Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هشدار سازمان ملل درباره بدتر شدن بحران اقتصادی در لبنان به دنبال انفجار مهیب در بندر بیروت، بانک جهانی برای ارائه کمک به لبنان با هدف عبور از پیامدهای انفجار بیروت که به کشته شدن دهها تن و زخمی شدن هزاران تن دیگر منجر شد، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید نوشت، بانک جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برای ارزیابی سریع خسارات و نیازها و همچنین توسعه طرح بازسازی بر اساس استانداردهای بین المللی آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانک همچین بر آمادگی برای اعزام کارشناسان در امور بازسازی پس از فجایع، از سراسر جهان تاکید کرد.

بانک جهانی همچنین اعلام کرد، آماده برنامه ریزی مجدد در منابع موجود و یافتن بودجه بیشتر برای حمایت از بازسازی زندگی و معیشت افراد آسیب دیده از این فاجعه است.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی گزارش داد، سازمان ملل هشدار داده خسارات ناشی از انفجار سه شنبه شب بیروت بحران اقتصادی این کشور را تشدید می کند.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک گفت، پیش بینی می شود انفجار بندر بیروت وضعیت اقتصادی و امنیت غذایی لبنان را که ۸۰ تا ۸۵ درصد مواد غذایی را وارد می کند، وخیم تر کند.

وی گفت، سازمان ملل برای حمایت از تلاش ها در پی انفجار بیروت با مقامات این کشور همکاری می کند و حمایت از بیمارستان ها و رسیدگی به زخمی های حادثه در اولویت است و سازمان بهداشت جهانی هم با سازمان بهداشت لبنان در حال همکاری و ارائه حمایت است.

حق با بیان اینکه کارشناسان سازمان ملل و کشورهای مختلف در راه لبنان هستند تا ضمن ارزیابی از وضعیت، کمک های لازم را داشته باشند، گفت، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل پیش بینی می کند که حمایت های این سازمان از سوریه در پی انفجار تحت الشعاع قرار بگیرد زیرا بندر بیروت یکی از بنادر ارسال کمک به سوریه بود و سازمان ملل اکنون باید دنبال طرح های جایگزین باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/0036oz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لبنان سازمان ملل بانک جهانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد: درگیری در غزه از خطوط قرمز تمدن نوین گذر کرده است و جامعه بین‌الملل باید در این رابطه دست به اقدام فوری بزند.

وزیر خارچه چین افزود: ستم تاریخی که ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید اصلاح شود، زیرا این موضوع راه حل ریشه‌ای درگیری است.

وانگ یی ادامه داد: در راس اولویت‌ها سوق‌دادن به سوی تحقق آتش‌بس و جلوگیری از کشتار در سریع‌ترین زمان ممکن است. ما به همراه جامعه بین‌الملل روی تمرکز تلاش‌ها برای اجرای آتش‌بس و رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه کار می‌کنیم.

وی گفت: قاطعانه مخالفت خود با هرگونه کوچاندن اجباری یا مجازات جمعی فلسطینیان در غزه را اعلام می‌کنیم. باید از گسترش پیامدهای درگیری جلوگیری شود تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود. صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان و حل و فصل نگرانی‌های امنیتی تمامی طرف‌ها برقرار می‌شود.

وانگ یی با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: ما از کنفرانس صلح در رابطه با بحران اوکراین برای بررسی طرح‌های صلح به صورت عادلانه حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه چین در رابطه با بحران تایوان نیز گفت: برخی کشورها خواهان ثبات در تنگه تایوان هستند، اما از جدایی‌طلبان حمایت می‌کنند. این موضوع وضعیت را متشنج می‌کند.

کد خبر 6088500

دیگر خبرها

  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود