Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار علایی خبرنگار شبکه جهانی سحر درباره تجربیات دوران خبرنگاری‌اش اینطور گفت: مصاحبه با غیرایرانی‌هایی که مردمم را می‌ستایند همیشه لذت‌بخش بوده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هر سال 17 مردادماه یاد کسانی می‌افتیم که در هر شرایطی برای گرفتن خبر، گزارش و مصاحبه آماده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سر از پا نمی‌شناسند با سوژه‌ای جذاب روبرو بشوند؛ اما همیشه صداقت و شفافیت را به رخ می‌کشند و در تلاشند تا بهترین اخبار خصوصاً‌ این روزها مخابره شود مثلاً بنویسند کرونا را شکست دادیم و یا واکسن کرونا در حال توزیع است. یا خبرهای اقتصادی خوشایندی که به مردم ایران عرضه شود. اما خبرنگار ناگزیر است برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، از واقعیت‌ها بگوید و بنویسد.

پشت نام خبرنگار خیلی واژگان نهفته‌اند؛ مهارت- دانش- تعهد- دقت- صداقت و درست‌نویسی. چنین روزی را در تقویم ملی به پاسداشت نام شهید صارمی ثبت کرده‌اند. اهالی رسانه رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه را دارند و جزو پویاترین و شرافتمندانه‌ترین شغل‌ها همین رسالت مقدس خبرنگاری است. یکی از خبرنگارهای تلاشگر و صادقِ این عرصه، جبار علایی خبرنگار کانال آذری شبکه جهانی سحر است که در گفت‌وگویی با خبرنگارخبرگزاری تسنیم  به نکات قابل توجهی اشاره کرده است.

خبرنگار کانال آذری شبکه سحر حضور در راهپیمایی‌های 22 بهمن و امثال آن را که میهمانانی از کشورهای مختلف در آنها حضور دارند را از شیرین‌ترین تجربیات کار خبرنگاری‌اش می‌داند، زیرا عموماً با کسانی برخورد دارد که ایران و ایرانیان را می‌ستایند و از همدلی و انسجام ملت ایران شگفت‌زده می‌شوند.

جبار علایی خبرنگار و سردبیر خبر کانال آذری شبکه سحر که ویژه مردم جمهوری آذربایجان برنامه پخش می‌کند، مدت 12 سال است به صورت حرفه‌ای در این کانال در حوزه خبر و خبرنگاری فعالیت می‌کند. او معتقد است: خبرنگار در تحریریه شبکه سحر در واقع یک ژورنالیست تلویزیونی است که رویدادهای اطرافش را با حساسیت دنبال می‌کند و بر اساس تحلیل سازمانی و با مهارت و هنر رسانه‌های به گزارش رویداد مورد نظر می‌پردازد.

خبرنگار کانال آذری سحر درباره ویژگی خبرنگار توضیح داد: مهارت خبرنگار در خوب دیدن و خوب گزارش کردن با بهره گیری از امکانات روز ارتباطی است. خبرنگار برون‌مرزی باید ویژگی‌های بیشتر از یک خبرنگار داخلی داشته باشد. داشتن شمّ خبری، علاقه به حرفه و میل به پذیرش ریسک‌های حرفه‌اش، تحصیلات مرتبط، آشنایی کامل به زبان مردم و زبان سیاسی منطقه موردنظر، رصد و شناخت سیاست‌های کشور مبدأ و منطقه پخش، توانایی تعامل و ارتباط با روابط‌ عمومی نهادهای رسمی و خبرسازان، مهارت ارتباط با همکاران در تحریریه و آن سوی مرزها و در نهایت توان گزارش رویدادهای به تصویر کشیده شده در کمترین زمان با بیشترین دقت.

علایی درباره مهمترین گزارش کاری خود گفت: گزارش از حضور حماسی مردم ایران در مراسم 22 بهمن و مصاحبه با میهمانان خارجی که با ایستادگی و مقاومت کشورمان را ستودند، از جمله مهمترین تجربیاتم در این زمینه بوده‌اند.

او درباره اثرگذاری شناخت مخاطب در موفقیت یک خبرنگار افزود: در اصل شکل‌گیری هر پیام معطوف به مخاطب است بدون تصور از مخاطب مثل شلیک تیر در تاریکی است. موفق‌ترین شکل ارتباط جمعی از طریق نیازسنجی و سنجش تأثیر صورت‌بندی می‌شود. بدون داشتن شناخت از فرهنگ، محیط سیاسی و جهان‌بینی مخاطبان، تصور ارتباط بیهوده است.

سردبیر خبر کانال آذری شبکه سحر افزود: صرفاً شناخت از مخاطبان در شبکه‌های برون مرزی کافی نیست بلکه مؤلفه‌هایی چون ارزیابی از ذهنیت نخبگان و رهبران سیاسی، شناسایی مؤلفه‌های حساسیت‌برانگیز و تأثیرگذار در ارتباط و بهره‌گیری از امکانات و شرایطی که منحصراً در اختیار سازمان صداوسیما است، مهم‌اند. در کل ارتباط با مخاطبان آن سوی مرزها ظرافت خاصی می‌طلبد. شناخت مخاطبان کانال آذری شبکه سحر محصول عملکرد نزدیک به سه دهه‌ای همکاران من در کانال آذری این شبکه است که پس از استقلال جمهوری آذربایجان همواره رویدادهای این منطقه را با دقت و ریزبینی مورد توجه قرار داده‌اند. اراده مدیران همواره در رصد بازخوردهاست که نشان از حساسیت مأموریت محوله است. همه اینها باعث شده کانال آذری در زیست بوم رسانه‌های منطقه دوام بیاورد و بتواند در جریان‌سازی‌ها و هجمه‌های ضد ایرانی، ضد اسلامی و ضد مقاومت نقش آوانگارد خود را ایفا کند. بنابراین از بایسته‌های خبرنگاران و تحریریه خبری کانال آذری سحر است که دائماً لنز دوربین خود را از طریق بازخوردها اصلاح و تنظیم کنند.

علایی درباره بازخوردهای کانال آذری گفت: شبکه‌های اجتماعی بهترین فضای دریافت بازخوردها است. از طریق شبکه‌های اجتماعی در مورد موضوعات مختلف اظهارنظر می‌شود، انتقادها و سؤالات مطرح می‌شوند. بیشترین بازخوردها به سفر مقامات و یا اظهارنظر مقامات در مورد روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و موضع‌گیری‌ها در مورد مناقشه قره باغ است. این بازخوردها باعث می‌شوند حساسیت مخاطبان را بهتر بشناسیم و با ظرافت خاصی به آن نزدیک یا دور شویم.

باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ 50 میلیون و برای آمدن به تلویزیون 20 میلیون می‌پردازند!"چراغانی" تلویزیون در عید غدیر/ رقابت مجریان با مهمانان ویژه، داغ می‌شود

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط معاونت برون مرزی روز خبرنگار رسانه ملی تلویزیون بیشتر بخوانید... به بهانه روز ملی صداوسیما| رادیو و تلویزیون چقدر تا دانشگاهی شدن فاصله دارد؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... به بهانه روز ملی صداوسیما| رادیو و تلویزیون چقدر تا دانشگاهی شدن فاصله دارد؟ واژه های کاربردی مرتبط معاونت برون مرزی روز خبرنگار رسانه ملی تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند! ۲ معرفی «یار کجاست» در خبرگزاری تسنیم |یکی از بهترین سفرنامه‌های حج که رهبر انقلاب خواند/ مخدومی هم مانند سیدحسن حسینی مطالبه‌گر است+ فیلم ۳ غزالی: نمی‌توانم بگویم مافیا در سینما نیست/ نظرم درباره پژمان جمشیدی تغییری نکرده است ۴ غدیر در بیان آیت‌الله بهجت؛ چرا عید غدیر، بالاترین عید اسلام است؟ ۵ فیلم سینمایی «سوء‌تفاهم» به خانه‌ها رسید ۶ اختصاصی تسنیم|پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتائاتی دربارۀ احکام عزاداری در ایام کرونا ۷ سردار بدر؛ یادی از شهید علی تجلایی به مناسبت درگذشت همسر وفادارش ۸ نام "روح‌الله رجایی" بر کتابخانه‌ای نقش بست/ حجت‌الاسلام دعایی: افتخار می‌کنم همکار اویم مهمترین اخبار فرهنگی باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند! مهران مدیری به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد معرفی «یار کجاست» در خبرگزاری تسنیم |یکی از بهترین سفرنامه‌های حج که رهبر انقلاب خواند/ مخدومی هم مانند سیدحسن حسینی مطالبه‌گر است+ فیلم امام هادی چگونه برای عصر غیبت کادرسازی کرد؟/ نهادینه‌سازی اندیشه مهدویت در قالب ادعیه مهمترین اخبار تسنیم ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس حزب الله عراق: دشمنان از انفجار بیروت برای فشار به مقاومت سوء استفاده می‌کنند رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم لبنان|از بیانیه علما و نشست اضطراری کاخ بعبدا تا اعلام همبستگی انصارالله با ملت و مقاومت محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان ‌در هرمزگان/ اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در "لارک و بخش احمدی" + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت برون مرزی روز خبرنگار رسانه ملی تلویزیون معاونت برون مرزی روز خبرنگار رسانه ملی تلویزیون کانال آذری شبکه سحر ترین اخبار برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند (فیلم)