Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تجاری سازی فضا های آموزشی استان در سه سال اخیر ۴۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان درآمد اختصاصی برای آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

"احمد اسکندری نسب" در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: بر اساس  آیین نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۹) قانون بودجه سال نود و شش، ۱۸۴ واحد تجاری با متراژی بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی در راستای خلق در آمد پایدار احداث شده و یا در حال ساخت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجاری سازی فضا های آموزشی در استان در سه سال اخیر بیش از ۴۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برای آموزش و پرورش استان درآمد اختصاصی ایجاد کرده است.

اسکندری نسب از  ساخت ۴۷ واحد تجاری در شهرستان جیرفت با تغییر کاربری ۵ فضای آموزشی به متراژ ۱۲۷۲ متر مربع خبر داد و بیان کرد: تجاری سازی فضا های آموزشی در جیرفت  سالیانه درآمدی  بالغ بر دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای آموزش و پرورش این شهرستان آورده داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ساخت و بهره برداری از ۱۸ واحد تجاری در شهرستان بافت، ۱۳ واحد تجاری در شهرستان سیرجان، ۱۲ واحد تجاری در شهرستان زرند، دو  واحد تجاری در شهرستان راور،  ۸  واحد تجاری در شهرستان شهربابک،  ۹ واحد تجاری در شهرستان عنبر آباد، ۷ واحد تجاری در شهرستان بردسیر، ۴ واحد تجاری در شهرستان نرماشیر خبر داد و گفت: عملیات ساخت  ۵ واحد تجاری در شهرستان رابر، ۸  واحد تجاری در شهرستان قلعه گنج، ۳ واحد تجاری در منطقه راین و ۲۰ واحد تجاری در شهر کرمان بلوار جمهوری اسلامی آغاز شده و تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.

وی  با بیان اینکه  آموزش و پرورش استان کرمان در چند سال اخیر تجاری سازی فضا های آموزشی دارای قابلیت تجاری را به منظور  ایجاد درآمد پایدار بر اساس مجوز های قانونی از مهمترین راهبرد های خود قرار داده خاطر نشان کرد: در همین راستا بیش از ۵ کیلومتر زمین دارای موقعیت بر تجاری در فضاهای آموزشی شناسایی شده که قابلیت ساخت بیش از ۸۰۰ واحد تجاری دیگر را دارد لذا به علت کمبود منابع مالی و عدم استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه با مشکلی جدی مواجه هستیم که همکاری نهاد های دولتی را در زمینه تحقق این مهم می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های گفت: جذب مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان کرمان با جذب بیش از ۹۵ میلیارد تومان از محل کمک های خیرین رشد سه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ داشته است.

احمد اسکندری نسب افتتاح و کلنگ زنی۳۰۲  مدرسه در قالب   ۱۳۴۵  کلاس درس در دوسال گذشته در استان خبر داد و افزود: اجرای طرح ملی آجر به آجر نقش موثری در بروز رسانی و استاندارد سازی فضا های آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه تکریم معلم بخش مهمی از راهبرد اصلی آموزشی و پرورش استان و لازمه مدیریت منابع  و مدرسه پویاست خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای تحقق این مهم اقدامات موثری را از محل جذب مشارکت های مردمی و در آمد های اختصاصی در زمینه راه اندازی، ساخت، تجهیز ، بروز رسانی و استاندارد سازی مراکز آموزشی رفاهی و کلینیک های پزشکی ویژه فرهنگیان در چند سال اخیر انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: راه اندازی، بروز رسانی و ساخت مراکزآموزشی رفاهی و کلینیک های پزشکی فرهنگیان مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان در راستای تکریم معلم است.

اسکندری نسب از ساخت و تجهیز کلینیک فرهنگیان شهرستان جیرفت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  از محل جذب مشارکت های مردمی خبر داد و افزود: در همین راستا کلینیک فرهنگیان کرمان به دستگاه های پیشرفته سنو گرافی، ماموگرافی و رادیو لوژی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از محل در آمد های اختصاصی آموزش و پرورش استان تجهیز شده است.

وی راه اندازی و ساخت مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان سیرجان با مساحت  ۱۲۰۰ متر مربع، دارای ۱۲ باب سوئیت، ظرفیت پذیرش بیش از ۵۰ نفر، دارای رستوران و تالار پذیرایی با  اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در راستا تکریم معلم دانست و گفت: مرکز  کپری آموزشی رفاهی فرهنگیان قلعه گنج با زیر بنای ۱۳۰۰ متر مربع دارای ۱۲ سوئیت و ظرفیت پذیرش بیش از ۸۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از محل در آمد های اختصاصی آموزش و پرورش استان در حال ساخت است و مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان جیرفت  دارای ۲۲ سوئیت، مجهز به سالن کنفرانس، رستوران و سالن اجتماعات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل در آمد های اختصاصی استان و جذب مشارکت های مردمی در چند سال اخیر ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

احمد اسکندری نسب از راه اندازی و تجهیز مراکز آموزشی رفاهی فرهنگیان در شهرستان های بافت و فاریاب و منطقه شهداد با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان از محل در آمد های اختصاصی آموزش و پرورش استان نیز خبر داد و افزود: با بیان اینکه  استاندارد سازی، تجهیز و بروز رسانی میهمانسرای فرهنگیان کرمان (هتل آسمان) با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل در آمد های اختصاصی آموزش و پرورش استان در چند سال اخیر انجام شده است.

اسکندری نسب از ساخت و افتتاح فاز سوم خانه معلم کرمان با اعتباری بالغ و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: عملیات ساخت تالار خانه معلم کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان از محل در آمد های اختصاصی آموزش و پرورش استان آغاز شده است و مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کرمان آموزشی رفاهی فرهنگیان آموزش و پرورش استان واحد تجاری در شهرستان جذب مشارکت های مردمی اعتباری بالغ چند سال اخیر اسکندری نسب بهره برداری میلیارد تومان یک میلیارد بروز رسانی راه اندازی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد

رئیس جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی» را که در جلسه علنی 21 اسفند ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23 اسفند 1402 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران به گزارش تسنیم، طرح مذکور در راستای تاسیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی» وابسته به وزارت آموزش و پرورش، برای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور با تأکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به‌منظور بهره‌گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش و تأسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و بهره‌گیری از ظرفیت قوانین بالادستی و مستند به سیاست‌های کلی ابلاغی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همچنین سند نقشه جامع علمی کشور طراحی و تدویل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد