Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@01:44:41 GMT

مذاکرات حقوقی برای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اول مهر ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۱۵۰

مذاکرات حقوقی برای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اول مهر ۹۸

‍‍‍‍‍‍

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: مذاکره با مراجع حقوقی که نظر آنها فصل‌الخطاب باشد به منظور مشمول شدن رتبه‌بندی برای معلمان بازنشسته ادامه دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، افرادی که  تا اول مهر سال 98 بازنشسته شدند، مشمول رتبه‌بندی معلمان نشدند و حالا یکی از سوالات اصلی آنها این است چرا گروهی از معلمانی که احکام بازنشستگی آنها تا اول مهر 98 صادر شده است به ویژه آنهایی که در روز اول مهر‌98 بازنشسته شدند باید از رتبه‌بندی معلمان حذف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از فرهنگیان بازنشسته که در تاریخ اول مهر 98 بازنشسته شده است، در این رابطه می‌گوید: در تصویب نامه هیئت وزیران آمده است که تاریخ اجرای رتبه بندی از اول مهر 98 است و بسیاری از معلمان نیز در این تاریخ بازنشسته شدند که عملاً باید مشمول رتبه‌بندی شوند اما هنگام اجرا، رتبه‌بندی را از دوم مهر اعمال کردند که عملا تعداد زیادی از معلمان بازنشسته حذف شدند و این یک ظلم بزرگ است.

او می‌گوید: همکاران بازنشسته 98 در سال 68 وارد تربیت معلم شدیم باهم دوره تربیت معلم را تمام کردیم باهم وارد کلاس شدیم و باهم بازنشسته شدیم چرا حکم یکی را اول مهر زدند و حکم دیگری را دوم مهر زدند و حالا با حذف رتبه‌بندی برای گروهی که قبل از دوم مهر بازنشسته شدند این همه تفاوت در حکم و پاداش وجود دارد. چه کسی مقصر است؟ پاداش افرادی که سابقه خدمت بیشتر از 30 تا 35 سال داشتند و به صورت منظم خدمت کردند اول مهر 98 بازنشسته شدند از افرادی که 30 سال سابقه داشته به هر دلیل دیگری بعد از دوم مهر تا 29 اسفند بازنشسته شدند بسیار کمتر محاسبه خواهد شد که قطعاً عادلانه نیست.

همین موضوع باعث شد گروهی از فرهنگیان بازنشسته سال 98 برای پیگیری وضعیت خود به ویژه پرداخت پاداش پایان خدمت و مشمول شدن رتبه بندی مقابل وزارت آموزش و پرورش حضور یابند.

درهمین رابطه علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره این موضوع، معلمانی که تا اول مهر 98 بازنشسته شدند نسبت به عدم شمول رتبه‌بندی برای آنها گلایه دارند آیا پیگیری در این رابطه انجام شده است، اظهار کرد: مصوبه دولت برای رتبه‌بندی از اول مهر 98 است، در این روز کارمندان یا شاغل هستند یا بازنشسته، تمام افرادی که شاغل بودند مشمول رتبه‌بندی شده‌اند و گروهی از افراد نیز اول مهر 98 بازنشسته شدند و حکم بازنشستگی آنها از آن روز صادر شده است که مشمول رتبه‌بندی نشدند.

وی افزود: برای این گروه از بازنشستگان از بخش‌های مختلف استعلام می‌گیریم و از مراجع حقوقی مختلف کمک می‌خواهیم تا بتوانیم رتبه‌بندی را به بازنشسته‌ها تسری دهیم ولی تا اسناد حقوقی محکم پیدا نکنیم از نظر قانونی مجاز نیستیم رتبه‌بندی را برای آنها اعمال کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: به همین دلیل ما در حال بررسی حقوقی موضوع هستیم، اگر پاسخ حقوقی محکم بگیریم که رتبه‌بندی شامل بازنشستگان اول مهر 98 هم می‌شود  آن را اجرا می‌کنیم که اثرات خود را به شکل‌های مختلف دارد اما اگر پاسخی نگیریم، قانون به ما اجازه نمی‌دهد رتبه‌بندی را برای بازنشسته‌ها اعمال کنیم.

الهیار ترکمن ادامه داد: خواهش من از معلمان بازنشسته این است موضوع را از چارچوب اختیارات حقوقی آموزش و پرورش تحلیل کنند، این وزارتخانه در کنار آنها بوده و تمایل دارد مشکل حل شود. پیگیری بازنشستگان این باشد که وزارت آموزش و پرورش چه اختیار حقوقی دارد و بر آن اساس از ما مطالبه کنند.

وی بیان کرد: ما برای رتبه بندی معلمان بازنشسته با مراجع حقوقی که بتوانند نظر بدهند و نظر آنها فصل‌الخطاب باشد وارد مذاکره شده‌ایم.

درصد افزایش حقوق ثابت معلمان در اصلاحات رتبه‌بندی+ جدول"رتبه‌بندی معلمان" را به افزایش حقوق گره نزنید!چرا معلمان بازنشسته نیمه نخست 98 از رتبه‌بندی جا ماندند؟

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معلمان فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش رتبه‌بندی معلمان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط معلمان فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش رتبه‌بندی معلمان پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ فیلم// لحظه انفجار مهیب بیروت را از ۷ زاویه ببینید ۲ تقدیر وزیر بهداشت لبنان از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران ۳ آوار شدن یک ساختمان ۲ طبقه در جنوب تهران/ نجات جان ساکنان لحظاتی پیش از تخریب + تصاویر ۴ چرایی تصمیمی که باعث ایجاد صف انتظار بیش از ۱۵ ساله برای اعزام به "حج تمتع" شد/ جزئیات آخرین اقدامات درباره دیه شهدای مسجدالحرام ۵ تخریب ۱۳ دستگاه خودرو توسط اوباش در منطقه پیروزی ۶ برنامه‌ریزی اربعین در انتظار اعلام موضع عراق/لزوم آمادگی برای برنامه‌های جایگزین در صورت لغو پیاده‌روی ۷ تلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا/ مطالعات بالینی روی انسان به‌زودی آغاز می‌‌شود ۸ جزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی/ افزایش تا ۷ میلیون تومان مهمترین اخبار اجتماعی چرایی تصمیمی که باعث ایجاد صف انتظار بیش از ۱۵ ساله برای اعزام به "حج تمتع" شد/ جزئیات آخرین اقدامات درباره دیه شهدای مسجدالحرام آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۸۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فیلم// لحظه انفجار مهیب بیروت را از ۷ زاویه ببینید ۶۰ هزار زندانی در مرخصی کرونایی به‌سر می‌برند مهمترین اخبار تسنیم ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس حزب الله عراق: دشمنان از انفجار بیروت برای فشار به مقاومت سوء استفاده می‌کنند رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم لبنان|از بیانیه علما و نشست اضطراری کاخ بعبدا تا اعلام همبستگی انصارالله با ملت و مقاومت محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان ‌در هرمزگان/ اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در "لارک و بخش احمدی" + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معلمان فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان معلمان فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان معلمان بازنشسته مشمول رتبه بندی رتبه بندی دوم مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم

 

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی گفت: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که  بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد. 

محمود زاده با بیان این که  معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم می‌شوند. حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک "نصف" نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد. 

وی افزود: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟