Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی تکلو با بیان اینکه خلافت و جانشینی و رهبری امت اسلامی از مهم ترین پیام های غدیر است که از ناحیه خداوند صورت گرفت، گفت: غدیر نقطه تلاقى كاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک ایام دهه ولایت به خصوص عید سعید غدیر خم گفت: واقعه غدیرحادثه اى تاریخى نیست كه در كنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، غدیر تنها نام یك سرزمین نیست بلکه یك تفكر است، نشانه و رمزى است كه از تداوم خط نبوّت حكایت مى كند، غدیر نقطه تلاقى كاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه خلافت و جانشینی و رهبری امت اسلامی از مهم ترین پیام های غدیر است که از ناحیه خداوند صورت گرفت، افزود:ابلاغ حق، صفات رهبری، مرجعیت دینی اهل بیت (ع)، اکمال دین و اتمام حجت با مردم و رضایت خداوند هم از پیام های واقعه غدیر خم است.

 

وی تاکید کرد:«غدیر» عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و صرفا واقعه‌ای تاریخی نیست، این نام مقدس، عنوان عقیده ما و اساس دین است. غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است، غدیر تعیین کننده خط ‌مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیاست. غدیر ماجرایی سرنوشت‌ساز است که «خطبه غدیر» شاخص‌ترین و زنده‌ترین سند آن است.

 

ابدالی تکلو ادامه داد:داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت و ریشه‌ای بدون این مسئله خبر می‌دهد، رسول خدا در آن هنگام و در زیر آن آفتاب سوزان، آن همه جمعیت را برای چه نگه می‌دارد و چه پیامی برایشان دارد، آن پیام اساسی ‌ترین پیام دین او بود و به راستی رسول الله بر عظمت و ضرورت آن واقف بود که مردم را در آن گرمای سوزان نگه داشت و رسالت آسمانی خویش را به مسلمانان ابلاغ فرمود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است، اظهارکرد: این روز مهمترین روز مومنان و مایه زندگانی و استمرار رشد دین مبین اسلام است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر دهه امامت و ولایت خراسان رضوی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 

غلامرضا ابدالی درباره افزایش جرایم آسیب به حیات وحش اظهار کرد: آخرین بار میزان مطالبه ضرر و زیان ناشی از آسیب به حیات وحش در سال ۹۸ تصویب شده بود و تاکنون این میزان بازنگری نشده بود. 

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاطت محیط زیست اضافه کرد: به این نتیجه رسیدیم که قدرت بازدارندگی جرایم کاهش یافته است و متجاوزان و آسیب‌زنندگان به حیات وحش به راحتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف تعیین جرایم برای ضرر و زیان ناشی از تخلفات شکار گونه‌های جانوری، بازدارندگی آنها است تا مانند سدی برای جلوگیری از تخلفات حوزه حیات وحش عمل کند.

مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در این شرایط سال گذشته قیمت‌ها را بازنگری کردیم و بر اساس آخرین نرخ تورم اعلام شده از طرف مرکز آمار ایران حدود سه برابر شد.

ابدالی تاکید کرد: ما منتظر تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست هستیم تا افزایش نرخ مطالبه ضرر و زیان حیات وحش (موضوع بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید) در آن مصوب شود. 

وی در ادامه گفت: جرایم آسیب به انواع گونه‌های جانوری مانند پستانداران، خزندگان و دوزیستان پیش‌بینی شده است.

ابدالی در پایان اظهار کرد: نرخ جرایم آسیب به گیاهانی که در رده‌های بالای حفاظتی قرار دارند و گونه‌های جانوری که در معرض خطر تهدید و انقراض هستند بالاتر است و تا سه برابر افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است/ قبل و بعد از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • حسین رضازاده هنوز طلایه‌دار طلایی‌هاست
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • احتمال سه برابر شدن جرایم آسیب به حیات وحش
  • اجرای طرح ناظران افتخاری در قم
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • معرفی ۴۴ واحد صنفی متخلف در ماه رمضان به دستگاه قضایی