Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@20:00:05 GMT

نمی‌توان انتظار کاهش قیمت طلا داشت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۹۵۰۳

نمی‌توان انتظار کاهش قیمت طلا داشت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در کشور ایران، بازار ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا دارد، گفت: اگر تغییراتی در روند عرضه ارز در بازار اتفاق نیفتد نمی‌توان انتظار داشت که در چند روز آینده شاهد روند کاهشی قیمت طلا باشیم.

‌آیت محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طلا فلز گران‌بها و حساسی است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بسیاری از انسان‌ها و هم وطنان ما را آزار می‌دهد و درصدی از مبتلایان را نیز به کام مرگ کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یکی از عوامل مؤثر بر قیمت انس جهانی طلاست، افزود: بسیاری از دولت‌ها و ملت‌های دنیا به خرید طلا روی آورده‌اند زیرا نگهداری طلا بهترین سرمایه‌گذاری است که قدرت نقدینگی بالایی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به عوامل مؤثر بر قیمت طلا در داخل کشور ایران گفت: در ایران علاوه بر افزایش قیمت انس جهانی، بازار ارز مستقیماً بر قیمت طلا اثر می‌گذارد و علاوه بر تأثیرات شیوع ویروس کرونا میزان تقاضای مردم نیز بر افزایش قیمت‌ها اثر دارد.

محمدولی افزود: مردم این روزها علاوه بر ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا که باعث شده به بازارها مراجعه نکنند، طلای آب شده نیز نمی‌خرند و بیشتر به دنبال خرید سکه هستند.

وی اضافه کرد: اگر همین روند ادامه یابد نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا در چند روز آینده کاهش یابد، مگر اینکه تغییراتی در عرضه ارز در بازار داخل اتفاق بیفتد و این کار تداوم داشته باشد.

به دنبال افزایش اجرت ساخت مصنوعات طلا هستیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اخباری که مبنی بر افزایش قیمت اجرت ساخت مصنوعات طلا منتشر شده است، گفت: در حال پیگیری هستیم که قیمت اجرت مصنوعات طلا را تا حدود ۷۰ درصد افزایش دهیم اما هنوز این خبر رسانه‌ای نکرده‌ایم و بخشنامه‌ای در این خصوص صادر نشده است.

محمدولی افزود: راهکاری برای این کار اندیشیده‌ایم که برای عملیاتی شدن آن جلساتی با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برگزار شده است و طرح در حال بررسی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم در این موضوع به گونه‌ای عمل کنیم که مصرف کننده نیز ضرر و زیان چندانی نبیند.

کد خبر 437515

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طلا قیمت طلای 18 عیار قیمت طلا بازار طلا نرخ طلا نوسانات نرخ دلار بازار ارز دلار قیمت دلار بهای دلار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا قیمت طلا بر قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ کمر قیمت‌ها شکست
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟