Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف زاهدان یک نفر از مجازات حتمی قصاص در زاهدان رهایی یافت. تاریخ انتشار: 07:16 - 16 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۰۲۶

حجت الاسلام حمید رضا بندانی در گفتگو با میزان از آزادی یک نفر از مجازات قصاص در زاهدان خبر داد و گفت: بر اثر وقوع یک فقره درگیری و نزاع منجر به قتل در سال ۸۹، یک نفر به قتل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از دستگیری قاتل، پرونده با ارجاع به دستگاه قضایی مراحل رسیدگی را طی می‌کرد که نهایتا پس از بررسی‌های صورت گرفته و شواهد و قرائن موجود، حکم قصاص برای متهم صادر شد.

بندانی ادامه داد: بعد از صدور حکم قصاص، پرونده به شورای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان ارجاع تا تلاش‌ها برای صلح و سازش و اخذ رضایت از خانواده اولیای دم صورت گیرد که پس از برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم و تشویق به فرضیه مهم گذشت، اولیای دم با حضور در شورای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان، خواستار تعویق حکم قصاص به مدت یک ماه شدند.

بیشتر بخوانید: بخشش محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف همدان

رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۹۹ پس از صحبت با مادر مقتول، او موافقت کرد که رضایت خود را اعلام می‌کنند که مادر مقتول با حضور در یکی از محضر‌های رسمی شهرستان سراوان، رضایت خود را ثبت که منجر به آزاد شدن زندانی از زندان می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف گفت: با توجه به اینکه خانواده اولیای دم در شهرستان سراوان مستقر بودند برگزاری جلسات صلح و سازش سخت بود، اما دوری راه و مسافت نیز خللی در کار همکاران ما در شورای حل اختلاف وارد نکرد و تلاش خالصانه آن‌ها به ثمر نشست و یک نفر از مجازات حتمی قصاص رهایی یافت.

رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به جایگاه بزرگان و ریش سفیدان در صلح و سازش گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیار فراوانی در این زمینه است که در همین راستا تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رهایی از اعدام سیستان و بلوچستان یک نفر از مجازات شورای حل اختلاف اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت

خلیل احمد سلامی اظهار کرد: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در استان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع در سال ۱۴۰۲، بالغ بر سه هزار و ۳۳۷ دادخواست را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در مراجع حل اختلاف کار اعم از هیئت تشخیص و هیئت تجدید نظر، با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما، پرونده‌های مطروحه بررسی شده و آرای آنها پس از صدور که در مدت زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم الاجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست ها در این استان حدود ۲۷ روز است، ادامه داد: از مجموع آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان، طی سال گذشته ۳۵ درصد آن بصورت سازشی حل و فصل شده است. 

سلامی گفت: ۴۲۰ کارگر سال گذشته بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار استان به کار بازگشتند.

وی افزود: صیانت از نیروی کار و کمک به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی استان از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می رود که توأمان با پیگیری برنامه های اشتغال‌زایی راهبری می‌شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت