Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری درباره انفجار در لبنان گفت: بیشترین نفع از این اتفاق را امریکایی ها می برند به دلیل اینکه مردم لبنان را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسین اکبری» شب گذشته (چهارشنبه 15 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اهمیت بندر بیروت گفت: بنادر لبنان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از گذشته به عنوان یک منطقه ترانزیتی و اقتصادی از اهمیت ویژه برخوردار بوده  و یک منبع اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: بندر بیروت در منطقه شمال بیروت واقع شده که بیشتر منطقه سنی و مسیحی نشین است و امریکایی ها تلاش داشتند که حزب الله در دریا حضور نداشته باشد و بنادر و سیستم اداری به دلیل اهمیت اقتصادی همواره تحت سیطره امریکایی ها بوده است. حزب الله لبنان هیچ نقش و سهمی در موضوع بنادر و حوزه دریایی نداشته است.

 

وی افزود: سال 2014 کشتی حامل این کالا به دلیل تخلف دریانوردی در بندر بیروت توقیف می شود و مالک کالا برای تحویل مراجعه نمی کند و با بی توجهی نسبت به نگهداشتن این کالا در آن منطقه موجب بروز این حادثه می شود.

 

اکبری ادامه داد: نقش آفرینی حزب الله در لبنان توانسته است بسیاری از معادلات و توطئه های امریکا را از بین ببرد. در انتخابات اخیر، نخست وزیر لبنان به عنوان مستقل برای اولین بار انتخاب شده است و این انتخاب برای امریکایی ها خیلی راضی کننده نیست.

 

او ادامه داد: امریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنان به یک لبنان به هم ریخته نیاز دارند. بیشترین نفع از این اتفاق را امریکایی ها می برند به دلیل اینکه مردم لبنان را تحت فشار قرار دهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انفجار بیروت بیروت لبنان امریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی برای نخستین بار یک خودرو را در منطقه «الزهرانی» در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد و یک نفر در این حمله به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی صبح امروز سه‌شنبه یک خودرو غیرنظامی را در مسیر شهرک «عدلون» در منطقه «ابوالاسود» الزهرانی در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد.

خبرنگار المیادین ضمن اعلام این خبر افزود که پیکر یک شهید از خودرویی که هدف حمله پهپادی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، خارج شده است.

وی تأکید کرد که این نخستین بار است که منطقه الزهرانی در جنوب لبنان هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد.

به‌گفته خبرنگار المیادین، نیروهای دفاع مدنی بلافاصله برای خاموش کردن آتش در پی حمله پهپادی رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند.

رژیم صهیونیستی مدعی شده است که در این حمله یکی از فرماندهان پدافند هوایی حزب الله را به شهادت رسانده‌ است.

این حمله در حالی صورت گرفت که شب گذشته نیز مناطق یارون، جبور، طیرحرفا و علما الشعب در جنوب لبنان هدف حملات رژیم اشغالگر قرار گرفتند.

حزب الله لبنان هم صبح امروز در پاسخ این تجاوزگری‌ها، شهرک صهیونیست‌نشین «المطله» را هدف حمله قرار داد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • العهد در فینال ای اف سی کاپ
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر