا برای اساسنامه خبر داده بود که فعلا این اتفاق عملی نشده اما طولانی‌تر شدن سکوت فیفا درباره این پیش نویس موجب امیدواری مدیران خیابان سئول شده و زمزمه‌هایی درباره شروع فرآیند برگزاری مجمع و به تایید رساندن این اساسنامه توسط اعضاء شکل گرفته است.

البته که فدراسیون بعد از اتفاقات ماه‌های اخیر نمی‌تواند بی‌گدار به آب بزند و باید هر چه زودتر از رفع ابهامات، ایرادها و سوء تفاهمات فیفا درباره بندهای باقی مانده اطمینان حاصل کند و سپس پروسه تایید اساسنامه در داخل خانواده فوتبال را آغاز کند.

به نظر می‌رسد سکوت فیفا درباره اساسنامه می‌تواند ریشه در رفع ایرادهای مدنظر و رفع سوء تفاهمات در بند مربوط به ماهیت این فدراسیون داشته باشد که بهترین راه اطمینان از این موضوع در مقطع فعلی، استعلام از فیفا است. باید چندین روز دیگر برای گرفتن علت پاسخ این همه تعلل از سوی فیفا منتظر ماند تا مشخص شود فدراسیون از ایرادهای این نهاد بالادستی رها شده یا خیر.

در حال حاضر فدراسیون از بازه جدول زمانبندی مصوب فیفا هم عقب افتاده و به جای مهر، قرار است انتخابات در اواخر آبان یا اوایل آذر برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فیفا فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه ذوب‌آهن پس از دیدار مقابل پرسپولیس که روز نُهم اسفندماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، نسبت به شکایت از سرخ پوشان اقدام کرده بود که حالا واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به همراه داشت.

در رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده: «درباره شکایت باشگاه ذوب‌آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه شاکی و عدم امکان اثبات صحت این مطالب از سوی باشگاه طرف شکایت، در نتیجه تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص داده شده و منتسب به ماده 71 مقررات انضباطی و با رعایت ماده 94 این مقررات، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ 60 میلیون جریمه نقدی محکوم شد که رای صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.»

کمیته انضباطی فدراسیون جزئیاتی از شکایت ذوب‌آهن نسبت به پرسپولیس منتشر نکرده، اما به نظر می‌رسد انتشار نوشته‌های عجیب روی کاغذ و مطرح کردن مسائلی مبنی بر جادو و جنبل  در رختکن فولادشهر، مورد شکایت بوده که سرخ پوشان نتوانستند آن را اثبات کنند و به همین دلیل جریمه شدند.

دیگر خبرها

  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • فراز کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم
  • سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!
  • کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند
  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • داور دربی معوقه اصفهان مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران