Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:39:00 GMT

آیین تجلیل از خبرنگاران فعال ابرکوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۲۲۳

آیین تجلیل از خبرنگاران فعال ابرکوه برگزار شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رسالت خبرنگاران ، حفظ و رعایت امانتداری است گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم و مسوولان هستند.

حمید رضا بصیری با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از مناطق کمتر توسعه یافته استان است ، افزود: اما نمایندگان عرصه اطلاع رسانی در ارسال گزارش و اخبار شهرستان فعالیت خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین به بخشی از فعالیت ها اشاره کرد و یادآور شد: تلاش است با همکاری رسانه ها این شهرستان به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شود.

بصیری ، راه اندازی ۱۵۰ باشگاه کتاب ، افزایش پنج هزار جلد کتاب در رشد کتابخوانی مردم ، افزایش تعداد کتاب فروشی ها در این شهرستان ، رتبه برتر ابرکوه در برگزاری نمایشگاه کتاب کشوری برخی از شاخص های انتخاب به عنوان پایتخت کتاب بیان کرد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: راه اندازی گذر فرهنگ هنر در بافت تاریخی دروازه میدان و همچنین فراخوان شاعران برای برگزاری کنگره شعر ملی شعر کویر برخی دیگر از فعالیت هاست .

این مسوول ادامه داد: در فراخوانی ۵۰۰ قطعه شعر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد ، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز برای برگزاری این کنگره کشوری تصمیم گیری نشده است.  

در این آیین ها، از محمدهادی کارگر ابرقوئی خبرنگار ایرنا ، ابوالفضل کارگر خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی ، سید هاشم حسینی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرضیه فلاح زاده خبرنگار ایسنا ، مهدی کارگر از پایگاه اطلاع رسانی ۱۵ دی ابرکوه ، لیلا فلاح زاده از پایگاه اطلاع رسانی سرو  با اهدا لوح سپاس، تجلیل شد.

هم اکنون ۶ خبرنگار فعال در ابرکوه با خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی همکاری دارند و در این شهرستان یک نشریه محلی و ۲ پایگاه خبری فعال است.

شهید محمود صارمی در خرداد سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد، بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند،  مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

محمود در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد،  در سال ۱۳۷۱ در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد. در سال  ۱۳۷۵ به عنوان مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف مرکز اسان بلخ واقع در شمال افعانستان انتخاب شد و ۲ سال بعد در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان کشته شد.

در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.  

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها روز خبرنگار تکریم و تجلیل ابرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار تکریم و تجلیل ابرکوه روز خبرنگار تکریم و تجلیل ابرکوه جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد

آیین رژه روز ارتش با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، اعضای شورای تامین و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مردم و خانواده‌های شهدا در میدان ارتش اردبیل برگزار شد.

در این آیین نیروهای مسلح مستقر در اردبیل به مناسبت بزرگداشت روز ارتش با برگزاری مراسم رژه توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

نواختن مارش نظامی توسط رزم نوازان نیروهای مسلح و رژه یگان‌های منتخب نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه و تمثال مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این آیین بود.

نیروهای مسلح مستقر در دیگر شهرستان‌های استان اردبیل نیز به مناسبت بزرگداشت روز ارتش با برگزاری مراسم رژه توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • آیین تجلیل از برنامه سازان نوروز و ماه رمضان
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد
  • دیدار کارکنان تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش با امام جمعه اردبیل
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه
  • چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد