Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:43:41 GMT

پروژه های سیل گلستان تا شهریورماه به اتمام می رسد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۷۴۵

پروژه های سیل گلستان تا شهریورماه به اتمام می رسد

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد حسینی صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سیل سال ۹۸ به تاسیسات روبنایی روستاها خسارت وارد که ۷۳ میلیارد تومان برای جبران خسارت ها اعتبار در نظر گرفته شد و ۲۷۹ روستا از آن برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه ۷۲۱ پروژه تعریف از قبیل تثبیت زمین، زهکشی، احداث کانال و غیره تعریف شده است، افزود: برای ۱۰۰ درصد پروژه ها، پیمانکار انتخاب و پروژه ها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با بیان این که این پروژه ها تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسند، اضافه کرد: بخشی از این پروژه ها با ۲۰ میلیارد تومان در تیرماه با حضور استاندار به بهره برداری رسید.

وی این بخش دیگری از سخنان خود گفت: احیای بافت های باارزش روستایی با هدف گردشگری در دستور کار بوده و ۱۹ پروژه گردشگری تعریف و برای ۶ روستا تامین اعتبار شده است.

حسینی از اجرای طرح اشتغال روستایی خبرداد و گفت: ظرفیت سنجی ۵۹۵ روستا مطالعه شده و تا پایان برنامه ششم توسعه کل روستاهای گلستان به اتمام می رسد.

وی با اشاره به بازسازی مناطق سیل زده، ادامه داد: ۸۱۳ میلیارد تومان در راستای جبران خسارت سیل در مناطق سیل زده هزینه شد و ۱۴ هزار واحد تعمیر و هفت هزار و ۵۰۰ واحد احداث شد که بزودی جشن بازسازی گرفته خواهد شد.

کد خبر 4992414

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد حسینی بنیاد مسکن گلستان گرگان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ماه محرم ستاد ملی مقابله با کرونا روز خبرنگار بیرجند کمک مومنانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند

محمدجواد ساوری گفت: این اداره‌کل در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید با مشارکت مردم» نام‌گرفته تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ظرفیتی که در اختیار دارد به مردم استان ارائه خدمت کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که بحث تبدیل مدارس متروکه در روستا‌های ییلاقی استان به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شورای برنامه‌ریزی سال گذشته مطرح شد، افزود: در این جلسه تأکید شد در گام نخست این مدارس شناسایی و سپس مردم روستا در قالب واحد بوم‌گردی از این اداره‌کل اخذ مجوز کنند.

او با تأکید بر این‌که این موضوع یکی از برنامه‌های مورد پیگیری این اداره‌کل برای امسال است، ادامه داد: این کار با مشارکت و کار ائتلافی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش و اداره‌کل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اجرایی خواهد شد.

ساوری یادآور شد: درصورتی‌که مدارس متروکه‌ای قابلیت تبدیل‌شدن به اقامتگاه بوم‌گردی را دارند مردم روستا می‌توانند آن را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یا اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان معرفی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم عملیات صدور مجوز و مهیاسازی آن را برای بهره‌برداری به‌عنوان واحدی اقامتی اجرایی کنیم.

او  افزود: با اجرای این اقدام علاوه بر تحقق شعار سال، زمینه رونق اقتصاد روستا‌های استان و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • بررسی روند عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای هفتوان سلماس
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل