Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@09:27:38 GMT

وزش تند باد‌های لحظه‌ای در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۵۹۴

وزش تند باد‌های لحظه‌ای در کرمان

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه آسمان استان صاف تا کمی ابری است، گفت: امروز وزش تند باد‌های لحظه‌ای در برخی مناطق و وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک در مناطق شرقی استان پدیده غالب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در شهرستان‌های فهرج و ریگان شدت وزش باد بیشتر است و احتمال وقوع طوفان شن و خاک دور از انتظار نیست.

سلاجقه با اعلام اینکه کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در شرق استان کرمان دور از انتظار نیست، بیان کرد: احتمال اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی استان کرمان به سیستان و بلوچستان وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر در مناطق جنوب و جنوب غرب، رگبار پراکنده باران داریم، گفت: روند تدریجی افزایش دما در استان ادامه دارد.

سلاجقه افزود: در حالیکه منوجان در ۲۴ ساعته گذشته با ۴۹ درجه‌ سانتیگراد، گرم‌ترین روز را پشت سر گذاشته، لاله زار با ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان بوده است.

 او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۱ درجه‌ سانتیگراد اعلام و تصریح کرد: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۳۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی استان وزش تندباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و کاهش دما در برخی استان‌ها

به گزارش «تابناک»، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی امروز جمعه ۱۰ فروردین گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، برخی نقاط یزد، کرمان و ارتفاعات شمال شرقی هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، کاهش دما و در نقاط مستعد گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گفته وی، شنبه ۱۱ فروردین در شمال استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، یکشنبه ۱۲ فروردین در شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: دوشنبه ۱۲ فروردین در جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود. سه‌شنبه ۱۳ فروردین علاوه بر مناطق فوق در استان‌های اصفهان، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، جنوب مرکزی و شمال خراسان رضوی نیز بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته ضیائیان، طی دو روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواجه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ فروردین‌ماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۲ فروردین‌ماه) نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۰ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوای استان همدان
  • آسمان صاف تا قسمتی ابری همدان طی ۵ روز آینده
  • بارش باران و کاهش دما در برخی استان‌ها
  • وقوع ناپایداری‌های جوی در استان کرمان
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • ورود سامانه بارشی به کرمان
  • باد شدید استان قم را در می‌نوردد
  • افزایش دمای هوا در جنوب غرب خوزستان
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • جوی نسبتا آرام و پایدار در سطح استان کرمان