Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:32:53 GMT

کنکور کارشناسی ارشد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۸۷۶

کنکور کارشناسی ارشد آغاز شد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ امروز (پنج شنبه، ۱۶ مرداد) آغاز شد.

مقرر است این آزمون در نوبت متوالی (پنجشنبه ۱۶، جمعه ۱۷ و شنبه ۱۸ مرداد) برگزار شود.

در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۵۰ درصد از داوطلبان زن و ۵۰ درصد داوطلبان مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد هستند.

این دوره از آزمون کارشناسی ارشد در ۲۲۶ حوزه امتحانی در ۸۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود. ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ۱۵۷ هزار نفر است.

در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کشور در نوبت صبح امروز تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ کدرشته امتحانی، در آزمون نوبت صبح جمعه، ۱۷ مرداد تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ داوطلب در ۳۶ کدرشته امتحانی و در نوبت صبح شنبه، ۱۸ مرداد تعداد ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ کدرشته امتحانی شرکت خواهند کرد.

بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی با ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ نفر قرار دارد. پس از آن گروه فنی و مهندسی با ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ نفر در رده بعدی قرار دارد. همچنین در گروه علوم پایه تعداد ۳۹ هزار و ۲۰۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۵۴ هزار و ۸۸۹ نفر و در گروه دامپزشکی ۳ هزار و ۸۵ نفر ثبت نام کرده اند.

خود اظهاری داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از صبح روز پنج شنبه، ۹ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و  جمعه، ۱۰ مرداد به پایان رسید.  تعداد ثبت نام کنندگان در خود اظهاری داوطلبان کرونایی کنکور کارشناسی ارشد ۸۵ نفر هستند که ۲ نفر از این افراد در بیمارستان بستری و ۸۳ نفر در منزل قرنطینه خانگی هستند.

برای رفاه حال داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد داوطلبانی که مبتلا به کرونا هستند با هماهنگی وزارت بهداشت در بیمارستان‌های تعیین شده در شهر محل آزمون سر جلسه حاضر می‌شوند.

بیشتر بخوانید

تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون کنکور کارشناسی ارشد

امروز؛ آغاز خوداظهاری کرونا برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور کارشناسی ارشد کنکور کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد گفت: رقابت سه هزار و ۱۴۱ داوطلب کنکور در مهاباد برای قبولی در دانشگاههای سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان آغاز شد.

بهروز خضری افزود: از مجموع داوطلبان ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند که در پنج گروه هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبانهای خارجه طی دو روز با هم رقابت می‌کنند.

خضری اظهارکرد: گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی صبح امروز پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر و زبانهای خارجه عصر امروز و داوطلبان گروه علوم تجربی هم فردا جمعه با هم رقابت می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه داوطلبان می توانند از نمره دو آزمون سال گذشته نیز برای انتخاب رشته استفاده کنند و این نتایج برای انتخاب رشته امسال معتبر بوده، شرایط آرامش‌بخشی برای داوطلب فراهم شده است.

خضری تأکید کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

دیگر خبرها

  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد
  • آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • رقابت کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد