Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@03:55:02 GMT

توصیه‌های پزشکی برای ورزش در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۷۳۰

توصیه‌های پزشکی برای ورزش در ایام کرونا

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-با توجه به احتمال سرایت و انتقال ویروس کرونا از طریق هوابرد، نگرانی‌هایی در خصوص حضور در باشگاه‌های ورزشی در این ایام، با توجه به احتمال سرایت از این طریق در فضاهای بسته به وجود آمده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، با توجه به احتمال سرایت و انتقال ویروس کرونا از طریق هوابرد، نگرانی‌هایی در خصوص حضور در باشگاه‌های ورزشی در این ایام، به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی‌تمیم، مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی شدغلامی: در صورت لزوم برای کنکور از ورزشگاه‌‌ها استفاده می‌کنیمفرهادی‌زاد: زنان ورزشکار ایران، جایگاه خوبی را بعد از انقلاب کسب کرده‌اند

در این رابطه متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با تسنیم گفت: طبق تحقیقات انجام شده، ویروس کرونا در مدت کوتاهی تا حدود نیم ساعت در هوا باقی می‌ماند که احتمال سرایت از این طریق در فضاهای بسته وجود دارد.

پریوش داوودیان ادامه داد: باشگاه‌های ورزشی یکی از مکان‌هایی است که اگر اصول بهداشتی در آن‌ها بدرستی رعایت نشود، ریسک ابتلا بالا می‌باشد چرا که احتمال انتقال و همچنین ابتلا به ویروس کرونا با فعالیت‌های ورزشی به دلیل تنفس با شدت و سرعت بیشتر، افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان، در خصوص پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌ها، تصریح کرد: همه افراد باید از ماسک بدون فیلتر استفاده کنند و باشگاه ورزشی نیز دارای تهویه مناسب و فضای بزرگ باشد.

داوودیان ضمن تاکید بر استفاده از ماسک در این باشگاه‌ها، تصریح کرد: افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند مثل مشکلات قلبی و ریوی، توصیه می‌شود فعالیت‌های بدنی در اماکن عمومی را با شدت پایین و مدت زمان کوتاه و با استفاده از ماسک، انجام دهند.

وی افزود: همچنین به دلیل سخت شدن عمل دم و بازدم و استنشاق دی‌اکسید کربن هنگام استفاده از ماسک، برای فعالیت‌های بدنی با شدت متوسط و بالا، استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود و افراد باید در منزل و جای خلوت ورزش کنند.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: برای ورزش در مکان‌های عمومی راهی جز استفاده از ماسک نمی‌باشد که باید به شرایط بدنی خود توجه کرده و بهترین راه را برای انجام فعالیت‌های بدنی در این ایام، انتخاب کرد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان تاکید کرد: در مجموع بهتر است که این افراد بویژه کسانی که مشکلات قلبی و ریوی دارند، حتی‌الامکان برای فعالیت ورزشی به مکان‌های عمومی مراجعه نکنند و در خانه این فعالیت‌ها را ادامه دهند.

انتهای پیام/868/ش

R7555/P/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... مازندران| پویش ورزشی "آماده‌باش" در مقابله با کرونا آغاز شد احمدی: کرونا فصل جدیدی در حیات ورزش‌های همگانی است شجیع: ۵ هزار برنامه مجازی ورزش همگانی در کشور اجرا می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مازندران| پویش ورزشی "آماده‌باش" در مقابله با کرونا آغاز شد احمدی: کرونا فصل جدیدی در حیات ورزش‌های همگانی است شجیع: ۵ هزار برنامه مجازی ورزش همگانی در کشور اجرا می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر ۴ وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده ۵ گزارش| خسارت سیل تا‌بستانه در گیلان / ‌آبگرفتگی منازل ۱۰۰ خانوار / ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ‌آسیب دید ۶ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند ۷ فرماندار راور: زلزله ۴.۲ ریشتری هجدک خسارتی نداشت ۸ زلزله ۴.۲ ریشتری هجدک در استان کرمان را لرزاند مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده نماینده ولی‌فقیه در کردستان: قدرت دفاعی دست دشمنان را از دست‌درازی به کشورمان قطع کرده است مربی استقلال: برخی دوستان به بیانیه علاقه دارند اما ما هم از داوری متضرر شده‌ایم/ برای برد مقابل شهر خودرو بازی می‌کنیم کارت زرد عضو شورای شهر رشت به رئیس جدید/ عملکرد شهردار بار دیگر جنجال‌آفرین شد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم تقدیر وزیر بهداشت لبنان از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران آمریکا هفته آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را ارائه می‌کند تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس قالیباف: هدف اصلی «مالیات بر خانه‌های خالی» مقابله با احتکار مسکن است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از ماسک احتمال سرایت ویروس کرونا باشگاه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ ناهید کیانی ملی پوش تکواندو ایران در مورد کسب عنوان برترین بانوی ورزش ایران با رای مردمی گفت: وقتی منتخب مردم باشی یک چیز دیگر است من قهرمان جهان شدم تا مردم خوشحال بشوند وقتی دیدم مردم  هم  مرا دیدند بیشتر خوشحال شدم تلاش می‌کنم در المپیک نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم و  قول میدم همه توانم را برای کسب مدال طلا بگذارم.

وی در مورد نقش پدر و مادرش در موفقیت‌های ورزشی اش گفت: پدر و مادر من هیچوقت برای من محدودیت نگذاشتند در مورد درس و ورزش و به من اختیار دادند که علاقه ام را دنبال کنم و من هم تا آخر عمرم این را فراموش نمی‌کنم.

دیگر خبرها

  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین