Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمس با اشاره به اینکه انفجار بر اثر فساد و سهل انگاری موجود در سال های گذشته دولت لبنان رخ داد، گفت: این مواد به صورت نادرستی در آنجا نگهداری شده است و باید به مکان دیگری منتقل می کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد شمس» شب گذشته (چهارشنبه 15 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره احتمال عمدی بودن این حادثه گفت: هواپیماهای امریکایی در ساحل لبنان مشاهده شده اند و نباید نظریه عمدی بودن این انفجار را رد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تحلیلگر مسائل غرب آسیا از بیروت افزود: در حال حاضر بیش از 135 شهید و 5 هزار مجروح شناسایی شده و ده ها تن تاکنون ناپدید شده اند.

 

شمس افزود: بر اساس اعلام وزیر اقتصاد این حادثه بیش از 3 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. هلال احمر ایران اولین هواپیمای کمک رسان را از طرف ملت ایران به ملت لبنان ارسال کرده  و این نشان دهنده همبستگی ایران با مردم لبنان است.

 

وی گفت: این انفجار بر اثر فساد و سهل انگاری موجود در سال های گذشته دولت لبنان رخ داده و این مواد به صورت نادرستی در آنجا نگهداری شده است و باید به مکان دیگری منتقل می کردند.

 

وی افزود: امروز دولت لبنان در نشست اضطراری، بعد از اعلام وضعیت فوق العاده به مدت دو هفته، کمیته حقیقت یابی را تشکیل داده است که در طول پنج روز این تحقیقات انجام شود و عاملان این حادثه باید مشخص شوند.

 

شمس ادامه داد: ارتش لبنان امروز دستور اقامت اجباری برای همه مسئولان ،کارمندان و کسانی را که مرتبط با بندر بیروت هستند به دلیل انجام تحقیقات  داده است.

 

وی گفت: بندر بیروت ریه و رگ حیاتی لبنان محسوب می شود و مرزهای لبنان و سوریه در حال حاضر به دلیل جنگ سوریه بسته است و تنها ورودی به لبنان از طریق بندر بیروت است.  بنادر دیگر لبنان کوچک هستند و امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ در آنجا نیست.

 

او تصریح کرد: امروز لبنان از بحران اقتصادی رنج می برد و در حالت فروپاشی اقتصادی و سیاسی به سر می برد و این به دلیل فشارهای امریکاست و اروپایی ها و برخی کشورهای عربی با آنها همراه هستند.

 

تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: همدردی ترامپ با مردم لبنان نفاق است و اگر ترامپ قصد کمک به مردم لبنان را دارد باید تحریم های ظالمانه را بردارد و  محاصره اقتصادی را برطرف کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انفجار بیروت بیروت لبنان دولت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات

حزب الله لبنان اعلام کرد پنجشنبه شب دو ساختمان را در شهرک یرئون در مرزهای شمالی که نظامیان اشغالگر در داخل آن بودند، با موشک هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

به گزارش مشرق، حزب الله همچنین نیروهای اسرائیلی را در ساختمانی دیگر در شهرک المناره هدف قرار داد که در این حمله نیز تلفاتی به اشغالگران وارد آمد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد ساختمانی در شهرک یرئون در الجلیل علیا مستقیما هدف موشک حزب الله قرار گرفته است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد حمله موشکی چند روز پیش حزب الله به پایگاه میرون موجب آسیب دیدن این پایگاه شده است.

بخش سانسور نظامی رژیم صهیونیستی پس از انتشار فایل ویدیویی حزب الله در مورد هدف قرار دادن پایگاه میرون، به آسیب دیدن این پایگاه اعتراف کرده است.

منابع عبری زبان همچنین از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در شهر اشغالی ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. هنوز علت انفجار و تلفات یا خسارات احتمالی مشخص نیست.

همزمان رسانه‌های اسرائیلی از حمله موشکی به کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع افزودند: حداقل ۴ موشک از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم
  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • شنیده‌ شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند