Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@21:19:24 GMT

استراتژی محله به محله در فنلاند برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۳۳۵

استراتژی محله به محله در فنلاند برای مقابله با کرونا

مقامات رسمی در شهرهای سراسر کشور فنلاند، به دنبال آغاز موج دوم شیوع بیماری کووید -۱۹ به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات محلی ممکن است بسیار کارآمدتر از دستورالعمل‌های ملی واقع شود و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند برای مهار این ویروس خطرناک شخصاً محدودیت‌هایی را بر مردم اعمال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال بازگشایی مرزها و برداشته شدن محدودیت‌های اعمال شده در سراسر کشورهای اروپایی، نمودار ابتلاء به ویروس کرونا در این کشورها بار دیگر رو به افزایش نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، مقامات رسمی در شهرهای مختلف این قاره در تلاشند راهکارهایی مؤثرتر از قبل در پیش گیرند تا از وقوع احتمالی موج دوم گسترش کروناویروس جدید جلوگیری به عمل آورند. در این بین، مقامات ارشد فنلاندی بسیار محتاطانه عمل کرده‌اند و در تلاشند متفاوت با گذشته و موفق‌تر از قبل، از وقوع موج دوم شیوع بیماری کووید -۱۹ خودداری کنند. به همین دلیل، با پیش‌بینی اینکه با بازگشایی مرزها و کاهش محدودیت‌ها امکان افزایش چشمگیر ابتلاء به این ویروس وجود دارد، تصمیم گرفته‌اند شخصاً و بدون نیاز به قرنطینه‌های ملی، اقداماتی را برای مهار کووید -۱۹ در شهرهای خود انجام دهند.

استراتژی‌های محلی برای مناطق خاص

دولت فنلاند برای اینکه مؤثرتر از قبل به مهار ویروس کرونا بپردازد، در نظر دارد تصمیم‌گیری در این خصوص را به اعضا شورای شهرها و مقامات محلی واگذار کند تا سران هر شهر با توجه به وضعیت خاص محل زندگی خود در واکنش به کرونا استراتژی‌هایی کارآمد را در پیش گیرند. این تصمیم دولت به دنبال تجربه‌ای که از قرنطینه اوسیما کسب شده بود الهام گرفت؛ در اوایل دوران ظهور کرونا در کشور فنلاند، منطقه اوسیما بیشترین افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را در خود جای داده بود و هر روز به طور غیر قابل باوری بر این تعداد افزوده می‌شد. به همین دلیل، دولت فنلاند تصمیم گرفت تمام مرزهای اطراف شهر را ببندند و هر گونه ورود و خروج از آن را ممنوع کند. نتیجه این شد که انتقال ویروس از اوسیما به سایر شهرهای اطراف و سراسر کشور به پایان رسید و اعمال محدودیت‌ها در مرزهای داخلی منطقه نیز باعث کاهش انتشار ویروس در میان مردم اوسیما شد.

شواهدی که تا کنون از استراتژی‌های به کار برده شده برای مهار کرونا در سراسر جهان وجود دارد، نشان می‌دهد شهرهایی که کنترل مرزهای خود را به عهده گرفته‌اند و محدودیت‌ها را با در نظر گرفتن وضعیت شهرهای خود اعمال کرده‌اند بسیار موفق‌تر از شهرهایی بوده‌اند که دستورالعمل‌های ملی را برای کاهش شیوع کووید -۱۹ بر مردم خود اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر، مردم در این شهرها با اطمینان خاطر بیشتری بر توصیه‌های بهداشتی مقامات شهری خود تکیه کرده و برای به حداقل رساندن انتشار ویروس به همکاری با این افراد پرداخته‌اند.

مقامات رسمی هر شهر می‌توانند با بررسی دقیق وضعیت در مناطق مختلف، محدودیت‌های متفاوتی را برای آن‌ها در نظر بگیرند؛ به عنوان مثال، ممکن است شیوع بیماری کووید -۱۹ در بعضی از مناطق بیشتر از سایر محله‌ها باشد و برنامه‌ریزان شهری محدودیت‌های سختگیرانه‌تری بر مردم آن‌جا اعمال کنند. این در حالی است، که اگر در دیگر مناطق شهری گسترش ویروس کرونا چشمگیر نباشد، مقامات رسمی می‌توانند اعمال محدودیت‌هایی نظیر بسته شدن مراکز تجاری، تعطیلی مدارس، کافه‌ها، رستوران‌ها و غیره را نادیده بگیرند.

کد خبر 437461

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محله های شهر فنلاند مقابله با کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید همین دلیل مقامات رسمی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است

کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه‌ای، با پیوست رسانه‌ای همراه است و ایران علاوه‌بر پیروزی در عرصه نبرد، جنگ رسانه‌ای را نیز به نفع خود به پایان رساند.

محمودرضا کبیری یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در عملیات «وعده صادق» یکی از تاریخی‌ترین حملات نظامی به اسرائیل از زمان شکل‌گیری این رژیم اشغالگر به اجرا درآمد، اظهار کرد: آنچه عیان است ایران توانست با نادیده گرفتن تمام تهدیدات و واسطه‌گری‌های کشورهای غربی، عربی و آمریکا، توان نظامی و تسلیحاتی خود را به رخ بکشد و فصل جدیدی از نظم جدید منطقه‌ای و جهانی را رقم بزند؛ ورای جزئیات این حمله تاریخی، اصل عمل و حمله نظامی ایران به خاک رژیم اشغالگر، ایران را در قامت برنده قرار داده است.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: موشک، پهباد و عملیات نظامی بخشی از عملیات جنگ به شمار می‌آید؛ تهاجم نظامی ایران به اسرائیل در کمتر از چند ساعت به پایان رسید و پس از آن نوبت جنگ رسانه‌ای است تا طرفین اهداف خود را پیگیری کنند، زیرا روایتی که از جنگ برای افکار عمومی منعکس می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اسرائیل و رسانه‌های غربی هرچند در ابتدای حمله غافلگیر شدند و پیش‌بینی چنین حملات جسورانه‌ای را از طرف ایران نمی‌کردند، اما بلافاصله با خروج از فضای غافلگیری استراتژی‌های رسانه‌ای خود را فعال کردند. کم رنگ نشان دادن تلفات و تاکید بر رهگیری موشک‌های ارسالی از سوی ایران، از جمله اهداف رسانه‌های عبری، غربی در ساعاتی پس از این حمله بوده است.

کبیری یگانه تصریح کرد: بدیهی است هدف ایران از حمله کشتار و تلفات انسانی و حتی مسکونی نبوده است، بلکه اثبات توان و انگیزه تهاجم بود، این ایران بود که نشان داد هیچ واهمه‌ای از اسرائیل و حامیان مسلح آن ندارد و جایی که منافع ملی کشور ایجاب کند، با تهاجم گسترده از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی عامدانه تلاش می‌کنند با بزرگ نمایی رهگیری موشک‌ها و نبود تلفات انسانی قابل توجه، افکار عمومی را از اصل ریختن هیمنه رژیم اشغالگر منحرف کنند؛ رسانه‌های غربی سال‌ها ذهنیتی را در افکار عمومی دنیا تزریق کرده بودند که با توجه به قدرت نظامی اسرائیل و حمایت حامیانش، هیچ کشوری جسارت حمله نظامی به این کشور را ندارد، اما شلیک بیش از ۴۰۰ موشک و عبور از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، آسیب‌پذیری اسرائیل را در نزد افکار عمومی پررنگ‌تر کرد.

وی گفت: احتمال می‌رود سناریوی بعدی رسانه‌های صهیونیستی، القای همان تاکتیک همیشگی قربانی نشان دادن اسرائیل باشد؛ مسئولان نظامی ایران با اعلام اینکه هدف از حمله هوایی به اسرائیل انتقام از شهادت فرماندهان ارشد نظامی کشورمان بوده و ایران نیتی برای ادامه حملات ندارد، امکان مظلوم‌نمایی را از رسانه‌های صهیونیستی گرفت، اما تداوم استراتژی صحیح و هوشمندانه برای خنثی کردن سایر اهداف رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی دارد. جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه و قاطعی، با پیوست رسانه‌ای نیز همراه است و ایران همچنان که در عرصه نبرد، پیروز شد، جنگ رسانه‌ای این عملیات را نیز به نفع خود به پایان رساند، در ادامه مهم است که رسانه‌های داخلی و افکار عمومی آمادگی مواجهه با سناریوهای رسانه‌ای دشمن را داشته باشند، موفقیت خارجی صورت گرفته در عملیات وعده صادق با انسجام و هماهنگی داخلی همراه شد که این موضوع نقطه عطفی برای نظام و کشور خواهد بود.

کد خبر 744831

دیگر خبرها

  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان