Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@08:04:21 GMT

نکات مهم بهداشتی در هنگام برگزاری کنکور

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۸۹۴

نکات مهم بهداشتی در هنگام برگزاری کنکور

خبرگزاری میزان- معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در صورتی که داوطلب علائم بیماری دارد، حتما آن را از طریق سامانه salamat.gov.ir اطلاع دهند تاریخ انتشار: 10:02 - 16 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۳۲۵

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: مهندس محسن فرهادی درباره نحوه حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان، گفت: داوطلبان وظایفی قبل از کنکور، حین کنکور و بعد از کنکور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس محسن فرهادی در گفتگو با ایسنا، درباره نحوه حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان، گفت: داوطلبان وظایفی قبل از کنکور، حین کنکور و بعد از کنکور دارند. توصیه ما این است که داوطلبانی که می‌توانند، با وسایل شخصی خود به حوزه امتحانی مراجعه کنند، اما به شرط آنکه والدین جلوی درب‌های محل برقراری آزمون تجمع نکنند. با یک زمان مطمئنه در محل حضور داشته باشند تا تنگی وقت سبب بروز ازدحام در ورودی محل آزمون نشود. در صورتی که داوطلب علائم بیماری دارد، حتما آن را از طریق سامانه salamat.gov.ir اطلاع دهند و اگر سالم هستند پس از آنکه به واحد امتحانی رسیدند با حفظ فاصله به سمت درب حوزه حرکت کنند.

وی افزود: در کنکور سراسری که طیف همسالان و آشنایان بیشتر است، سعی کنند مراودات و فاصله اجتماعی را حفظ کنند. همراه داشتن ماسک هنگام خروج از منزل امری بسیار مهم است و همچنین توصیه می‌کنیم ابزار نوشت‌افزار خود را به همراه داشته باشند و آن را به کسی قرض نداده و از کسی هم قرض نگیرند. اگر در حین ورود به جلسه چیزی را امضا می‌کنند یا اثر انگشت می‌زنند، از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنند، البته در صورتی که شرایط شست و شوی دست‌ها وجود دارد، بهتر است دستانشان را بشویند.

فرهادی با تاکید بر عدم تردد اضافی در راهرو و سالن محل امتحان، تصریح کرد: از زمانی که صندلی خود را پیدا کردند آنجا بشینند و کمتر به سطوح مشترک دست بزنند. هنگام نشستن بر صندلی فاصله خود را با سایر داوطلبان و مراقبین حفظ کنند. با حفظ فاصله اجتماعی احتمال انتقال بیماری تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این مرسوم بود داوطلبان پاسخ‌های خود را بعد از امتحان با یکدیگر چک کنند، اظهار کرد: انجام این کار در شرایط فعلی مناسب نیست. بهترین شیوه آن است که پس از اتمام امتحان بدون ازدحام و تجمع حوزه امتحانی را ترک کنند.

فرهادی درباره اقدامات ناظرین حوزه‌های امتحانی، تصریح کرد: ناظرین باید هنگام ورود و خروج از تجمع جلوگیری کنند و اگر برگه خوداظهاری داوطلبان را جمع می‌کنند با تمهیدات از پیش اندیشیده شده این کار را انجام دهند. مواد ضدعفونی کننده دست باید در اختیار داوطلبان باشد.

فرهادی ضمن تاکید بر لزوم گندزدایی سطوح در حوزه امتحانی، افزود: ساعت استفاده از گندزدا بسیار مهم است تا منجر به بروز آلرژی در متقاضیان نشود و مشکلی ایحاد نکند. از سازمان سنجش درخواست کردیم تعدادی ماسک در حوزه امتحانی در دسترس داشته باشند تا اگر بنابر شرایطی مثل خیس شدن ماسک، پاره شدن کش آن و... متقاضی نیاز به ماسک داشت به او تحویل دهند. از سوی دیگر باید سطل‌های زباله مناسب در دسترس باشد تا ماسک استفاده شده را درون آن بیندازند.

وی درباره شرایط تهویه هوا در حوزه امتحانی، خاطرنشان کرد: در صورتی که حوزه امکان تهویه طبیعی دارد باید پنجره‌ها را باز بگذارند؛ زیرا گردش هوا در جلوگیری از انتقال بیماری بسیار مهم است. در صورتی که محل حوزه کولر آبی یا گازی دارد، دریچه‌ها باید به شکلی تنظیم شود که باد خنک به شکل مستقیم به داوطلب نخورد. در هر دو صورت باید پنجره‌های محل آزمون باز باشد.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبین بهتر است در جلسه کنکور خوراکی نخورند، اظهار کرد: البته اگر داوطلبی دچار افت قند شود می‌تواند از خوراکی شخصی خود استفاده کند. در پروتکل‌های یاد شده هم تاکید شده است که تنها ارائه آب به شکل بطری به داوطلب مجاز است و گذاشتن آب سردکن و دادن آب با لیوان ممنوع است.

فرهادی ادامه داد: ما لیست ناظرین را با سازمان سنجش تبادل کردیم و تقریبا در تمام حوزه‌ها ناظر بهداشت محیط از مرکز بهداشت مستقر خواهیم کرد. این افراد در قبل، حین و بعد از آزمون به مسئول حوزه کمک مشاوره‌ای و کارشناسی می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:  تعیین زمان برگزاری کنکور امروز از سوی وزیر بهداشت اعلام می‌شود

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور وزیر بهداشت حوزه امتحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از ۲۹ فروردین

به گزارش جام جم آنلاین، علی صدر با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که صرفا در روزهای چهارشنبه ۲۹ فروردین و پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و

وی اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند و این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

 آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقدامات حفاظتی سازمان سنجش در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ ضرورت تکریم خانواده‌های داوطلبان
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور از امروز
  • ثبت نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا (چهارشنبه)
  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از ۲۹ فروردین
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد